
Η αιχμηρή σχεδίαση του Omoda 5 είναι και αεροδυναμική.
H απόβαση των Κινέζων στην αγορά δεν έχει σταματημό. Αυτήν τη φορά είναι η Omoda, που κάνει τα πρώτα της βήματα στη χώρα μας με ένα νέο μοντέλο το 5, που είναι διαθέσιμο ως βενζινοκίνητο και ως ηλεκτρικό, το οποίο και δοκιμάζουμε πρώτοι στην Ελλάδα. ¶ξιο λόγου είναι το γεγονός πως η κινεζική μάρκα, η οποία αποτελεί θυγατρική της Chery, αντιπροσωπεύεται στη χώρα μας από την O&J Automotive Ελλάς Μονοπρόσωπη Α.Ε., αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς που εισάγει τα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz. Ας περάσουμε όμως στην ουσία, που δεν είναι άλλη από την εξαντλητική και πλήρη δοκιμή με μετρήσεις του ηλεκτρικού Omoda 5 EV…

Η θύρα φόρτισης είναι στη μάσκα, όμορφες οι αεροδυναμικές ζάντες, ξεχωρίζουν οι ακμές και τα φώτα με μπούμερανγκ στυλ στο πίσω μέρος.
Τραβάει το βλέμμα
Σίγουρα κάθε νέο μοντέλο έχει τον τρόπο του να προκαλεί ενδιαφέρον στους άλλους εποχούμενους και μη. Το Omoda 5 έχει και το κάτι διαφορετικό στο σχεδιασμό του για να το καταφέρνει. ΚατΆ αρχάς να ξεκαθαρίσουμε την τοποθέτηση του μοντέλου: Με μήκος 4,4 μέτρα και μεταξόνιο 2,63 μ., το Omoda 5 μπαίνει στα βαθιά νερά των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV διαθέτοντας ένα αρκετά αιχμηρό σχεδιασμό με ακμές, καμπύλες, κυρτή οροφή και μικρά πίσω παράθυρα για μια σπορτίφ νότα.
Χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, το Omoda 5 διαθέτει χαρακτηριστικό στυλ και μοντέρνες λεπτομέρειες, όπως η μεγάλη μπροστινή γρίλια (ανοίγει για πρόσβαση στη θύρα φόρτισης) και τα μυτερά LED φώτα που συνδέονται με μια ενιαία μπάρα, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα LED φώτα που έχουν σχήμα μπούμερανγκ. Σε κάθε περίπτωση, η σχεδίαση του Omoda 5 EV δεν είναι μόνο ξεχωριστή, αλλά και άκρως λειτουργική μιας και συμβάλει στην πολύ καλή αεροδυναμική του αυτοκινήτου: Ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι στο Cx 0,281, μια εξαιρετική τιμή για το μέγεθος και το ύψος του ηλεκτρικού αυτού αυτοκινήτου.
Και πόσο έχει;
Το Omoda 5 EV προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την Comfort και την Premium. Για την πρώτη το τίμημα είναι 28.500 ευρώ (περιλαμβάνεται η επιδότηση ύψους 9.000 ευρώ από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»), το οποίο είναι άκρως ανταγωνιστικό όχι μόνο για τα δεδομένα των ηλεκτρικών, αλλά και των βενζινοκίνητων οικογενειακών SUV (συγκριτικά είναι μόλις 1.000 ευρώ ακριβότερο από το βενζινοκίνητο 1,6 turbo Omoda 5 των 147 ίππων με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη).
Μάλιστα ο εξοπλισμός δεν εμφανίζει κάποια ουσιαστική έλλειψη περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων ADAS, αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, προβολείς LED, αισθητήρα βροχής και φώτων, είσοδο χωρίς κλειδί, ασύρματη φόρτιση κινητού, ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 12,3 ιντσών με κάμερα όπισθεν.
Η έκδοση Premium της δοκιμής κοστίζει 2 χιλιάρικα παραπάνω προσφέροντας όμως εξοπλιστικά στοιχεία, όπως η γυάλινη οροφή, το ηλεκτρικό άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ και το ηχοσύστημα Sony με 8 ηχεία. Τέλος, η εγγύηση που προσφέρει η αντιπροσωπεία είναι 7-ετής ή 150.000 χλμ. για τα μηχανικά μέρη και 8 χρόνια για τα ηλεκτρικά (μπαταρία και ηλεκτροκινητήρας).
Σελίδα 1 | Πρώτη δοκιμή: Ηλεκτρικό Omoda 5 | 5άστερο σε ασφάλεια και 500 χλμ. σε αυτονομία |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, εξοπλισμός, τιμή |
Σελίδα 3 | Εσωτερικό-Χώροι: Καλοφινιρισμένο και αρκούντως ευρύχωρο, μικρός ο χώρος αποσκευών |
Σελίδα 4 | Κινητήρας-Αυτονομία: Κινείται σβέλτα και καίει λίγο ρεύμα |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Εύχρηστο και σταθερό |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |