Το συγκριτικό πλεονέκτημα του υβριδικού κινητήρα είναι αφενός οι χαμηλές τιμές μέσης κατανάλωσης, γύρω στα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ μέσα στην πόλη η κατανάλωση μπορεί να πέσει εύκολα κάτω και από τα 6 λτ./100 χλμ.
Υβριδικός κινητήρας: Δεν καίει και πάει σβέλτα Το UX στην υβριδική έκδοση 250h, διαθέτει το αυτοφορτιζόμενο, υβριδικό, σύστημα κίνησης τέταρτης γενιάς που περιλαμβάνει έναν άκρως αποδοτικό 2λιτρο τετρακύλινδρο, με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, βενζινοκινητήρα 152 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων. Στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής υπάρχει ακόμα ένας ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια για τους πίσω τροχούς, κάτι που δεν επηρεάζει την συνδυαστική ισχύ των 184 ίππων. Στην πράξη το κάθε άλλο παρά… «πούπουλο» τετρακίνητο UX 250h αποδεικνύεται σβέλτο (0-100 σε 9,5 δλ., 60-100 σε 5,1 δλ και 80-120 σε 6,2 δλ), με τον κινητήρα να προσφέρει άμεση απόκριση, δύναμη και γραμμική απόδοση σε όλο το εύρος περιστροφής του. Από την άλλη το σοφιστικέ e-CVT κιβώτιο με το οποίο η Lexus συνδυάζει το υβριδικό σύστημα, διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, με το ενοχλητικό βουητό στην επιτάχυνση να είναι ανεπαίσθητο χάρη φυσικά και στην εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας.
Το συγκριτικό πλεονέκτημα του υβριδικού πολυτελούς crossover φυσικά είναι αφενός οι χαμηλές τιμές μέσης κατανάλωσης (γύρω στα 7,0 λτ./100 χλμ.) και αφετέρου η δυνατότητά του όταν οι απαιτήσεις σε απόδοση είναι μικρές και στα σταμάτα-ξεκίνα της πόλης, να κινηθεί αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύει στην μπαταρία του (ακόμα και μέχρι την ταχύτητα των 115 χλμ./ώρα). Έτσι, στην πόλη η κατανάλωση μπορεί να πέσει εύκολα κάτω και από τα 6 λτ./100 χλμ. σε αντίθεση με το ταξίδι στην εθνική που χρειάζεται λίγο περισσότερη αυτοσυγκράτηση.
Το ηλεκτρικό UX 300e διαθέτει ικανοποιητική πραγματική αυτονομία κοντά στα 300 χλμ., με εξαιρετικές επιδόσεις, ειδικά σε ότι έχει να κάνει με τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Ηλεκτροκινητήρας: Με καλή αυτονομία και ραφιναρισμένη λειτουργία Η ηλεκτρική έκδοση UX 300e αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια υψηλής απόδοσης 204 ίππων που κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Η ενέργεια παρέχεται σε αυτόν μέσω μία μπαταρίας ιόντων λιθίου 288 κυψελών χωρητικότητας 54,3 kWh, αερόψυκτης τεχνολογίας, η οποία εξασφαλίζει μειωμένο βάρος, με τη συνολική μάζα του UX300e να είναι 1.785 κ. μόλις 100 κιλά παραπάνω από το υβριδικό.
Αναμενόμενα οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, ειδικά σε ότι έχει να κάνει με τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Χαρακτηριστικά χρειάζεται για το 0-100 χλμ./ώρα 7,6 δλ., 3,9 δλ. για το 60-100 σε και 5,2 δλ. για το 80-120 σε 5,2 δλ.. Πάντως το σύνολο επιταχύνει με ένα πιο φυσικό τρόπο και όχι με την ακαριαία επιτάχυνση που έχουμε συνηθίσει στα ηλεκτρικά. Είναι πιο προοδευτικός ο τρόπος και μάλιστα χωρίς αυτό να επηρεάζει τις επιδόσεις. Εξίσου καλή ήταν και η πραγματική αυτονομία, με το Lexus σε μεικτές διαδρομές να διανύει συνολικά πάνω από 280 χιλιόμετρα, πολύ κοντά στα 305-315 χλμ. που ανακοινώνει η Lexus.
Από εκεί και πέρα για τη φόρτιση της μπαταρίας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ακόμα και κλασσική σούκο πρίζα, μια πολύωρη διαδικασία, ή ένα wallbox (6,6 kw) το οποίο θα χρειαστεί ένα βράδυ, 8 ώρες και 15 λεπτά, ή την πιο σύντομη λύση του ταχυφορτιστή 50 kw που θέλει 50 λεπτά για το 80%.