Το ιδανικό από πλευράς εργονομίας σε ένα αυτοκίνητο. Να πατάς ένα, max δύο κουμπιά και να έχεις επιλέξει αυτό που θες. Τώρα, όμως, με τα νέα συστήματα infotainment, πόσο είναι αυτό εφικτό; Δοκιμάζουμε μερικά από τα δημοφιλέστερα, ή αυτά που μας έκαναν εντύπωση συστήματα infotainment.
Παλιότερα γύριζες ένα περιστροφικό διακόπτη για τον ήχο, πάταγες ένα κουμπί για να αλλάξεις σταθμό στο ράδιο, πιο κάτω ήταν μια άλλη σειρά διακοπτών για το air condition και αυτό ήταν. Τώρα όμως με όλα τα νέα τεχνολογικά συστήματα που έχουν μπει στη ζωή μας τα πράγματα είναι διαφορετικά. Από το ίδιο σημείο του αυτοκινήτου, δηλαδή την κεντρική κονσόλα, αλλάζεις τις ρυθμίσεις του ίδιου του αυτοκινήτου, έχεις ένα σύστημα πλοήγησης να σε καθοδηγεί, συνδέεις το κινητό σου τηλέφωνο και μιλάς με τα χέρια στο τιμόνι, ενώ σε μερικά, πιο σύγχρονα συστήματα μπορείς να μπεις στο internet, να δημιουργήσεις ένα wifi hot spot, να κατεβάσεις μέχρι και εφαρμογές.
Τα πράγματα έχουν προχωρήσει, οι εταιρείες ακολουθούν την σύγχρονη εποχή, κάποια μάλιστα μοντέλα/εταιρείες θέλουν να προσεγγίσουν τον τρόπο σκέψης των Millennials και ο χρήστης σε τελική ανάλυση πρέπει να ακολουθήσει το ρεύμα. Για κάποιους αυτό αποτελεί πρόκληση, για άλλους όμως και βάσανο… Παρακάτω προχωρούμε σε ένα σύντομο σχολιασμό για τα συστήματα Infotainment των εταιρειών, υπό το πρίσμα ενός χρήστη εξοικειωμένου λίγο παραπάνω με την τεχνολογία, που το smartphone το χρησιμοποιεί και ως smart, όχι μόνο ως phone.
Δοκιμάζουμε πόσο ευκρινής και ακριβής είναι η οθόνη, πόσο εύκολο το λειτουργικό σύστημα, πόσο καλό το σύστημα navigation, θέση της οθόνης στο ταμπλό και πολλά ακόμη. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά.
Το άρθρο απλά κάνει διαφήμιση σε όλους, δεν πρπόκειται για πραγματική αξιολόγηση και αμφιβάλω εάν ασχολήθηκαν πραγματικά με τα συστήματα... εάν είχαν ασχοληθεί θα διαπίστωναν οτι πχ σε πολλά οχήματα υπάρχει σαφής αδυναμία να διαβάσουν όλα τα αρχεία/τραγούδια σε MP3 από usb stick (ο πλέον συνήθης τρόπος πλέον) το οποίο βέβαια είναι μεν περίεργο αλλά δυστυχώς αλήθεια. Επίσης η απόκριση και ο χρόνος εισαγωγής μιας διεύθυνσης στα navigators διαφέρει τρομερά από μάρκα σε μάρκα και σε μερικές υπάρχει πρακτικά πρόβλημα. Ακόμη και το γεγονός ότι σε κάποια συστήματα όταν βγαίνει κάποιο μήνυμα στην οθόνη σταματάει κάθε άλλη λειτουργία (πχ ράδιο), αποσιωπήθηκε ... Δυστυχώς υπάρχουν εκνευριστικά προβλήματα σε κάποια μοντέλα, κάτι το οποίο δεν προκύπτει από το άρθρο καθότι στο τέλος όλα θεωρούνται 'μια χαρά΄...
Λογω της εργασίας μου που είμαι παρκαδορος, μπαινω σε περιπου 100 αυτοκινητα την ημερα και εχω την μανία να παρατηρω το εσωτερικό των αυτοκινητων, έχω να αναφερω πως οθόνη σαν των τελευταίων volvo δεν υπαρχει καλύτερη. Σε Tesla δεν εχω μπει.
Προς στιγμή νόμιζα ότι μπήκα σε φόρουμ με κινητά! Ελπίζω σύντομα να δούμε και ερώτηση "ποιά εταιρεία έχει την καλύτερη ανάρτηση", ποιά εταιρεία πετυχαίνει την χαμηλότερη κατανάλωση", ποιά εταιρεία βγάζει τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα" κλπ.
....Συμπερασμα: Οι εταιρειες ανταγωνιζονται για το ποια θα βαλει ...μεγαλυτερη οθονη!!! Αφου μας εχουνε κανει ''ψωνια'', καλα να παθουμε!!! Το μονο καλο ειναι οτι μπορεις να βρεις αυτοκινητα σχεδον καινουργια, 2-5 ετων, επειδη οι ιδιοκτητες τους τα πουλανε μαζικα, για να αγορασουν καινουργια με μονο κριτηριο την υπαρξη μεγαλης οθονης, με αποτελεσμα να πεφτουν οι τιμες τους προσφεροντας μεγαλες ευκαιριες. Κατι που αναμενεται να ενταθει, με τις ολοενα και μεγαλυτερες οθονες στα νεα μοντελα που ερχονται. Ουδεν κακον αμιγες καλου......
Το άρθρο απλά κάνει διαφήμιση σε όλους, δεν πρπόκειται για πραγματική αξιολόγηση και αμφιβάλω εάν ασχολήθηκαν πραγματικά με τα συστήματα... εάν είχαν ασχοληθεί θα διαπίστωναν οτι πχ σε πολλά οχήματα υπάρχει σαφής αδυναμία να διαβάσουν όλα τα αρχεία/τραγούδια σε MP3 από usb stick (ο πλέον συνήθης τρόπος πλέον) το οποίο βέβαια είναι μεν περίεργο αλλά δυστυχώς αλήθεια. Επίσης η απόκριση και ο χρόνος εισαγωγής μιας διεύθυνσης στα navigators διαφέρει τρομερά από μάρκα σε μάρκα και σε μερικές υπάρχει πρακτικά πρόβλημα. Ακόμη και το γεγονός ότι σε κάποια συστήματα όταν βγαίνει κάποιο μήνυμα στην οθόνη σταματάει κάθε άλλη λειτουργία (πχ ράδιο), αποσιωπήθηκε ... Δυστυχώς υπάρχουν εκνευριστικά προβλήματα σε κάποια μοντέλα, κάτι το οποίο δεν προκύπτει από το άρθρο καθότι στο τέλος όλα θεωρούνται 'μια χαρά΄...
Λογω της εργασίας μου που είμαι παρκαδορος, μπαινω σε περιπου 100 αυτοκινητα την ημερα και εχω την μανία να παρατηρω το εσωτερικό των αυτοκινητων, έχω να αναφερω πως οθόνη σαν των τελευταίων volvo δεν υπαρχει καλύτερη. Σε Tesla δεν εχω μπει.
Προς στιγμή νόμιζα ότι μπήκα σε φόρουμ με κινητά! Ελπίζω σύντομα να δούμε και ερώτηση "ποιά εταιρεία έχει την καλύτερη ανάρτηση", ποιά εταιρεία πετυχαίνει την χαμηλότερη κατανάλωση", ποιά εταιρεία βγάζει τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα" κλπ.
....Συμπερασμα: Οι εταιρειες ανταγωνιζονται για το ποια θα βαλει ...μεγαλυτερη οθονη!!! Αφου μας εχουνε κανει ''ψωνια'', καλα να παθουμε!!! Το μονο καλο ειναι οτι μπορεις να βρεις αυτοκινητα σχεδον καινουργια, 2-5 ετων, επειδη οι ιδιοκτητες τους τα πουλανε μαζικα, για να αγορασουν καινουργια με μονο κριτηριο την υπαρξη μεγαλης οθονης, με αποτελεσμα να πεφτουν οι τιμες τους προσφεροντας μεγαλες ευκαιριες. Κατι που αναμενεται να ενταθει, με τις ολοενα και μεγαλυτερες οθονες στα νεα μοντελα που ερχονται. Ουδεν κακον αμιγες καλου......