Παρά τους σχεδόν 2,1 τόνους, το Explorer κινείται γρήγορα κυρίως όμως έχει μεγάλη πραγματική μέση αυτονομία. Οι μετρήσεις μας έδειξαν πως σε μεικτές συνθήκες μπορεί να κάνει έως 500 χλμ. με μια φόρτιση.
Το Ford Explorer κινείται από το νέο, πολύ δυνατό, APP 550 ηλεκτροκινητήρα της VW, που έχουμε «δει» στα VW ID.7 και Audi Q4. Επιλογές, όπως η προσθήκη περισσότερων και μεγαλύτερων μόνιμων μαγνητών στο ρότορα ή ο ενισχυμένος στάτορας με μεγαλύτερο αριθμό περιελίξεων σύρματος και αυξημένη διατομή, συντέλεσαν ώστε ο νέος ηλεκτροκινητήρας να αποδίδει 286 άλογα με 550 Nm ροπής. Σαν αποτέλεσμα και παρά τους σχεδόν 2,1 τόνους, το Explorer κινείται γρήγορα, αφού όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας στη Sport λειτουργία κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δλ. και προσπερνάει (60-100 χλμ./ώρα) σε μόνο 2,8 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.
Αν φυσικά ξεζουμίζεις τον κινητήρα για να έχεις τέτοιες επιδόσεις, η μπαταρία με την ωφέλιμη χωρητικότητα των 77 kWh (82 kWh ονομαστική) δε θα «βγάλει» πάρα πολλά χιλιόμετρα. Σε κανονικές συνθήκες όμως η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι χαμηλή (15,5 kWh/100 χλμ.) και έτσι το νέο ηλεκτρικό SUV της Ford θα κάνει άνετα γύρω στα 500 χλμ. με μια φόρτιση. Στην πόλη μάλιστα θα βγάλει ακόμα περισσότερα (γύρω στα 600 χλμ.) με μια φόρτιση έχοντας επιλέξει τη λειτουργία Eco. Στα θετικά η δυνατότητα για ταχυφόρτιση με 175 kW (φορτίζει από το 10-80% σε λιγότερη από μισή ώρα) και η παρουσία στάνταρ υποδοχής φόρτισης 11 kW (σε 11άρι Wallbox φορτίζει σε 8 ώρες), αλλά δεν υπάρχει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας. Όπως και στο ID.4 υπάρχει μόνο μια επιλογή «B» στο λεβιέ επιλογής κίνησης, που κάνει πιο έντονη την ανάκτηση.