Στην πράξη η επιτάχυνση είναι δυνατή, αλλά δόξα τω θεώ όχι υστερική ακόμα και στο πρόγραμμα CUPRA, κάτι που αποτυπώθηκε και στις μετρήσεις μας: 0-100 σε 5,4 δλ. και 0-400 μ. σε 13,7 δλ. με ταχύτητα εξόδου 167 χλμ./ώρα!
Η έκδοση VZ του Tavascan, που δοκιμάζουμε, συνδυάζει τον νέο, «καλό», ηλεκτροκινητήρα του ομίλου VW με τα 286 άλογα (κινεί και την πισωκίνητη έκδοση Endurance) με έναν δεύτερο μικρότερο στον μπροστινό άξονα (109 ίππων). Πέρα από την τετρακίνηση (πάντως μέχρι 30% της ροπής μεταφέρεται μπροστά), ο συνδυασμός των 2 ηλεκτροκινητήρων προσφέρει 340 άλογα και 679 Nm ροπής. Στην πράξη η επιτάχυνση είναι δυνατή, αλλά δόξα τω θεώ όχι υστερική ακόμα και στο πρόγραμμα CUPRA, κάτι που αποτυπώθηκε και στις μετρήσεις μας: 0-100 σε 5,4 δλ. (5,5 υπόσχεται η CUPRA) και 0-400 μ. σε 13,7 δλ. με ταχύτητα εξόδου 167 χλμ./ώρα. Εξίσου hot είναι και οι κρίσιμες ρεπρίζ: 60-100 σε 2,6 δλ. και 80-120 σε 3,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.
Βέβαια αν κινείσαι συνεχώς με το… ποτενσιότρο στο πάτωμα μην περιμένεις να βγάλεις πολλά χιλιόμετρα με μια φόρτιση της 82άρας μπαταρίας ιόντων λιθίου (77 kWh ωφέλιμη). Στην καθημερινότητα πάντως τα 405+ χλμ. είναι εύκολα (522 υπόσχεται η CUPRA) με βάση τη μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που μετρήσαμε στη διάρκεια της δοκιμής (19,1 kWh/100 χλμ.). Κατά τα γνωστά στην πόλη η ανάκτηση ενέργειας με τα συνεχή φρεναρίσματα και τη χαμηλή ταχύτητα ρίχνουν την κατανάλωση (16,5 kWh/100 χλμ.) και μεγαλώνουν την αυτονομία (470+ χλμ.), ενώ στο ταξίδι συμβαίνει το αντίθετο. Οι συγκεκριμένες μετρήσεις μας με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα έδειξαν αυτονομία 342 χλμ..
Σε κάθε περίπτωση το Tavascan έχει onboard φορτιστή 11 kW για το εναλλασσόμενο ρεύμα και ικανότητα 135 kW για ταχυφόρτιση. Αυτό σημαίνει πως σε Wallbox 11 kW (στο σπίτι ή στη δουλειά), η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας χρειάζεται 8 ώρες και η ταχυφόρτιση 10-80% είναι υπόθεση 28 λεπτών. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως σύμφωνα με την CUPRA, σε 7 λεπτά ταχυφόρτισης κερδίζεις 100 χλμ. αυτονομίας.