Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης του Kia Sportage κατανέμει και αυτό τη ροπή ανάμεσα στους 2 άξονες ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, με τον οδηγό να έχει και εδώ την δυνατότητα να «κλειδώσει» στο 50:50 ανά άξονα.
Στα δύσκολα… 4κίνηση
157.642 Επισκέψεις στο άρθρο (3/11/2020)
Για τις ζόρικες καταστάσεις, τα τρία αυτοκίνητα επιστρατεύουν τα ικανά συστήματα 4κίνησης που διαθέτουν και τα οποία σαφέστατα διευρύνουν τα πεδία δράσης τους. Το Kia Sportage αρχικά, εφοδιάζεται με σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης που κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους 2 άξονες ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Το σύστημα αυτό προσφέρει και την δυνατότητα κλειδώματος του ποσοστού της ροπής στο 50:50 ανά άξονα, δίδοντας έτσι ένα σημαντικό εφόδιο για την προσπέλαση δύσκολων σημείων, παρά την περιορισμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (172 χλστ.).
Η Mitsubishi εφοδιάζει το Eclipse Cross με ένα πιο σοφιστικέ σύστημα τετρακίνησης με την ονομασία S-AWC (Super All Wheel Control) που διαθέτει ενεργό κεντρικό διαφορικό ACD, Active Yaw Control και Active Stability Control. Η ροπή κατανέμεται αυτόματα ανάλογα τις οδηγικές συνθήκες φτάνοντας μέχρι και το 55:45 ανά άξονα. Εκτός του προγράμματος Auto υπάρχει το πρόγραμμα Snow για χιονισμένες και ολισθηρές επιφάνειες (κατανομή από 80:20 έως 45:55) και το πρόγραμμα Gravel (κατανομή από 70:30 έως 40:60).
Το 4κίνητο Qashqai εφοδιάζεται με το σύστημα τετρακίνησης All Mode 4x4 i της Nissan, το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας. Στην επιλογή 2WD μπορεί να οδηγηθεί σαν προσθιοκίνητο, ενώ στο Auto η ροπή μοιράζεται αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Τέλος στο Lock Mode, το σύστημα κρατάει κλειδωμένο αυτό το ποσοστό, για πιο σκληρές, εκτός δρόμου, δοκιμασίες.
Mitsubishi αλλά με την εταιρεία να αποχωρεί από την Ευρώπη;