Fiat Panda VS Toyota Aygo VS Hyundai i10 VS Peugeot 108
58.281 Επισκέψεις στο άρθρο (18/8/2018)
Τα 4 μοντέλα που συγκρίνουμε είναι οι άσσοι στα μανίκια των εταιρειών που εκπροσωπούν, διαγράφοντας πολύ καλή πορεία στην αγορά της μίνι κατηγορίας, αφού είναι τα πρώτα στην προτίμηση του κοινού.
Αυτή είναι η καλύτερη 4άδα της μίνι κατηγορίας σε επίπεδο πωλήσεων, από τις αρχές του έτους μέχρι και σήμερα. Το Fiat Panda επωφελούμενο από τις πολλές διαθέσιμες εκδόσεις του, έχει καταφέρει να μπει στο «γκαράζ» και τις καρδιές 1.314 αγοραστών από τις αρχές του χρόνου, αφήνοντας πολύ πίσω του τα υπόλοιπα 3 μοντέλα. Το Toyota Aygo ακολουθεί με 629 μονάδες και επανέρχεται με την ανανεωμένη του έκδοση να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία, ενώ πίσω του βρίσκεται το Hyundai i10 με 96 αυτοκίνητα λιγότερα (533 μονάδες). Την 4άδα συμπληρώνει το Peugeot 108 με 364 μονάδες.
Με την συγκεκριμένη κατηγορία να χαρακτηρίζεται από προσιτά, οικονομικά στη χρήση και με αστικό προσανατολισμό μοντέλα, μια σύγκριση αυτών που επιλέγουν κυρίως οι καταναλωτές έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Εμφάνιση: Κάνουν εντύπωση…
Εξ ορισμού, τα 4 μοντέλα απευθύνονται κατά βάση σε νεανικό κοινό, κάτι που σαφέστατα επηρεάζει την εμφάνισή τους. Έτσι, είναι μοντέρνα, ελκυστικά, με παιχνιδιάρικη αισθητική, εκφράζουν όμως και έντονο δυναμισμό. Με λίγα λόγια κάθε ένα από τα τέσσερα αυτοκίνητα κερδίζει τις εντυπώσεις μέσω του δικού του χαρακτήρα.
Αρχικά, το αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα του Fiat Panda, ξεχωρίζει με τη χαρακτηριστική ψηλόλιγνη σιλουέτα του, οι γραμμές της οποίας διαθέτουν ένα τετραγωνισμένο μοτίβο, που είναι εμφανές παντού, από τα φώτα και τις ζάντες, μέχρι τα φινιστρίνια στα πίσω παράθυρα και τους θόλους των τροχών.
Πιο «αιχμηρό» σχεδιαστικά ακολουθώντας την λογική των έντονων ακμών και γωνιών, είναι το ανανεωμένο Toyota Aygo, το οποίο είναι διαθέσιμο τόσο σε 3θυρες όσο και 5θυρες εκδόσεις. Το Aygo εκφράζει και στην ανανεωμένη του έκδοση έντονο δυναμισμό αισθητικά και είναι το πιο «άγριο» σε όψη συγκριτικά. Αναλυτικότερα το ιαπωνικό μοντέλο έχει λάβει μια νέα μπροστινή όψη με ανασχεδιασμένους προβολείς, LED φώτα ημέρας και το κυριότερο, αναθεωρημένη μάσκα, στην οποία το χαρακτηριστικό «X» που σχηματιζόταν, πλέον έχει μια πιο δυναμική και τρισδιάστατη παρουσία, χάρη στις προσθήκες μαύρων πλαστικών κάτω από τα φώτα και τη φαρδύτερο προφυλαχτήρα.
Το Peugeot 108 από την άλλη υιοθετεί και εκείνο μια περισσότερο δυναμική λογική σχεδίασης και είναι όμορφο και νεανικό στο μάτι. Το σημαντικότερο είναι ότι ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα της Peugeot και χωρίς να διαθέτει κάτι το εξεζητημένο ή το υπερβολικό, δείχνει πιο premium σε εμφάνιση έναντι των υπολοίπων μοντέλων.
Τέλος, το Hyundai i10 που είναι και εκείνο διαθέσιμο αποκλειστικά σε 5θυρο τύπο αμαξώματος, υιοθετεί τη «ρέουσα γλυπτική» σχεδιαστική γλώσσα της Hyundai, με περισσότερες νευρώσεις και καμπύλες, σε ένα αποτέλεσμα πολύ μοντέρνο και ελκυστικό.
Value for money: Kάτω από 10.000 ευρώ το i10, λίγο πιο πάνω το ανανεωμένο Aygo…
Με τιμές που με προωθητικές ενέργειες κυμαίνονται κοντά στα 10.000 ευρώ, όλα τα αυτοκίνητα του συγκριτικού αποτελούν ιδιαίτερα προσιτές προτάσεις μετακίνησης. Φθηνότερο είναι το Hyundai i10 με τιμή 9.990 ευρώ στο βασικό αλλά καλό επίπεδο εξοπλισμού Active. Από 10.120 ευρώ είναι διαθέσιμο το Toyota Aygo στην βασική 5θυρη έκδοση x-Cool (με έκπτωση 500 ευρώ), ενώ ακολουθεί το Fiat Panda που κοστίζει στην βασική έκδοση Pop, από 10.350 ευρώ. Το Peugeot 108 έρχεται με κόστος στα 10.500 ευρώ στην βασική έκδοση Access.
Αν δε κάνω λάθος, ο κινητήρας του Panda είναι ο γνωστός, παλιός και αξιόπιστος 8βάλβιδος και όχι ο 16βάλβιδος που αναφέρεται στον σχετικό πίνακα (απόδειξη ότι βγάζει τη μέγιστη ροπή στις μεσαίες στροφές). Να υποθέσω ότι των υπόλοιπων κινητήρων τα χαρακτηριστικά είναι τα σωστά;
Αν δε κάνω λάθος, ο κινητήρας του Panda είναι ο γνωστός, παλιός και αξιόπιστος 8βάλβιδος και όχι ο 16βάλβιδος που αναφέρεται στον σχετικό πίνακα (απόδειξη ότι βγάζει τη μέγιστη ροπή στις μεσαίες στροφές). Να υποθέσω ότι των υπόλοιπων κινητήρων τα χαρακτηριστικά είναι τα σωστά;