Το νέο Lexus UX, η πολυτελής ιαπωνική πρόταση στην κατηγορία των οικογενειακών SUV έρχεται αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένα σύνολα, είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό στην έκδοση 300e, είτε με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα και με εγγύηση πρόκληση.
Η Lexus μπορεί να μην είναι η μοναδική φίρμα που ειδικεύεται στην κατασκευή premium μοντέλων, ωστόσο έχει καταφέρει να βρει τον τρόπο να ξεχωρίζει εδώ και χρόνια από τους ανταγωνιστές της. Πως; Είναι η μοναδική μάρκα που κατασκευάζει μόνο εξηλεκτρισμένα μοντέλα, μια τεχνολογία που κατέχει εδώ και 23 χρόνια και μέσω της οποίας έχουν εξοικονομηθεί 120 εκ. τόνοι CO2. Είναι δηλαδή μια «πράσινη» εταιρεία πολύ πριν το επιβάλλουν οι νόμοι της E.E.. Φανταστείτε πως το τελευταίο μη-υβριδικό μοντέλο που πωλήθηκε στην Ελλάδα ήταν το IS250, στο μακρινό 2009! Φυσικά, αρωγός στον εξηλεκτρισμό της Lexus είναι η «μαμά» Toyota που έχει συνδέσει τη λέξη υβριδικό με τα μοντέλα της, καθώς μόνο στη χώρα μας έχει διαθέσει (μαζί με αυτά της Lexus) πάνω από 20.000 υβριδικά οχήματα.
Το UX στηρίζεται πάνω στις έντονες ακμές, με την χαρακτηριστική επιβλητική κυψελωτή γρίλια εμπρός και τα αιχμηρά bi LΕD φώτα δίνουν το δικό τους ιδιαίτερο τόνο.
Τα πίσω φώτα αποτελούνται από 120 μεμονωμένα LED συνδεδεμένα μεταξύ τους, δημιουργώντας ένα εκλεπτυσμένο αποτέλεσμα.
Η πρώτη απόπειρα της Lexus να μπει στην κατηγορία των κόμπακτ premium crossover, είναι το UX, το οποίο ξεχωρίζει και με το παραπάνω, μέσα στην κατά κανόνα «flat» εικόνα της κλάσης. Με μήκος στα 4.495 χλστ. τοποθετείται στο άνω άκρο της συγκεκριμένης κατηγορίας και, όπως παραδοσιακά πρεσβεύει, το ιαπωνικό premium SUV παρουσιάζει έναν εναλλακτικό τρόπο προσέγγισης στην αγορά αυτή, μέσω της ιδιαίτερης σχεδίασης, της υψηλής ποιότητας κατασκευής, της high tech εικόνας σε όλα τα επίπεδα και κυρίως των αποκλειστικά εξηλεκτρισμένων συνόλων.
Tο UX διατίθεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό με ισχύ 204 ίππων στην δικίνητη έκδοση 300e, η οποία προσφέρεται από 42.800 ευρώ με επιδότηση
Ηλεκτρικό ή υβριδικό από 32.900 ευρώ, πολύ πλούσιο και με εγγύηση 1.000.000 χλμ.!
Το UX λοιπόν είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Η υβριδική 250h με συνδυαστική ισχύ 184 ίππων, η οποία προσφέρεται ως δικίνητη από 32.900 ευρώ στο βασικό εξοπλισμό Business και ως τετρακίνητη από το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Dynamic με κόστος 39.500 ευρώ. Το UX διατίθεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό με ισχύ 204 ίππων στην δικίνητη έκδοση 300e, η οποία προσφέρεται από 42.800 ευρώ με επιδότηση (48.700 ευρώ χωρίς) στο αρχικό εξοπλιστικό επίπεδο Business.
Μπορεί να το αναφέρουμε ως βασικό, ωστόσο το επίπεδο Business είναι παρά πολύ πλούσιο. Έτσι στάνταρ θα συναντήσουμε το πακέτο ασφαλείας Lexus Safety System+ με αυτόνομη πέδηση που αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, adaptive cruise control και σύστημα διατήρησης λωρίδας μεταξύ άλλων. Στον εξοπλισμό άνεσης ξεχωρίζουν ο διζωνικός κλιματισμός, το σύστημα πολυμέσων με την 7άρα οθόνη και τις πολλές επιλογές διασύνδεσης, όπως και Bi-LED προβολείς. Κερασάκι στην τούρτα πάντως είναι η εξωφρενική εγγύηση των 11 ετών ή 1.000.000 χλμ. για την μπαταρία του μοντέλου και 6 χρόνια για τα μηχανικά μέρη, με διαφορά η καλύτερη της αγοράς!!!
Σχεδίαση: Δυναμικό χωρίς υπερβολές
Σχεδιαστικά, το UX στηρίζεται πάνω στις έντονες ακμές, στοιχείo που «αγαπά» η Lexus και μέσω αυτών διαμορφώνει τη δυναμική, αλλά και ξεχωριστή αισθητική του. Ναι τραβάει τα βλέμματα, ναι ξεχωρίζει, ναι μας αρέσει, όχι δεν προκαλεί. Αποκλείεται να το μπερδέψεις με κάτι άλλο με την χαρακτηριστική επιβλητική κυψελωτή γρίλια εμπρός και τα αιχμηρά bi LΕD φώτα να δίνουν το δικό τους ιδιαίτερο τόνο. Σε όλο το αμάξωμα ο συνδυασμός ακμών και γωνιών τονίζει τη διαφορετικότητά του, ενώ ως συμπλήρωμα έρχονται τα πίσω φώτα που αποτελούνται από 120 μεμονωμένα LED συνδέοντάς τα μεταξύ τους και βάζοντας μια εκλεπτυσμένη πινελιά εκεί.