Ξεχάστε τη smart που ξέρατε, τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον. Ξέρετε, αυτή την υπομπράντα της Mercedes-Benz για την κατασκευή των ομώνυμων διθέσιων λιλιπούτειων αυτοκινήτων πόλης που στα τελευταία τους είχαν γίνει αμιγώς ηλεκτρικά. Πλέον το σήμα της smart ανήκει στην κοινοπραξία μεταξύ της Mercedes-Benz AG και της Geely (ναι, αυτής που έχει εξαγοράσει τη Volvo) και πλέον τα προϊόντα της είναι κανονικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που σχεδιάστηκαν από λευκό χαρτί και κατασκευάζονται στην Κίνα: Το smart #1 που είναι μικρό SUV (μήκος 4,2 μ.) και το smart #3, που δοκιμάζουμε στην κορυφαία-πυραυλοκίνητη έκφανση με τα 428 άλογα. Αμφότερα βασίζονται στο ίδιο πάτωμα SEA (Sustainable Experience Architecture) της κινέζικης Geely, με το #3 να έχει μήκος 4,4 μ., μεγαλύτερο μεταξόνιο και καλύτερους χώρους για να μπει στην αρένα των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV.
Καλόγουστο και αεροδυναμικό design για το smart #3 που είναι προσεγμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια, από το κλειδί μέχρι τις ζάντες και τις pop-up χειρολαβές.
Σε κάθε περίπτωση το smart #3 έχει «επενδύσει» πολλά στο κομμάτι της εμφάνισης και η σχεδίασή του είναι αποτέλεσμα του Τμήματος Σχεδίασης της Mercedes-Benz με αρχισχεδιαστή τον Gorden Wagener. Δε θα το κρύψουμε, με την πρώτη ματιά μας άρεσε και αν κρίνουμε από τα κεφαλογυρίσματα στο δρόμο άρεσε και σε πολλούς άλλους. Είναι αυτή η κουπεδίζουσα σιλουέτα με τις απαλές καμπύλες, τις χαρακτηριστικές Brabus λεπτομέρειες, τις λεπτές φωτεινές μπάρες που ενώνουν μπρος και πίσω φώτα, καθώς και οι στάνταρ 20άρες ζάντες πίσω από τις οποίες φωλιάζουν κόκκινες δαγκάνες, που δημιουργούν ένα θελκτικό και «ζεστό» σύνολο. Και πολύ αεροδυναμικό, με τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι στο εντυπωσιακό 0,27 για τα δεδομένα των μικρομεσαίων SUV.
smart με πόσο; Είπαμε, η διάθεση και η συντήρηση των μοντέλων της smart συνεχίζει να γίνεται στο πανελλαδικό δίκτυο της Mercedes-Benz, αυτό όμως που έχει σημασία είναι το ότι η στόχευση πλέον είναι ξεκάθαρα premium. Και υπό αυτό το πρίσμα μόνο οι τιμές μπορούν να κριθούν ανταγωνιστικές. Πιο συγκεκριμένα, τo smart #3 για παράδειγμα ξεκινάει από… 40.900 ευρώ (χωρίς επιδότηση), ενώ το μοντέλο της δοκιμής με την τετρακίνηση και τα 428 άλογα φτάνει στα 55.380 ευρώ (46.380 ευρώ με επιδότηση). Το smart #3 BRABUS της δοκιμής είναι το μεγαλύτερο, το ισχυρότερο και το ακριβότερο smart που έγινε ποτέ. Και αυτό τα λέει όλα από μόνο του…