Το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη DCT τονίζει το θετικό τράβηγμα του εξηλεκτρισμένου 3κύλινδρου 1,0T κινητήρα που αποδίδει περισσότερη ροπή σε σχέση με το χειροκίνητο (200 Nm έναντι 172).
Ο 3κύλινδρος turbo 1,0 T-GDI κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 200 Nm ροπής (172 Nm το χειροκίνητο) στις 1.500 – 4.000 σ.α.λ.. Με τη βοήθεια του κιβωτίου τραβάει μια χαρά από χαμηλά, ενώ το προσπέρασμα χάρη στο kickdown του κιβωτίου (κατεβάζει 2 ή 3 σχέσεις από μόνο του όταν πατάς τέρμα το γκάζι) είναι πιο γρήγορο σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση. Για παράδειγμα, η[kk1] επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,2 δλ., όταν στο χειροκίνητο με 4η σχέση απαιτούνται 9,2 δλ.. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η διαφορά στο 80-120 χλμ./ώρα ( 8,5 δλ.) με το χειροκίνητο να θέλει 13,3 δλ. (5η σχέση). Υπάρχει βέβαια μια μικρή επιβάρυνση της μέσης κατανάλωσης, που από τα 6,7 λτ./100 χλμ. έχει «τσιμπήσει» στα 7,2 λτ./100 χλμ..
Ο επιλογέας κίνησης μπορεί να κάνει και σειριακές χειροκίνητες αλλαγές, αν τον μετακινήσεις αριστερά: Σπρώχνοντας μπροστά ανεβάζει και τραβώντας πίσω κατεβάζει μια σχέση.
Ανάλογα μάλιστα με το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ (στάνταρ), το κιβώτιο διαμορφώνει ανάλογα τις στροφές που κρατάει και αλλάζει τη σχέση στο κιβώτιο (στο Eco αλλάζει πολύ χαμηλά και στο Sport ψηλά). Γενικότερα δίνει περισσότερη έμφαση στην ομαλότητα και την οικονομία παρά στην ταχύτητα των αλλαγών, ενώ η χειροκίνητη σειριακή λειτουργία των 7 σχέσεων γίνεται μόνο από τον λεβιέ, αφού δεν υπάρχουν paddles στο τιμόνι. Χάρη στο 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, το «έξυπνο» αυτόματο κιβώτιο προσφέρει τη λειτουργία Sailing (με Eco πρόγραμμα): Όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, ο κινητήρας σβήνει και αρχίζει η ελεύθερη κύλιση, για να επανέλθει άμεσα η λειτουργία όταν ο οδηγός πιέσει και πάλι το γκάζι ή ακουμπήσει το φρένο. Χάρη στη συγκεκριμένη λειτουργία, το αυτόματο i20 έχει κατανάλωση στο ταξίδι (με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα) γύρω στα 5,4 λτ./100 χλμ..
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Αυτόματο mild hybrid Hyundai i20 με 100 PS |
Σελίδα 2 | Κινητήρας-Κατανάλωση: Πιο σβέλτο προσπέρασμα χωρίς αισθητή επιβάρυνση της κατανάλωσης |
Σελίδα 3 | Στο δρόμο: Φουλ της ευκολίας, αισθητά πιο ευχάριστη οδηγικά η έκδοση N-Line |
Σελίδα 4 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |