Με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση να έχει τον κύριο λόγο στην πρόσφυση ακόμα και σε… περίεργες συνθήκες καιρού ή ποιότητας ασφάλτου, το κράτημα είναι εντυπωσιακό.
Η σπορ διάσταση της συγκεκριμένης τουλάχιστον έκδοσης του CUPRA Terramar δεν κρύβεται ειδικά όταν ο οδηγός έχει επιλέξει είτε το Performance, είτε το CUPRA πρόγραμμα λειτουργίας. Ειδικά το τελευταίο, τονίζει ακραία την απόκριση στο γκάζι, τον ήχο (έστω και τεχνητά) και τη μεστή αίσθηση του τιμονιού. Κυρίως όμως προσαρμόζει τη λειτουργία του ESP και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση των αμορτισέρ.
Όταν χρειαστεί πέρα από τα πολλά και εξαιρετικά σε λειτουργία ηλεκτρονικά, υπάρχει ένα σύστημα φρένων που σε καθηλώνει με την απόδοση (100-0 χλμ./ώρα σε 34,6 μ.) και την αντοχή του.
Με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση να έχει τον κύριο λόγο στην πρόσφυση ακόμα και σε… περίεργες συνθήκες καιρού ή ποιότητας ασφάλτου, το κράτημα είναι εντυπωσιακό, τη στιγμή που η κλίση είναι συγκρατημένη και οι αντιδράσεις αρκετά προοδευτικές. Και όταν χρειαστεί πέρα από τα πολλά και εξαιρετικά σε λειτουργία ηλεκτρονικά, υπάρχει ένα σύστημα φρένων που σε καθηλώνει με την απόδοση (100-0 χλμ./ώρα σε 34,6 μ. είναι νούμερο που έχουμε δει σε λίγα σπορ αυτοκίνητα) και την αντοχή του. Να σημειωθεί βέβαια πως στο μοντέλο της δοκιμής τα φρένα είχαν την υπογραφή της Akebono με 6πίστονες δαγκάνες και τεράστιους αεριζόμενους δίσκους μπροστά…
Το καλύτερο όλων όμως είναι πως το Terramar χωρίς να έχει τον… αέρα του ελαφρύτερου, χαμηλότερου και πιο compact Formentor, έχει τον τρόπο να κρύβει τα 1.750 κιλά του, κυρίως έχει την ικανότητα να μην θυσιάζει πολλά σε ποιότητα κύλισης παρά τους 20άρηδες τροχούς με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (255/40). Oι πολλές ρυθμίσεις απόσβεσης και οι πολλαπλοί σύνδεσμοί πίσω παίζουν φυσικά το ρόλο τους σε αυτό. Κατά τα άλλα στην καθημερινότητα, το Terramar χάρη στο αυτόματο κιβώτιο δεν προβληματίζει, αν και ο κύκλος στροφής είναι μεγάλος (11,5 μέτρα) και μέσα στην πόλη δεν είναι και πολύ μανιτζέβελο.
Στο ταξίδι είναι συγκλονιστικά σταθερό, με δυναμικό πάτημα και σχετικά οικονομικό (με 100 χλμ./ώρα καίει γύρω στα 8 λτ./100 χλμ.) με μόνο παράπονο τον αισθητό αεροδυναμικό θόρυβο πάνω από τα 120 χλμ./ώρα. Από την άλλη, παρά την παρουσία προγράμματος off road και τετρακίνησης, η επαφή του «καυτού» Terramar με το χώμα οφείλει να είναι ήπια και μόνο σε πατημένο χωματόδρομο, γιατί τα εντελώς ασφάλτινα και χαμολοπρόφιλα ελαστικά είναι εύκολο να τραυματιστούν, χωρίς μάλιστα να υπάρχει και ρεζέρβα παρά κιτ επισκευής που δε θα κάνει τίποτα σε ένα τρύπημα από μια πέτρα.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: CUPRA Terramar | Τετρακίνητη SUV-άρα με γκάζια και σπορ βλέψεις |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, τιμή, εξοπλισμός |
Σελίδα 3 | Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτικό, οδηγοκεντρικό, αλλά και πρακτικό |
Σελίδα 4 | Κινητήρας-Κατανάλωση: Σπορ επιδόσεις, αναμενόμενα υψηλή κατανάλωση |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Τιμά τα λογότυπα που φοράει… |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |