
Το hot Cupra Born VZ μπορεί να καυχιέται πως είναι το πιο σπορ ηλεκτρικό του γκρουπ, προσφέροντας πολλά περισσότερα vibes από όσα μπορεί να… αντέξει ο μέσος αγοραστής ενός γρήγορου ηλεκτρικού.
H πιο hot εκδοχή του Born παραμένει εξαιρετικά εύχρηστη, αλλά και ευέλικτη στην καθημερινότητα, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής (10,3 μ.), αλλά και στο ότι υπάρχει αισθητήρας στο κάθισμα του οδηγού και μόλις κάτσεις είναι έτοιμο για εκκίνηση, ενώ όταν βγαίνεις σβήνει μόνο του.

Το Cupra Born VZ έχει τον τρόπο να κρύβει τους 2 τόνους του βασισμένο στην ισορροπημένη κατανομή βάρους (48-52 εμπρός πίσω), στην θεαματική πρόσφυση των πίσω κινητήριων τροχών, καθώς και στην «ζωντάνια» του πίσω άξονα.
Βέβαια μόλις κάτσεις σε αυτό το θεσπέσιο μπάκετ με το ενιαίο προσκέφαλο δύσκολα θέλεις να βγεις. Σε τυλίγει κυριολεκτικά με την καλή έννοια και με το τιμόνι ακριβώς μέσα στα χέρια σου κάθεσαι τέλεια και το μόνο ανάθεμα έχει να κάνει κυρίως με την «τσιπιά» του κοινού διακόπτη για το χειρισμό εμπρός και πίσω παραθύρων (υπάρχει ένας άλλος διακόπτης αφής που κάνει τη σχετική επιλογή και συχνά πυκνά ενεργοποιείται τυχαία με αποτέλεσμα άλλο παράθυρο να θες και άλλο να αλλάζεις), αλλά και με την εξοικείωση στο χειρισμό του infotainment. Από εκεί και πέρα, η Cupra αναφέρει πως το Born VZ έχει αναβαθμίσεις στο σασί, νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC Sport (με 15 θέσεις ρύθμισης), βελτιώσεις στην αίσθηση του πεντάλ φρένου και αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης για πιο άμεση αίσθηση και καλύτερη πληροφόρηση.
Η οδήγηση επιβεβαίωνει! Η ανάρτηση δείχνει μια ωραία ισορροπία ούσα σφιχτή μεν, αλλά αρκούντως απορροφητική λειαίνοντας τις συνήθεις κακοτεχνίες χωρίς να βροντάει παρά τους 20άρηδες τροχούς (ακόμα και στη Cupra ρύθμιση η απόσβεση είναι αποδεκτή). Από την άλλη, το μπροστινό σύστημα «ακούει» άμεσα στο τιμόνι και αποκρίνεται με ζωντάνια, τη στιγμή που αν κουβαλήσεις παραπάνω χιλιόμετρα στη στροφή δύσκολα θα δεις υποστροφή, αν ο δρόμος δεν είναι «γυαλί» ή βρεγμένος. Και αυτό γιατί το Cupra Born VZ έχει τον τρόπο να κρύβει τους 2 τόνους του βασισμένο στην ισορροπημένη κατανομή βάρους (48-52 εμπρός πίσω), στην θεαματική πρόσφυση των πίσω κινητήριων τροχών, καθώς και στην «ζωντάνια» του πίσω άξονα. Στην υπερβολή η ολίσθηση, που επιτρέπει η Sport λειτουργία των ηλεκτρονικών, βοηθά στην τοποθέτηση, ενώ τα δυνατά φρένα με την όντως βελτιωμένη αίσθηση τονίζουν την σπορτίφ αύρα του συνόλου, που περιβάλει ιδανικά της επιδόσεις-φωτιά. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως το Born VZ έχει το σπορ χαρακτήρα και την αίσθηση του θερμικού Cupra Formentor με τον 2λιτρο turbo των 333 ίππων για παράδειγμα. Από την άλλη, η συνολική προσπάθεια είναι πολύ παραπάνω από φιλότιμη και σίγουρα το Born VZ μπορεί να καυχιέται πως είναι το πιο σπορ ηλεκτρικό του γκρουπ προσφέροντας πολλά περισσότερα vibes από όσα μπορεί να αντέξει ο μέσος αγοραστής ενός γρήγορου ηλεκτρικού, όντας πάντα σταθερό στον ανοιχτό δρόμο, με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και «δυνατή» αυτονομία.
Σελίδα 1 | Πρώτη δοκιμή: CUPRA Born VZ | Mε επιδόσεις «φωτιά» και cool αυτονομία! |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση & τιμή |
Σελίδα 3 | Κινητήρας-Αυτονομία: Επιταχύνσεις «φωτιά» και 450 χλμ. με μια φόρτιση |
Σελίδα 4 | Στο δρόμο: Ευχάριστο και αποτελεσματικό στη γρήγορη οδήγηση |
Σελίδα 5 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |