Μικρά Crossover
114.852 Επισκέψεις στο άρθρο (14/7/2019)
4 Φωτογραφίες »
Kράτημα: Υπερέχει το Peugeot 2008
Τα μικρά crossover είναι η πιο hot τάση της αυτοκίνησης αυτή τη στιγμή με τους κατασκευαστές να έχουν τρελαθεί και να παρουσιάζουν συνεχώς νέες προτάσεις. Συνδυάζοντας την ευελιξία ενός αστικού μοντέλου με τα δεδομένα πλεονεκτήματα των crossover (πανοραμική θέση οδήγησης και αυξημένη απόσταση από το έδαφος) αποτελούν μια «έξυπνη» επιλογή και για αυτό πολύς κόσμος τα προτιμά έναντι των συμβατικών μικρών. Πλέον προσφέρουν «επιβατική» συμπεριφορά στην άσφαλτο, όπως φάνηκε και στις δοκιμές αποφυγής κινδύνου, που το Auto Τρίτη καθιέρωσε στην Ελλάδα.
Το Peugeot 2008 είναι το μικρό crossover, που σημειώνει την καλύτερη επίδοση ακολουθούμενο από το Ford Ecosport. Καλή επίδοση σημειώνει και το Kia Stonic, τονίζοντας τον νεανικό του χαρακτήρα. Opel Μokka X και Renault Captur συμπληρώνουν την πρώτη 5άδα.
Peugeot 2008: 76 χλμ./ώρα
Παρά την κλίση λόγω διαδρομής ανάρτησης και ύψους αμαξώματος, το 2008 σημειώνει μια από τις καλύτερες overall επιδόσεις στο Elk Test. Το ESP επεμβαίνει όσο χρειάζεται, η ουρά ελαφρώνει γλυκά βοηθώντας τον ελιγμό και χωρίς να προκληθούν άτσαλες μεταφορές βάρους ικανές να αλλάξουν την ισορροπία. Το σύστημα διεύθυνσης δεν επηρεάζεται από αυτά που συμβαίνουν στους μπροστινούς τροχούς και είναι γενικά ένα από τα καλύτερα για τα δεδομένα της κατηγορίας, βοηθώντας αισθητά στην ακρίβεια των ελιγμών.
Opel Mokka: 72,5 χλμ./ώρα
Πολύ καλή συμπεριφορά έχει το Opel Mokka X με τον 1.400άρη turbo κινητήρα των 140 ίππων. Το μοντέλο που υποβλήθηκε σε Elk Test ήταν 4Χ4 και για τον λόγο αυτό είχε ποινή 2,5 χλμ./ώρα (όσο δηλαδή υπολογίζεται ότι θα έκανε η δικίνητη έκδοση). Ακόμη και έτσι όμως, το Mokka X κατατάχθηκε ανάμεσα στα καλύτερα μοντέλα του τεστ. Καμία τάση πλεύσης, απόλυτη σταθερότητα και αίσθηση ζυγισμένου αυτοκινήτου χωρίς εκπλήξεις στη συμπεριφορά. Πάντως το τιμόνι δεν έχει την σπιρτάδα άλλων μοντέλων της κατηγορίας, όπως και το πλαίσιο άλλωστε. Η ουσία πάντως είναι η αποτελεσματικότητα.
Kia Stonic: 73 χλμ./ώρα
Το Kia Stonic καταφέρνει μια πολύ καλή επίδοση στην απαιτητική δοκιμασία αποφυγής κινδύνου συνδυάζοντας αποτελεσματικότητα, αλλά και ευχάριστη οδηγική αίσθηση.
Το Kia Stonic έχει οδηγικά χαρίσματα και το δείχνει. Μάλιστα το μικρό crossover της Kia είναι ένα από τα πιο allegra και ευχάριστα στην αίσθηση μοντέλα της κατηγορίας. Πολύ καλό το αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, διακριτική επέμβαση του ESP για να διορθώσει την υποστροφική τάση αρχικά με το Stonic να παραμένει απόλυτα ρυθμίσιμο ακόμη και σε οριακές καταστάσεις.
Ford Ecosport: 74,5 χλμ./ώρα
Η Ford έχει επενδύσει στην οδική συμπεριφορά των μοντέλων της και αυτό φαίνεται στον εκπρόσωπό της σε κάθε κατηγορία. Το Ford EcoSport καταφέρνει 76 χλμ./ώρα στο Elk Test, αλλά έχει ποινή λόγω σπορ ανάρτησης και τροχών 17 ιντσών αντί των 16ΆΆ με την οποία προσφέρεται η μεσαία εξοπλιστική έκδοση. Στα ατού του Ecosport είναι και το συγκρατημένο βάρος. Το Ecosport εμπνέει σιγουριά χάρη στο τιμόνι (παραμένει ζωντανό ακόμα και σε αλληλουχία ελιγμών) και την εξαιρετική ανάρτηση που ελέγχει άψογα το αμάξωμα παρά τα 190 χλστ. από το έδαφος και τη σωστή λειτουργία του ESP. Δεν εμφανίζει υποψία υποστροφής και εκπλήσσει με την ομοιογενή συμπεριφορά του.
Renault Captur: 72 χλμ./ώρα
Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει το Renault Captur εκμεταλλευόμενο την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης. Εδώ δεν είχε τόση έντονη εμπλοκή το ESP, το οποίο όμως ήταν αυτό που κράτησε το Captur σε θέση μάχης. Ετσι το Captur πέρασε εύκολα από την εσωτερική λωρίδα και είχε και χώρο να ισορροπήσει ώστε να στρίψει στο τελευταίο σκέλος αβίαστα. Η επέμβαση του ESP μείωσε αισθητά την ταχύτητα, η οποία στην έξοδο ήταν κάτω από 40 χλμ./ώρα.
Φρένα: Κορυφαία φρένα για το Kia Stonic
Και στην κατηγορία των μικρών crossover/SUV τα καλύτερα φρένα εμφανίζει και πάλι ένα Kia. Το Kia Stonic λοιπόν κατάφερε την καλύτερη επίδοση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα με μόλις 36 μ. Το VW T-Roc και το Suzuki Vitara ακολουθούν με οριακά κάτω από τα 37 μέτρα επίδοση (36,9 μ.). Σε σχέση με τα δύο τελευταία το SEAT Arona χρειάζεται 0,2 μ. επιπλέον, ενώ το Honda HRV και το νέο VW T-Cross «κοκαλώνουν» από τα 100 χλμ,.ώρα στην ίδια απόσταση των 37,2 μ..
Τα μικρά crossover είναι η πιο hot τάση της αυτοκίνησης αυτή τη στιγμή με τους κατασκευαστές να έχουν τρελαθεί και να παρουσιάζουν συνεχώς νέες προτάσεις. Συνδυάζοντας την ευελιξία ενός αστικού μοντέλου με τα δεδομένα πλεονεκτήματα των crossover (πανοραμική θέση οδήγησης και αυξημένη απόσταση από το έδαφος) αποτελούν μια «έξυπνη» επιλογή και για αυτό πολύς κόσμος τα προτιμά έναντι των συμβατικών μικρών. Πλέον προσφέρουν «επιβατική» συμπεριφορά στην άσφαλτο, όπως φάνηκε και στις δοκιμές αποφυγής κινδύνου, που το Auto Τρίτη καθιέρωσε στην Ελλάδα.
Το Peugeot 2008 είναι το μικρό crossover, που σημειώνει την καλύτερη επίδοση ακολουθούμενο από το Ford Ecosport. Καλή επίδοση σημειώνει και το Kia Stonic, τονίζοντας τον νεανικό του χαρακτήρα. Opel Μokka X και Renault Captur συμπληρώνουν την πρώτη 5άδα.
Peugeot 2008: 76 χλμ./ώρα
Παρά την κλίση λόγω διαδρομής ανάρτησης και ύψους αμαξώματος, το 2008 σημειώνει μια από τις καλύτερες overall επιδόσεις στο Elk Test. Το ESP επεμβαίνει όσο χρειάζεται, η ουρά ελαφρώνει γλυκά βοηθώντας τον ελιγμό και χωρίς να προκληθούν άτσαλες μεταφορές βάρους ικανές να αλλάξουν την ισορροπία. Το σύστημα διεύθυνσης δεν επηρεάζεται από αυτά που συμβαίνουν στους μπροστινούς τροχούς και είναι γενικά ένα από τα καλύτερα για τα δεδομένα της κατηγορίας, βοηθώντας αισθητά στην ακρίβεια των ελιγμών.
Opel Mokka: 72,5 χλμ./ώρα
Πολύ καλή συμπεριφορά έχει το Opel Mokka X με τον 1.400άρη turbo κινητήρα των 140 ίππων. Το μοντέλο που υποβλήθηκε σε Elk Test ήταν 4Χ4 και για τον λόγο αυτό είχε ποινή 2,5 χλμ./ώρα (όσο δηλαδή υπολογίζεται ότι θα έκανε η δικίνητη έκδοση). Ακόμη και έτσι όμως, το Mokka X κατατάχθηκε ανάμεσα στα καλύτερα μοντέλα του τεστ. Καμία τάση πλεύσης, απόλυτη σταθερότητα και αίσθηση ζυγισμένου αυτοκινήτου χωρίς εκπλήξεις στη συμπεριφορά. Πάντως το τιμόνι δεν έχει την σπιρτάδα άλλων μοντέλων της κατηγορίας, όπως και το πλαίσιο άλλωστε. Η ουσία πάντως είναι η αποτελεσματικότητα.
Kia Stonic: 73 χλμ./ώρα
Το Kia Stonic καταφέρνει μια πολύ καλή επίδοση στην απαιτητική δοκιμασία αποφυγής κινδύνου συνδυάζοντας αποτελεσματικότητα, αλλά και ευχάριστη οδηγική αίσθηση.
Το Kia Stonic έχει οδηγικά χαρίσματα και το δείχνει. Μάλιστα το μικρό crossover της Kia είναι ένα από τα πιο allegra και ευχάριστα στην αίσθηση μοντέλα της κατηγορίας. Πολύ καλό το αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, διακριτική επέμβαση του ESP για να διορθώσει την υποστροφική τάση αρχικά με το Stonic να παραμένει απόλυτα ρυθμίσιμο ακόμη και σε οριακές καταστάσεις.
Ford Ecosport: 74,5 χλμ./ώρα
Η Ford έχει επενδύσει στην οδική συμπεριφορά των μοντέλων της και αυτό φαίνεται στον εκπρόσωπό της σε κάθε κατηγορία. Το Ford EcoSport καταφέρνει 76 χλμ./ώρα στο Elk Test, αλλά έχει ποινή λόγω σπορ ανάρτησης και τροχών 17 ιντσών αντί των 16ΆΆ με την οποία προσφέρεται η μεσαία εξοπλιστική έκδοση. Στα ατού του Ecosport είναι και το συγκρατημένο βάρος. Το Ecosport εμπνέει σιγουριά χάρη στο τιμόνι (παραμένει ζωντανό ακόμα και σε αλληλουχία ελιγμών) και την εξαιρετική ανάρτηση που ελέγχει άψογα το αμάξωμα παρά τα 190 χλστ. από το έδαφος και τη σωστή λειτουργία του ESP. Δεν εμφανίζει υποψία υποστροφής και εκπλήσσει με την ομοιογενή συμπεριφορά του.
Renault Captur: 72 χλμ./ώρα
Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει το Renault Captur εκμεταλλευόμενο την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης. Εδώ δεν είχε τόση έντονη εμπλοκή το ESP, το οποίο όμως ήταν αυτό που κράτησε το Captur σε θέση μάχης. Ετσι το Captur πέρασε εύκολα από την εσωτερική λωρίδα και είχε και χώρο να ισορροπήσει ώστε να στρίψει στο τελευταίο σκέλος αβίαστα. Η επέμβαση του ESP μείωσε αισθητά την ταχύτητα, η οποία στην έξοδο ήταν κάτω από 40 χλμ./ώρα.
Φρένα: Κορυφαία φρένα για το Kia Stonic
Και στην κατηγορία των μικρών crossover/SUV τα καλύτερα φρένα εμφανίζει και πάλι ένα Kia. Το Kia Stonic λοιπόν κατάφερε την καλύτερη επίδοση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα με μόλις 36 μ. Το VW T-Roc και το Suzuki Vitara ακολουθούν με οριακά κάτω από τα 37 μέτρα επίδοση (36,9 μ.). Σε σχέση με τα δύο τελευταία το SEAT Arona χρειάζεται 0,2 μ. επιπλέον, ενώ το Honda HRV και το νέο VW T-Cross «κοκαλώνουν» από τα 100 χλμ,.ώρα στην ίδια απόσταση των 37,2 μ..
Σελίδα 1 | MEGA TEST: Τα καλύτερα σε κράτημα & φρενάρισμα σε κάθε κατηγορία |
Σελίδα 2 | Μικρά |
Σελίδα 3 | Μικρά Crossover |
Σελίδα 4 | Μικρομεσαία |
Σελίδα 5 | Μικρομεσαία SUV |
Σχετικά με τα μικρομεσαία....δεν πουλάει το νέο φοκους όσο το παλιό.....αυτό εξηγεί όλα τα πρωτεία κ τις αριστειες ....γιατί άλλαξαν προς το χειρότερο την πίσω ανάρτηση ...όσα έρχονται στην Ελλάδα που είναι κατασκευασμένα;
Στο Elk / Moose test το Mitsubishi Eclipse Cross έχει από τις καλύτερες επιδόσεις. 80χμ/ώρα χωρίς να χτυπήσει κώνο και πετυχημένο πέρασμα με 83χμ/ώρα ακουμπώντας 2-3 κώνους αλλά διατηρώντας την πορεία του! Πού βρίκατε τα 72χμ/ώρα;
Νομίζω Κίνα.