Το Swift παραμένει ευχάριστο στο δρόμο, μιας και οι αναλογίες και το στήσιμό του προσδίδουν σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Δοκιμή: Suzuki Swift 1,3 DDiS diesel
68.679 Επισκέψεις στο άρθρο (1/10/2012)
Η Suzuki εκμεταλλεύεται τη συνεργασία της με τη Fiat και προικίζει το Swift με τον εξ Ιταλίας προερχόμενο 1.300άρη πετρελαιοκινητήρα στοχεύοντας σε ακόμη καλύτερη οικονομία. (επικαιροποίηση 21/3/2013)
Οι λέξεις Swift και diesel -να είμαστε ειλικρινείς- σε πολλούς ηχούν περίεργα, αφού μέχρι και την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα το ιαπωνικό μικρό ερχόταν μάλλον μόνο κατόπιν παραγγελίας. Πλέον όμως τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Έτσι, το Swift εκτός από τα ευχάριστα οδικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία στην πόλη, υπόσχεται πλέον και περισσότερη οικονομία καυσίμου.
Κινητήρας
Ο 1.248 κ.εκ. πετρελαιοκινητήρας που κινεί το Swift είναι 4κύλινδρος, 16βάλβιδος με turbo, σύστημα κοινής γραμμής τροφοδοσίας και άμεσο ψεκασμό, ενώ αποδίδει 75 ίππους και κυρίως 190 Nm ροπής, από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη δείχνει ράθυμος χαμηλά, αλλά μετά τις 1.900 στροφές έχει γερό τράβηγμα, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον εύχρηστο επιλογέα των 5 ταχυτήτων. Ο θόρυβος πάντως γίνεται αισθητός ακόμα και στο ρελαντί, αλλά οι κραδασμοί είναι περιορισμένοι. Ο κινητήρας προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις εν κινήσει, αλλά και από στάση, ωστόσο το μεγάλο του ατού είναι η χαμηλή κατανάλωσή των μόλις 4,2 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Suzuki Swift 1.2
Το εσωτερικό του Swift είναι σύγχρονο και ενδιαφέρον παρά το σκουρόχρωμο διάκοσμο, ενώ κάποιες διακριτικές επενδύσεις ασημί χρώματος στο ταμπλό, στις πόρτες, στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων του χαρίζουν την απαραίτητη νεανική νότα. Στον τομέα της ποιότητας έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών σε όλες τις επιφάνειες της καμπίνας, χωρίς να ξεχωρίζουν για την υφή τους και να ξεφεύγουν από το μέσο όρο της κατηγορίας, γεγονός που αφορά με τη σειρά της και τη συναρμογή. Θετικά κρίνεται η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων, όπως και η παρουσία αρκετών θηκών για μικροαντικείμενα και θέσεις για ποτήρια ή μπουκάλια. Επιπλέον ο οδηγός δε θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση μέσω του τιμονιού και του καθίσματος με τις πολλαπλές ρυθμίσεις, απολαμβάνοντας αρκετά καλή ορατότητα προς τα εμπρός και τα πλαϊνά, χάρη και στους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες.
Σε επίπεδο χώρων, το Swift είναι σε θέση να φιλοξενήσει 4 ενήλικες χωρίς περίσσιες ανέσεις. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης έχουν στη διάθεσή τους αρκετό ύψος και ικανοποιητικό πλάτος, ωστόσο στο πίσω τμήμα της καμπίνας ο αέρας για τα κεφάλια είναι οριακά επαρκής και το πλάτος μικρότερο έναντι της πλειοψηφίας του ανταγωνισμού. Εκεί που μειονεκτεί σημαντικά είναι στο μικρό πορτ μπαγκάζ των μόλις 211 λίτρων (φτάνει στα 902 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος), το οποίο παράλληλα είναι στενό σε μήκος και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης, δυσχεραίνοντας τη φορτοεκφόρτωση.
Ευχάριστο στο δρόμο
Το Swift 1,3 DDiS είναι ευχάριστο στο δρόμο μιας και οι αναλογίες του, το άμεσο σύστημα διεύθυνσης, το στιβαρό πλαίσιο και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, του προσδίδουν σπορτίφ χαρακτηριστικά. Είναι ελάχιστα πιο αργό από το 1,2 βενζίνης (0,5 δλ), αλλά εξαιρετικά πιο γρήγορο στις ρεπρίζ (4,1 δλ. στα 60-100 χλμ./ώρα με 4η και 11,2 δλ. στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η). Σε συνδυασμό με την ευελιξία του μοντέλου και τη σχετική άνεση από τις αναρτήσεις το πετρελαιοκίνητο Swift καταφέρνει να αποσπάσει κολακευτικά σχόλια για τη συνολική εικόνα στο δρόμο.
Επιπλέον, είναι εύκολο στους χειρισμούς, φιλικό και ευέλικτο στην οδήγηση στην πόλη, αποπνέοντας παράλληλα συμπαγή αίσθηση στον οδηγό και σιγουριά. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές, εμφανίζεται πιο ουδέτερο στις αντιδράσεις του και σε κλειστά κομμάτια με γεμάτο γκάζι η στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης του εσωτερικού τροχού έχει εξαλειφθεί. Κινούμενο σε σβέλτους ρυθμούς, θα ανοίξει ελαφρά την τροχιά του με ομαλό τρόπο, ενώ το πίσω μέρος του παραμένει αμετακίνητο και το (απενεργοποιούμενο) ESP σπάνια θα χρειαστεί να επέμβει ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς, λόγω και των αυξημένων περιθωρίων πρόσφυσης,
Παθητική ασφάλεια
Το Swift ήταν το 2010 το πρώτο μοντέλο της Suzuki που απέσπασε 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP. Όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα αξιολόγησης, σε όλες τις δοκιμασίες σχεδόν αρίστευσε, ενώ το 94% στην ασφάλεια των ενηλίκων είναι μία από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του.
Από τη βασική έκδοση περιλαμβάνεται όλο το σετ των αερόσακων (ζεύγη μετωπικών, πλευρικών, οροφής και για τα γόνατα του οδηγού), οι οποίοι αυξάνουν τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του βενζινοκίνητου Suzuki Swift 1.2