Δοκιμάζουμε το BΥD Atto 3 - Ηλεκτρικό SUV που κοστίζει 38 χιλιάρικα

1.297 Επισκέψεις στο άρθρο (15/5/2024)
Δοκιμάζουμε το BΥD Atto 3 - Ηλεκτρικό SUV που κοστίζει 38 χιλιάρικα
2 Φωτογραφίες »

- Οικογενειακό ηλεκτρικό SUV σε καλή τιμή (37.990¤), αλλά… «διπλή» από ότι στην Kίνα
- Έχει οθόνη αφής που περιστρέφεται και από οριζόντια γίνεται κάθετη
- Δεν πας μακριά ταξιδεύοντας με 120 στον αυτοκινητόδρομο (288 χλμ.)
- Αργεί να φορτίσει σε ταχυφορτιστή γιατί γεμίζει με ταχύτητα 88 kW όταν υπάρχουν μοντέλα που φτάνουν τα 350 kW

Οικογενειακό ηλεκτρικό SUV σε καλή τιμή, αν και διπλή από ότι στην Kίνα

Με μήκος στα 4,455 μέτρα το BYD Atto 3 είναι ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο οικογενειακό SUV. Η τιμή του στην Κίνα είναι λίγο πάνω από 18.000 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα έχει 37.990 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση) στην έκδοση Comfort, που είναι πλήρης σε εξοπλισμό άνεσης και τεχνολογίας. Για τα δεδομένα των ηλεκτρικών η τιμή είναι ανταγωνιστική, όμως το καπέλο είναι καπέλο, π.χ. σύμφωνα με το Reuters η τιμή είναι έως και 174% υψηλότερη από αυτή της Κίνας.

Δεν πας μακριά με 120 στο ταξίδι

Από τις μετρήσεις μας προκύπτει πως με μια φόρτιση η μέση αυτονομία είναι γύρω στα 350 χλμ. (420 υπόσχεται η BYD). Στην πόλη, η κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 15,1 kWh/100 χλμ. ή με άλλα λόγια κάνεις 400 χλμ. με μια φόρτιση χάρη και στο ρυθμιζόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Στο ταξίδι όμως με 120 χλμ./ώρα (με Normal πρόγραμμα λειτουργίας) η αυτονομία είναι γύρω από τα 280 χλμ. κάτι που σε συνδυασμό με την αργή ταχυφόρτιση απαιτεί καλό προγραμματισμό και… υπομονή για τις ενδεχόμενες δυσκολίες που θα συναντήσεις.


Το BYD Atto 3, που δοκιμάζουμε είναι ηλεκτρικό οικογενειακό SUV και το best seller της BYD στις αγορές της Δύσης. Η τιμή του στην Κίνα είναι λίγο πάνω από 18.000 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα έχει 37.990 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση).
2 Φωτογραφίες »

Το BYD Atto 3, που δοκιμάζουμε είναι ηλεκτρικό οικογενειακό SUV και το best seller της BYD στις αγορές της Δύσης. Η τιμή του στην Κίνα είναι λίγο πάνω από 18.000 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα έχει 37.990 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση).

Έχει 204 άλογα, αλλά «υποδέχεται» ταχυφόρτιση μόνο 88 kW όταν υπάρχουν μοντέλα που μπορούν έως 350 kW

Στην πράξη, τα 204 άλογα και τα 310 Nm ροπής είναι άμεσα διαθέσιμα και κινούν σβέλτα τα 1.750 κιλά του αμαξώματος. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 0-100 σε 7,4 δλ. (7,3 δλ. υπόσχεται η BYD) και προσπέρασμα 60-100 σε 3,7 δλ.. Το 80-120 γίνεται σε 4,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Η τεχνολογία της μπαταρίας όμως δεν επιτρέπει τη γρήγορη ταχυφόρτιση με τη σχετική υποδοχή να είναι περιορισμένη στα 88 kW, όταν ανταγωνιστικά μοντέλα μπορούν έως 350 kW.

Με οθονάρα αφής που περιστρέφεται και από οριζόντια γίνεται κάθετη

Αν και «δείχνει» την ηλεκτρική φύση του αυτοκινήτου, η εξωτερική σχεδίαση είναι μάλλον συμβατική, σε αντίθεση με το design της καμπίνας, που αγγίζει τα όρια της εκκεντρικότητας. High-light η οθόνη αφής (12,8 ιντσών στη βασική έκδοση), που μπορεί να περιστρέφεται και από οριζόντια να γίνεται κάθετη.
 
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικότερα τη δοκιμή του ηλεκτρικού BYD Atto 3 με τα 204 άλογα και την μπαταρία των 62 kWh.

Σελίδα 2Σχεδίαση, εμφάνιση, τιμή
Σελίδα 3Εσωτερικό-Χώροι: Με οθόνη που περιστρέφεται και «άπλα»
Σελίδα 4Κινητήρας-Αυτονομία: Κινείται σβέλτα, δεν πας μακριά με 120 στο ταξίδι
Σελίδα 5Στο δρόμο: «Στέκεται» σωστά, δίνει έμφαση στην άνεση
Σελίδα 6Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά
LEASING RENAULT EXPRESS
OPEL