ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Στο δρόμο: Η μεγάλη ανατRιχίλα

 Σχολιάστε 
16.009 Επισκέψεις στο άρθρο (3/1/2025)
Πατώντας σε θεόφαρδα μετατρόχια (με 1.625 χλστ. μπροστά και 1.623 χλστ. πίσω είναι μεγαλύτερα της Porsche 911 Carrera), το νέο Civic Type R εμφανίζει μηδενική κλίση και απίθανη μηχανική πρόσφυση, που
2 Φωτογραφίες »

Πατώντας σε θεόφαρδα μετατρόχια (με 1.625 χλστ. μπροστά και 1.623 χλστ. πίσω είναι μεγαλύτερα της Porsche 911 Carrera), το νέο Civic Type R εμφανίζει μηδενική κλίση και απίθανη μηχανική πρόσφυση, που ούτε μπορείς να σκεφτείς πως μπορεί να προσφέρει ένα προσθιοκίνητο 329 ίππων.

Το νέο Civic Type R ήρθε για να το λατρέψουν ακόμα και οι haters συνδυάζοντας την αγωνιστική αίσθηση με φιλικότητα στην καθημερινότητα, αν και ο μεγάλος κύκλος στροφής δυσκολεύει την κίνηση στην πόλη. Μας νοιάζει; Όχι φυσικά γιατί το Type R είναι για άλλα πράγματα και αυτό το αισθάνεσαι αμέσως μόλις βάλεις τα χέρια στο τιμόνι και νιώσεις πόσο στιβαρό και ακριβές είναι ακόμα και στη λειτουργία Comfort. Καθηλωμένος στο υπέροχο μπάκετ κάθισμα, πιάνεις τον κοντό αλουμινένιο λεβιέ-φετίχ και σχεδόν αισθάνεσαι οργασμό στο κούμπωμα κάθε σχέσης: Απειροελάχιστη διαδρομή, αίσθηση που φέρνει τα δόντια από τα γρανάζια να ξύνουν την παλάμη, απόλυτη ακρίβεια ακόμα και στις flat-shift αλλαγές με το γκάζι φυτεμένο στην κόκκινη μοκέτα και τα λαμπάκια στο ταμπλό να κοκκινίζουν κοντά στον «κόφτη». Χωρίς υπεκφυγές δεν υπάρχει καλύτερος επιλογέας χειροκίνητου στην αγορά αυτόν τον καιρό.


To νέο Civic Type R είναι ένα σπάνιο μηχάνημα οδήγησης, που δεν «κουράζει» τόσο όσο νομίζεις στην καθημερινότητα και που ενθουσιάζει περισσότερο από όσο πιστεύεις στην πίεση, χωρίς να χάνει την αυτοκυριαρχία του και χωρίς να περιμένει τα ηλεκτρονικά για να τη βγάλεις «καθαρή».
2 Φωτογραφίες »

To νέο Civic Type R είναι ένα σπάνιο μηχάνημα οδήγησης, που δεν «κουράζει» τόσο όσο νομίζεις στην καθημερινότητα και που ενθουσιάζει περισσότερο από όσο πιστεύεις στην πίεση, χωρίς να χάνει την αυτοκυριαρχία του και χωρίς να περιμένει τα ηλεκτρονικά για να τη βγάλεις «καθαρή».


Και μετά επιλέγεις το πρόγραμμα R+ για να αρχίσει το πάρτι με ακραίες ρυθμίσεις ακόμα και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση της ανάρτησης. Και παρότι δεν έχει χάσει τίποτα από την ξυραφένια αίσθηση του προηγούμενου νιώσεις το σύνολο να έχει ανεβεί επίπεδο αφού στρίβει με τη σκέψη όντας χαρισματικά φιλικό προειδοποιώντας έγκαιρα λόγω του ακόμα μεγαλύτερου μεταξονίου. Πατώντας σε θεόφαρδα μετατρόχια (με 1.625 χλστ. μπροστά και 1.623 χλστ. πίσω είναι μεγαλύτερα της Porsche 911 Carrera), το νέο Civic Type R εμφανίζει μηδενική κλίση και απίθανη μηχανική πρόσφυση, που ούτε μπορείς να σκεφτείς πως μπορεί να προσφέρει ένα προσθιοκίνητο 329 ίππων. Αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο. Τα στοιχεία από το πολύ καλό Type R της προηγούμενης γενιάς πέρασαν και εδώ αλλά βελτιωμένα: Τα μπροστινά γόνατα διπλού άξονα (Dual Axis) που σχεδόν μηδενίζουν το «ψάρεμα» στην πλήρη επιτάχυνση, το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό με το «σωστό» βαθμό εμπλοκής ώστε να μην τρομάζει τον λιγότερο έμπειρο, το ακόμα πιο άκαμπτο πλαίσιο και το μακρύτερο μεταξόνιο (+35 χλστ.), καθιστούν αυτό το Type R πιο αποτελεσματικό από το προηγούμενο σε απαιτητικές διαδρομές, αλλά και σημαντικά πιο φιλικό στο δρόμο και την καθημερινότητα.

Ίσως στην επιλογή Comfort να θέλαμε πιο ενδοτική την απόσβεση, σίγουρα πάντως θα θέλαμε κανονικό και όχι ηλεκτρικό χειρόφρενο. To νέο Civic Type R είναι ένα σπάνιο μηχάνημα οδήγησης, που δεν «κουράζει» τόσο όσο νομίζεις στην καθημερινότητα διατηρώντας την πρακτικότητα της καμπίνας των απλών Civic και που ενθουσιάζει περισσότερο από όσο πιστεύεις στην πίεση, χωρίς να χάνει την αυτοκυριαρχία του και χωρίς να περιμένει τα ηλεκτρονικά για να τη βγάλεις «καθαρή». Ηλεκτρονικά υπάρχουν, αφενός όμως είναι διακριτικά, αφετέρου μπορείς να τα ξαποστείλεις πριν αρχίσεις να οδηγείς (θα θέλαμε να υπάρχει η δυνατότητα και επί της… πράξεως). Στον ανοιχτό δρόμο οι commeilfaut θα πουν πως «ακούγεται» η κύλιση και ο κινητήρας, οι πραγματικοί οδηγοί θα χαμογελάσουν και θα απολαύσουν την συγκλονιστική σταθερότητα μέχρι και την τελική των 275 χλμ./ώρα. Και μετά στην πρώτη ευκαιρία θα επιδιώξουν να αξιοποιήσουν την ρυθμισιμότητα του συνόλου για να διαταράξουν το βίδωμα της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων στην άσφαλτο πετυχαίνοντας μια καλύτερη τοποθέτηση ή ακόμα να εκμεταλλευτούν τις φρενάρες με 4πίστονες δαγκάνες της Brembo για να κουβαλήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στη στροφή και μετά να απολαύσουν σχεδόν τετρακίνητη πρόσφυση και εκτόξευση στην επόμενη στροφή.
 

Σελίδα 1Δοκιμή Honda Civic Type R με 329 PS
Σελίδα 2Σχεδίαση, τιμή, εξοπλισμός
Σελίδα 3Κινητήρας-Επιδόσεις: ΞυRίζει…
Σελίδα 4Στο δρόμο: Η μεγάλη ανατRιχίλα
Σελίδα 5Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ford
Autotriti.gr