Ας πάρουμε την περίπτωση της Tesla. Τι κάνει καλά η Tesla ώστε να μπορεί να «παίζει» δίπλα σε κατασκευαστές με παράδοση 100 ετών, και μάλιστα εντός έδρας; Πως μπορεί μια νέα μάρκα να έχει τόση επιτυχία, και οι άλλοι ακόμη να ψάχνονται; Τι είναι αυτό που έχουν τα αυτοκίνητά της Tesla και ξετρελαίνουν όποιον τα αγοράζει; Είναι απλό: Η Tesla κατάλαβε πρώτη πως αυτό που πρέπει να είναι πρωτίστως ένα αυτοκίνητο τον 21ο αιώνα είναι υπολογιστής. Και τα αυτοκίνητά της είναι χτισμένα γύρω από έναν υπολογιστή. Αυτό που κάνει καλά η Tesla είναι το λογισμικό, τα προγράμματα που τρέχουν σε αυτόν τον υπολογιστή.
Γιατί με το τέλος της μηχανικής σύνδεσης κινητήρα και τροχών, η Tesla από το λογισμικό μπορεί να ελέγχει τα πάντα που (μπορούν να) κάνουν τα μοντέλα της. Την ίδια στιγμή όλοι οι άλλοι κατασκευαστές έχουν συνηθίσει σε μία κουλτούρα ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας με την ελάχιστη προσπάθεια. Μόλις τα τελευταία λίγα χρόνια σταμάτησαν να διαλέγουν τις εταιρείες λογισμικού με βάση την μειοδοσία στους διαγωνισμούς, και έτσι άφησαν διάφορες ιαπωνικές, ινδικές και ρωσικές εταιρείες στην άκρη, και επένδυσαν σε εξέλιξη και ανάπτυξη των τεχνολογιών αυτών ως μέρος της δικής τους δραστηριότητας. Και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε. Μέσα σε λιγότερα από 5 χρόνια τα συμβατικά αυτοκίνητα μεταμορφώθηκαν σε ψηφιακά αριστουργήματα! Όμως αυτή η νέα τεχνολογία, παραμένει «επιβάτης» στις περισσότερες μάρκες, όταν η Tesla την έχει κάνει μεταφορικά και κυριολεκτικά... οδηγό.
Δεν είναι περίεργο όταν για πρώτη φορά δεις αυτή την προσέγγιση στο αυτοκίνητο να σου πέσει το σαγόνι. Να δεις πως (και πόσο απλά) ένα ηλεκτρικό μπορεί να έχει με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και το σωστό λογισμικό, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, και fun-to-drive που τα συμβατικά διαθέτουν μόνο σε σπορ κατασκευές και υπεραυτοκίνητα. Να δεις πως, όπως έχεις μάθει στο smartphone και στο λάπτοπ σου, το αυτοκίνητό σου αποκτά ικανότητες κάθε τόσο με μία απλή αναβάθμιση. Πρώτα αποκτά Netfilx στην καμπίνα, μετά χρησιμοποιεί τις κάμερές του για να καταγράφει τι γίνεται όταν είναι παρκαρισμένο, μετά μπορεί και παρκάρει μόνο του, και τώρα μπορεί και οδηγιέται μόνο του. Με κάθε αναβάθμιση, κάτι καινούργιο.
Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, βέβαια, τα Tesla ή και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να τα κάνουν όλα αυτά, όμως οι τιμές τους παραμένουν τσουχτερές, ιδιαίτερα για την ελληνική πραγματικότητα! Αρα όσο passé και να θεωρούν κάποιοι τα συμβατικά μοντέλα που πωλούνται και κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην Ελλάδα, κάποιοι άλλοι ικανοποιούνται και καλύπονται από τις παροχές και την τεχνολογία που κουβαλάνε τα νεότερα μοντέλα.
Και για να επιστρέψουμε, κλείνοντας, η Tesla δεν φτιάχνει τα πιο ποιοτικά αυτοκίνητα, φτιάχνει όμως τα τελειότερα από άποψη τεχνολογίας μπαταρίας και λογισμικού. Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πρώτα από όλα έξυπνα. Θες να τα συγκρίνεις με τα συμβατικά; Βάλε ένα smartphone νέας γενιάς δίπλα σε μια συσκευή δεκαετίας ή και πιο πίσω. Κάπως έτσι ορίζεται κατά πολλούς η διαφορά των ηλεκτρικών από τα συμβατικά του σήμερα.
Εσύ τι γνώμη έχεις; Κάνοντας τις απαραίτητες συγκρίσεις, τα συμβατικά είναι ντεμοντέ ή σε πιο σκληρή γλώσσα... νεάντερταλ; Ή μήπως «κρατούν» καλά ακόμα και τα ηλεκτρικά είναι κάτι απαραίτητο για τους γκατζετάκηδες;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι καταδικασμένα να αποτύχουν.Πες τιμή αγοράς πες σημεία φόρτισης πανάκριβες Αλλαγές μπαταριών πες καταστροφή Περιβάλλοντος πες τιμές μεταπώλησης ηλεκτρικού κλπ. Αν ήταν καλά ήδη ο κόσμος θα είχε κάνει κίνηση.Το μέλλον ανήκει κατά τη γνώμη στο υδρογόνο.
Δεν είναι καθόλου ντεμοντέ τα συμβατικά όσο οι κατασκευαστές των ηλεκτρικών δεν έχουν λύσει ακόμα τρία σημαντικά προβλήματα δηλαδή το κόστος, την αυτονομία και την ταχύτητα φορτίσεως. Όταν τα ηλεκτρικά γίνουν "ισότιμα" με τα συμβατικά, όταν θα φορτίζουν σε πέντε λεπτά και θα μπορούν να σε πάνε από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη κινούμενα με τις ταχύτητες των συμβατικών τότε θα μπορούμε να μιλάμε για ντεμοντέ συμβατικά.
Όπως αναφέρεται και στο κείμενο, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδηγείς έναν υπολογιστή. Είναι θέμα χρόνου ο υπολογιστής να καταργήσει τον οδηγό. Και αυτό δεν θα είναι καλό για τον οδηγό που απολαμβάνει να οδηγεί