Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κινητήρας-Κατανάλωση: Οικονομικότερο και πιο… αγχολυτικό

 Σχολιάστε 
11.055 Επισκέψεις στο άρθρο (11/9/2024)
H ικανότητα του ήπια υβριδικού συστήματος που χρησιμοποιεί το Jeep Avenger e-Hybrid να το κινεί ηλεκτρικά στο παρκάρισμα και στις εκκινήσεις, προσφέρει σημαντική μείωση της κατανάλωσης στην αστική χρή

H ικανότητα του ήπια υβριδικού συστήματος που χρησιμοποιεί το Jeep Avenger e-Hybrid να το κινεί ηλεκτρικά στο παρκάρισμα και στις εκκινήσεις, προσφέρει σημαντική μείωση της κατανάλωσης στην αστική χρήση. Oι μετρήσεις μας έδειξαν 6,6 λτ./100 χλμ., ενώ το χειροκίνητο Avenger των επίσης 100 ίππων, στην πόλη «καίει» 9,1 λτ./100 χλμ..

Ο 1,2 λτ. turbo βενζινοκινητήρας του Jeep Avenger, που παραμένει «κεντρικός πρωταγωνιστής», έχει σημαντικές αναβαθμίσεις, όπως η λειτουργία σε κύκλο Miller για βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση και το turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Φυσικά στο παρασκήνιο υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας 29 ίππων και 55 Nm ροπής, που ενσωματώνεται στο στάνταρ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων και παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία που φορτίζει όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι ή όταν φρενάρεις. Συνδυαστικά το 48-βολτο υβριδικό σύστημα αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ..


Λόγω της ικανότητας του ηλεκτροκινητήρα να κινεί το Avenger κατά βάση στο παρκάρισμα και στις εκκινήσεις (όχι συνηθισμένο σε ήπια υβριδικά μοντέλο), υπάρχει σημαντική μείωση της κατανάλωσης στην αστική χρήση. Oι μετρήσεις μας έδειξαν πως το Jeep Avenger e-hybrid καταναλώνει γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ., όταν το χειροκίνητο στην πόλη «καίει» γύρω στα 9,0 λτ./100 χλμ.. Συν φυσικά την ευκολία που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο στην κίνηση της πόλης. Διαφορά υπάρχει και στη μέση κατανάλωση των δύο εκδοχών με την ήπια υβριδική να είναι στα 7,1 λτ./100 χλμ. (πέφτει και πιο κάτω με συνεχή χρήση της Eco λειτουργίας) και τη συμβατική χειροκίνητη στα 7,7 λτ./100 χλμ..

Τη μείωση της κατανάλωσης βοηθά η λειτουργία ελεύθερης κύλισης (αν δεν έχεις Sport λειτουργία όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι σβήνει ο κινητήρας). Ένας μικρός κραδασμός την ώρα που ο θερμικός κινητήρας μπαίνει στο «παιχνίδι» της κίνησης δεν είναι ικανός να αμβλύνει την εικόνα από την πολιτισμένη λειτουργία του συνόλου. Στα θετικά φυσικά και η τόνωση των επιδόσεων, κάτι που αποτυπώθηκε και στις μετρήσεις μας. Έτσι, η διαδικασία της προσπέρασης (ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα) ολοκληρώνεται σε 6,3 δλ. (με kickdown, ήτοι με το αυτόματο κατέβασμα μιας ή και περισσότερων σχέσεων στο απότομο πάτημα του γκαζιού), όταν το χειροκίνητο με 4η σχέση στο κιβώτιο θέλει 7,9 δλ.. Αυτό σημαίνει πως η διαδικασία ολοκληρώνεται 36 μέτρα νωρίτερα (140 VS 176 μ.) αντίστοιχα. Ακόμη πιο αισθητή είναι η βελτίωση στο 80-120 χλμ./ώρα, που μειώθηκε από τα 11,8 δλ. (με 5η) στα 8,3 δλ. (97 μέτρα λιγότερα). Τέλος η επιτάχυνση από στάση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται στα 11,1 από 11,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι ίδια στα 184 χλμ./ώρα.

Σελίδα 1Δοκιμή: Jeep Avenger e-hybrid
Σελίδα 2Τιμές, εκδόσεις & εξοπλισμός
Σελίδα 3Κινητήρας-Κατανάλωση: Οικονομικότερο και πιο… αγχολυτικό
Σελίδα 4Στο δρόμο: Ακόμα καλύτερο σε άσφαλτο και χώμα
Σελίδα 5Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Mercedes
Ford