Σε συνδυασμό με την άμεση επιτάχυνση το Tavascan δείχνει αλέγκρο με το πλαίσιο να είναι στιβαρό και το τιμόνι γρήγορο και με καλή αίσθηση.
Με το που κάτσεις πίσω από το τιμόνι, «κουμπώνεις» στο θεσπέσιο μπάκετ και με το τιμόνι-αστέρι μέσα στα χέρια σου μπαίνεις αμέσως στο… νόημα. Από τα πρώτα χιλιόμετρα η ανάρτηση δείχνει το σφιχτό set-up, χωρίς όμως να κουράζει παρά τους (έξτρα) θηριώδεις τροχούς 21 ιντσών με ελαστικά 255/40, που «φορούσε» το μοντέλο της δοκιμής. Τα στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ κάνουν πολύ καλή δουλειά και σε καλό οδόστρωμα δύσκολα αντιλαμβάνεσαι ψεγάδια στην ποιότητα κύλισης. Σε πιο έντονο ανάγλυφο κάποιες αναταράξεις θα εισβάλουν στην καμπίνα, αλλά ξερή αντίδραση και θόρυβο δε θα αντιληφθείς. Εκτός αν περάσεις από κρατήρα…
Αν το παρακάνεις οι 2,3 τόνοι δεν κρύβονται, αλλά σε γενικές γραμμές το Tavascan στρίβει με μαεστρία και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, κρύβοντας τον όγκο του.
Από εκεί και πέρα σε συνδυασμό με την άμεση επιτάχυνση το Tavascan δείχνει αλέγκρο με το πλαίσιο να είναι στιβαρό και το τιμόνι γρήγορο και με καλή αίσθηση. Βοηθάει ιδιαίτερα σε αυτό το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, όπου σε μια απότομη γωνία, η σχέση μετάδοσης είναι μικρότερη και η οδήγηση πολύ πιο άμεση. Αν το παρακάνεις οι 2,3 τόνοι δεν κρύβονται, αλλά σε γενικές γραμμές το Tavascan στρίβει με μαεστρία και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, κρύβοντας τον όγκο του.
Η τοποθέτηση της μπαταρίας κεντρικά μεταξύ των δύο αξόνων έχει επιφέρει μια σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους (49% μπροστά και 51% πίσω) χαρακτηριστικό που ευνοεί την ουδέτερη συμπεριφορά. Σε αυτή φυσικά βοηθά και η τετρακίνηση, η οποία βασίζεται σε ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου που καθορίζει τον τρόπο κατανομής στους τροχούς. Έτσι δεν εξασφαλίζεται τετρακίνητη πρόσφυση μόνο σε άσχημες καιρικές συνθήκες ή σε χωμάτινο τερέν, αλλά και σταθερότητα στις δυνατές επιταχύνσεις στη στεγνή άσφαλτο ή όταν στο απότομο πάτημα του πεντάλ ισχύος ο πιο δυνατός πίσω ηλεκτροκινητήρας ανοίγει κατάτι παραπάνω την τροχιά της ουράς, που σε τελική όμως ανάλυση βοηθά στην σωστή τοποθέτηση στη γρήγορη οδήγηση. Όπως και τα δυνατά φρένα, που παρά τα πίσω ταμπούρα εμφανίζουν κορυφαία αποτελεσματικότητα (100-0 σε 35,8 μέτρα), όχι όμως και σωστή αίσθηση στη συνεχή απαιτητική χρήση, όπου το πεντάλ αποκτά μια πιο σπογγώδη αίσθηση.
Έπειτα, στον ανοιχτό δρόμο είναι απόλυτα σταθερό, ενώ η καλή αεροδυναμική (στο 0,26 ο σχετικός συντελεστής) κρατά χαμηλά τον αεροδυναμικό θόρυβο. Εύκολο επίσης στη χρήση και μέσα στην πόλη είναι το Tavascan με τους περιορισμούς να μπαίνουν από το μέγεθος και τον μεγάλο κύκλο στροφής (11,5 μέτρα). Η διαχείριση της ενέργειας επιτυγχάνεται μέσω τριών επιπέδων ανάκτησης (από τα paddles πίσω από το τιμόνι), με το τρίτο επίπεδο να… πλησιάζει, αλλά να μην έχει την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας one pedal drive. Φυσικά υπάρχει και η γνωστή B επιλογή από το λεβιέ κίνησης, πίσω από το τιμόνι.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: CUPRA Tavascan VZ | «Φαντεζί» SUV με 340 PS & 0-100 σε 5,4 δλ. |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, καταγωγή & τιμή |
Σελίδα 3 | Εσωτερικό-Χώροι: Εντυπωσιακό, καλοφτιαγμένο & ευρύχωρο |
Σελίδα 4 | Κινητήρας-Αυτονομία: 0-100 σε 5,4 δλ., βγάζει 405 πραγματικά χιλιόμετρα με μια φόρτιση |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Αποτελεσματικό, αλλά και ευχάριστο με δεδομένη την ηλεκτρική του φύση |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |