Το νέο Ford Explorer ήρθε για να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της ηλεκτρικής γκάμας της Ford Ευρώπης. Δεν έχει καμία σχέση με τα μέχρι σήμερα θηριώδη SUV που έφεραν το όνομα αυτό (δες εδώ τη δοκιμή του 6ης γενιάς Ford Explorer με το plug-in υβριδικό σύστημα των 457 ίππων): Με μήκος 4,468 μέτρα το νέο Ford Explorer, που δοκιμάζουμε στην πισωκίνητη έκδοση των 286 ηλεκτρικών ίππων, τοποθετείται στην καρδιά των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV και βασίζεται στην πλατφόρμα του VW ID.4. Φυσικά χρησιμοποιεί και ίδια ηλεκτρικά μέρη, ωστόσο το Ford Explorer κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της φίρμας της Κολωνίας και σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα ID.4 με σήματα της Ford.
Παρά την τετραγωνισμένη του σχεδίαση, το Ford Explorer «φωνάζει» την ηλεκτρική του υπόσταση. H διχρωμία στις κολώνες δίνει την αίσθηση αιωρούμενης οροφής.
ΚατΆ αρχάς είναι εντελώς διαφορετικό σε σχεδίαση έχοντας μια πιο off road προσέγγιση και μια πιο επιβλητική παρουσία. Παρά την τετραγωνισμένη του σχεδίαση, «φωνάζει» την ηλεκτρική του υπόσταση, φροντίζοντας να έχει όσο το δυνατόν πιο αεροδυναμική σχεδίαση με καθαρές, ρέουσες επιφάνειες, χωρίς μεγάλες ακμές και γωνίες. Θα σταθώ στην κλειστού τύπου εμπρός μάσκα σε σχήμα «U», στο αντίστοιχο μοτίβο της πίσω πλευράς, στο design των ζαντών που εξασφαλίζει καλύτερη ψύξη στα φρένα, καθώς και στην διχρωμία στις κολώνες δίνει την αίσθηση αιωρούμενης οροφής.
Και πόσο έχει;
Όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά όχι λίγα, αλλά είναι value. Το πισωκίνητο Ford Explorer της δοκιμής με τα 286 άλογα και τη μπαταρία με την ωφέλιμη χωρητικότητα των 77 kWh στη βασική έκδοση Style κοστίζει 39.700 ευρώ (με την κρατική επιδότηση). Διαθέτει στάνταρ ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, αυτόματο 2- ζωνικό κλιματισμό, συνδεδεμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNCMove με ρυθμιζόμενη κεντρική οθόνη αφής 14,6 ιντσών. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης θερμαινόμενο τιμόνι και εμπρός καθίσματα, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μασάζ, καθώς και ασύρματη φόρτιση κινητού. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και μια soundbar ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν τον ήχο που παίζουν συσκευές που είναι συνδεδεμένες ασύρματα μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση, Premium (42.400 ευρώ με επιδότηση), προστίθεται ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και ατμοσφαιρικός εσωτερικός κρυφός φωτισμός, ενώ αντί για τα χαρακτηριστικά φώτα LED με Auto High Beam της έκδοσης Style, υπάρχουν φώτα Dynamic Matrix LED με Glare-Free High beam. Κλείνοντας, να σημειώσουμε πως περισσότερες από 15 είναι οι στάνταρ τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Ford Explorer | Κάνει μέχρι 600 χιλιόμετρα με μία φόρτιση |
Σελίδα 2 | Τελείως νέα λογική & value τιμή |
Σελίδα 3 | Εσωτερικό: Προσεγμένο & εργονομικό, έχει θήκες για να χωρέσεις τα πάντα |
Σελίδα 4 | Επιδόσεις-Αυτονομία: Κάνει εύκολα 500 χλμ. με μια φόρτιση |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Δίνει έμφαση στην ποιότητα κύλισης |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |