Κινητήρας-Αυτονομία: Υπεραρκετοί οι 213 ίπποι, κάνει 420 χλμ. με μια φόρτιση
(30/4/2025)
Οι 213 ίπποι και τα 345 Nm ροπής δε θα κολλήσουν τους επιβάτες στην πλάτη των εργονομικών καθισμάτων, όμως αποδίδονται απόλυτα προοδευτικά και «στρωτά». H πραγματική μέση αυτονομία είναι γύρω στα 420 χλμ.. Σε αστικές συνθήκες το νούμερο αυτό γίνεται με ευκολία 500 χλμ..
Ο ηλεκτροκινητήρας του Opel Grandland παίρνει ενέργεια από μια υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων-λιθίου με εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα 73 kWh (77 kWh ονομαστική). Στην πράξη, οι 213 ίπποι και τα 345 Nm ροπής δε θα κολλήσουν τους επιβάτες στην πλάτη των εργονομικών καθισμάτων, όμως αποδίδονται απόλυτα προοδευτικά και «στρωτά» προσφέροντας ταυτόχρονα ικανοποιητικές επιδόσεις (με επιλεγμένη τη Sport λειτουργία για μέγιστη απόδοση αφού με τη Normal ο κινητήρας αποδίδει 191 ίππους και 300 Nm, ενώ με την Eco πέφτει στους 170 ίππους και στα 270 Nm).
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, λοιπόν, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται 9,0 δλ. (όσο υπόσχεται και η Opel), ενώ οι επιταχύνσεις προσπεράσματος στα 60-100 και στα 80-120 χλμ./ώρα γίνονται σε 4,4 δλ. 5,7 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα, δεν χρειάζεσαι άλλωστε κάτι περισσότερο από ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV. Τι παίζει όμως με την αυτονομία; Από τις μετρήσεις μας σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής και με χρήση όλων των προγραμμάτων οδήγησης διαπιστώσαμε πως η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι γύρω στις 17,5 kWh/100 χλμ. κάτι που δίνει μια αυτονομία περί των 420 χλμ. (523 υπόσχεται η Opel). Στο ταξίδι όμως με 120 χλμ./ώρα (με Normal πρόγραμμα λειτουργίας) η αυτονομία είναι γύρω στα 370 χλμ., επίδοση που δεν υστερεί σημαντικά σε σύγκριση με την κορυφαία του Ford Explorer (407 χλμ.). Στην πόλη, η κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 14,6 kWh/100 χλμ. ή με άλλα λόγια κάνεις 500 χλμ. με μια φόρτιση χάρη και στην παραγωγή ρεύματος όταν φρενάρεις ή όταν σηκώνεις το πόδι από το «γκάζι». Ευπρόσδεκτη η ρυθμιζόμενη ένταση της παραπάνω λειτουργίας σε 3 επίπεδα με paddles στο τιμόνι, θα θέλαμε όμως και μια one pedal λειτουργία παρότι αν χρησιμοποιηθεί έξυπνα και με προνοητικότητα η πιο έντονη βαθμίδα μπορεί να γλιτώσει τον οδηγό από μερικά φρεναρίσματα.
Όσον αφορά στην φόρτιση, χάρη στην στάνταρ υποδοχή των 11 kW στο σπίτι «φουλάρεις» σε κάτι λιγότερο από 10 ώρες, ενώ η ταχυφόρτιση έχει καλή υποδοχή (160 kW) και σε 30 λεπτά από το 10% φτάνεις στο 80%.