Κινητήρας-Αυτονομία: Πλέον επιταχύνει σαν GTi και «βγάζει» 450 χλμ. με μια φόρτιση
1.042 Επισκέψεις στο άρθρο (4/3/2025)
O νέος ηλεκτροκινητήρας των 286 ίππων και η καλύτερη διαχείριση της μπαταρίας έκαναν το VW ID.4 πολύ πιο γρήγορο με ταυτόχρονη αύξηση της μέσης αυτονομίας του σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις μας.
Το αναβαθμισμένο ID.4 «φοράει» το νέο APP 550 ηλεκτροκινητήρα της Volkswagen που αποδίδει 286 άλογα με την εξαιρετική ροπή των 545 Nm. Μιλάμε για +82 άλογα, αλλά και για +235 Nm ροπής, οπότε αναμενόμενα οι επιδόσεις έχει βελτιωθεί αισθητά με τις μετρήσεις μας να δείχνουν 0-100 σε 6,4 δλ. και προσπέρασμα 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα σε 2,9 και 3,8 δλ., όταν για την προηγούμενη εκδοχή του ID.4 είχαν καταγράψει 8,4, 4,5 και 60 δλ. αντίστοιχα. Επιπλέον η VW ανέβασε τον περιοριστή της τελικής ταχύτητας από τα 160 στα 180 χλμ./ώρα.
Το καλό είναι πως οι θεαματικά βελτιωμένες επιδόσεις όχι μόνο έρχονται το ίδιο προοδευτικά και γραμμικά, αλλά συνδυάζονται με μεγαλύτερη αυτονομία. Όχι, η μπαταρία δεν απέκτησε μεγαλύτερη χωρητικότητα, διατηρώντας τις 77 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας (82 kWh ονομαστικής), αλλά η καλύτερη διαχείρισή της και το πιο αποδοτικό σύστημα ηλεκτροκίνησης μείωσαν την κατανάλωση και αύξησαν τη μέγιστη αυτονομία. Και όχι σύμφωνα με τις υποσχέσεις της VW (μέση κατανάλωση ενέργειας 15,8 kWl/100 χλμ. και 571 χλμ. μέση αυτονομία από 18,0 kWh/100 χλμ. και από 522 χλμ.), αλλά σύμφωνα με τις μετρήσεις μας: Από τις 19,5 kWh/100 χλμ. η πραγματική μέση κατανάλωση ενέργειας που είδαμε ήταν 18 kWh/100 χλμ., στοιχείο που δείχνει πως πλέον το ID.4 μπορεί να κάνει περί τα 450 χλμ. με μια φόρτιση (από 390 χλμ.).
Η στάνταρ υποδοχή ταχυφόρτισης στα 135 kW θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, ωστόσο καλοδεχούμενη είναι η υποδοχή κανονικής φόρτισης στα 11 kW (σε 11άρι Wallbox φορτίζει στο 100% σε 8 ώρες). Σε κάθε περίπτωση εξακολουθεί να μην υπάρχει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας με την επιλογή «B» στο λεβιέ επιλογής κίνησης να παραμένει η μόνη εναλλακτική επιλογή αν θες περισσότερη ένταση στη σχετική διαδικασία. Η ρυθμιζόμενη ανάκτηση με paddles, όπως στα ηλεκτρικά Audi και Skoda, θα ήταν επίσης μια καλή προσθήκη στη συνολική αναβάθμιση και ομολογώ πως περίμενα να τη δω…