Το Toyota Yaris Cross είναι το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο B-SUV και με διαφορά! Επιπλέον, τα μόλις 100 γρ. CO2/χλμ. εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.
Αν μη τι άλλο τα τεχνολογικά φώτα πέφτουν πάνω στο υβριδικό σύστημα, το οποίο είναι λίγο-πολύ γνωστό από το αντίστοιχο Yaris. Αποτελείται από έναν 3κύλινδρο θερμικό 1.500άρη κινητήρα 92 ίππων, ένα compact ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων με εξελιγμένο σύστημα ψύξης και θέρμανσης, μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα μετάδοσης e-CVT με πλανητικά γρανάζια, που λειτουργεί σαν συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Το θερμικό μοτέρ έρχεται απ` ευθείας από το 2λιτρο, 4κύλινδρο σύνολο των «καλών» υβριδικών Corolla και C-HR, αλλά με έναν κύλινδρο λιγότερο. Λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, έχει υψηλή σχέση συμπίεσης (14:1), διαθέτει βαλβίδες με μεταβλητό χρονισμό (στης εισαγωγής ενεργοποιείται ηλεκτρικά), ενώ ο βαθμός απόδοσης φτάνει το εντυπωσιακό 40%. Συνδυαστικά, το υβριδικό σύστημα αποδίδει 116 ίππους. Στο μοντέλο της δοκιμής η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, υπάρχει όμως και η τετρακίνητη έκδοση, η οποία διαθέτει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 5,3 ίππων, που όταν χρειαστεί κινεί και τους πίσω τροχούς.
Αν μη τι άλλο τα τεχνολογικά φώτα πέφτουν πάνω στο υβριδικό σύστημα, το οποίο είναι λίγο-πολύ γνωστό από το αντίστοιχο Yaris και αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους.
Στην πράξη, η αλήθεια είναι πως το υβριδικό Yaris Cross δεν έχει τη ζωντάνια που θα θέλαμε και δίνει την αίσθηση πως η δύναμη δεν είναι αρκετή, ειδικά αν δεν πατάς τέρμα το γκάζι. Σε αυτή την περίπτωση όμως το θερμικό μοτέρ σε συνδυασμό με το κιβώτιο παράγουν θόρυβο (74 db στην πλήρη επιτάχυνση) και τραχύτητα, χαρακτηριστικά που πάντως γίνονται λιγότερο αισθητά από ότι στο απλό υβριδικό Yaris. Με απλά λόγια, οι επιδόσεις είναι απλά επαρκείς ακόμα και στη Sport λειτουργία (0-100 σε 11,7``, 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα σε 6,2`` και 8,4`` αντίστοιχα, τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα). Είναι σαφές πως η ήπια πίεση στο γκάζι ταιριάζει περισσότερο και σε αυτό το υβριδικό Toyota. Μάλιστα, μέχρι τα 130 χλμ./ώρα υπάρχει αισθητή ηλεκτρική βοήθεια ή και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση κάτι που σημαίνει πολύ χαμηλότερο επίπεδο θορύβου (67,3 db στα 100 χλμ./ώρα), αλλά και κατανάλωσης.
Με απλά λόγια, η χαμηλή μέση κατανάλωση είναι χωρίς αμφιβολία το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Yaris Cross και τα 5,1-5,3 λτ./100 χλμ. είναι σαφώς λίγα (6,0 λτ./100 χλμ. το υβριδικό Hyundai Kona των 140 PS). Έτσι και παρά το μικρό ρεζερβουάρ (36 λτ.) η αυτονομία πλησιάζει τα 700 χλμ.! Μάλιστα, αν οδηγείς συνετά, με ECO πρόγραμμα λειτουργίας και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τη δυνατότητα για ηλεκτροκίνηση, τότε η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει και γύρω 4,5 λτ./100 χλμ.. Το Toyota Yaris Cross είναι το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο B-SUV και με διαφορά! Επιπλέον, τα μόλις 100 γρ. CO2/χλμ. εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.