Ο δίλιτρος VTEC Turbo κινητήρας που γνωρίσαμε στις δύο προηγούμενες γενιές του Type R έχει φτάσει στο απόγειο της εξέλιξης του φτάνοντας να αποδίδει 329 άλογα με χρήση βενζίνης 98 οκτανίων (από 310 και 320 πριν) και 420 Nm (από 400) στις 2.500-4.000 σ.α.λ.. Αξιοποιώντας στο μέγιστο την τεχνολογία VTEC (μεταβλητός χρονισμός και ηλεκτρονικός έλεγχος βυθίσματος των βαλβίδων), το μικρότερης αδράνειας turbo και τις αναβαθμίσεις σε εισαγωγή και εξάτμιση, το νέο Type R είναι πιο «γεμάτο» παντού με καλύτερη απόκριση, παραμένοντας όμως ικανό να ανεβάζει πολύ γρήγορα στροφές μέχρι τον εθιστικό κόφτη στις 6.500 σ.α.λ..Κάνει και από μόνος του την αγωνιστική τεχνική «μύτη-τακούνι» στα κατεβάσματα «τσιμπώντας» στροφές για να έρθει ο ιδανικός συγχρονισμός μοτέρ-κιβωτίου.
Mε 329 άλογα και 420 Nm ροπής, το νέο Honda Civic Type R είναι το πιο δυνατό που έγινε ποτέ παραμένοντας ικανό να ανεβάζει πολύ γρήγορα στροφές μέχρι τον εθιστικό κόφτη στις 6.500 σ.α.λ..
Το μοτέρ ακούγεται πιο όμορφα από όλους τους προηγούμενους turbo και συνεχίζει να «ξυρίζει», ειδικά πάνω από τις 2.000 σ.α.λ, αν και η κατάτι πιο μακριά κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, με τον καταπληκτικό σε λειτουργία κοντό αλουμινένιο επιλογέα-φετίχ, έχει αμβλύνει κάπως τις ρεπρίζ (60-100 με 4η σε 3,9 από 3,7 δλ. και 80-120 με 5η σε 4,8 από 4,1 δλ.).Πάντως το 0-100 που μετρήσαμε (5,9 δλ. με τη Honda να υπόσχεται 5,4 δλ.) αδικείται από τα ταλαιπωρημένα ελαστικά του μοντέλου δοκιμής που πάσχιζαν για καλύτερη πρόσφυση μετά την εκτόξευση από θέση launch control.
Για να διαβάζεις αυτές τις γραμμές ή αυτή τη δοκιμή γενικότερα λογικά η κατανάλωση δεν είναι το ζητούμενο σου, αλλά δεν μπορούμε να μην παραλείψουμε το σχετικό σχόλιο. Προφανώς και η πραγματική κατανάλωση ξεπερνάει το εργοστασιακό 8,2 λτ./100 χλμ., με τη μέση τιμή σύμφωνα με τις μετρήσεις μας να γυροφέρνει τα 12,0 λτ./100 χλμ.. Με αρκετή αυτοσυγκράτηση. Αν οδηγείς το Type R με την ταυτότητα στα δόντια, τότε σχεδόν διπλασιάζεται για πλάκα και με ένα φουλάρισμα στο 47άρι ντεπόζιτο βγάζεις-δε βγάζεις 200 χλμ..