ABS (Αntilock Braking System): Αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών όσο δυνατά και αν πατήσουμε το πεντάλ του φρένου, ρυθμίζοντας την πίεση των φρένων σε κάθε τροχό.
Δαγκάνες: Oι δαγκάνες των δίσκων μπορούν να αντικατασταθούν με άλλες που έχουν περισσότερα πιστόνια (2πίστονες, 4πίστονες, 6πίστονες κλπ), για καλύτερα αποτελέσματα επιβράδυνσης, αίσθηση και αντοχή. Συνήθως, αλλάζοντας δαγκάνες, πρέπει να επιλέξετε και τους κατάλληλους δίσκους.
Δισκόφρενα: Ο πιο διαδεδομένος τύπος φρένου σήμερα. Αποτελείται από μια δισκόπλακα και μια δαγκάνα που φέρει δύο τακάκια, τα οποία όταν πατάτε το πεντάλ του φρένου πιέζουν τη δισκόπλακα για να επιβραδύνουν το αυτοκίνητο.
Δισκόφρενα αεριζόμενα: Αποτελούνται από δύο δίσκους με κενό ανάμεσα τους για γρήγορη αποβολή της θερμότητας, που αναπτύσσεται κατά το φρενάρισμα. Υπάρχουν επίσης διάτρητοι, αλλά και χαραγμένοι δίσκοι.
BAS (Brake Assist): Σύστημα που αυξάνει την πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα των φρένων για καλύτερο φρενάρισμα, όταν ασκηθεί έντονη πίεση στο μεσαίο πεντάλ.
DOT: Προδιαγραφές για τα υδραυλικά υγρά των φρένων του αυτοκινήτου. Eκφράζονται με νούμερα 3,4, ή 5.
EBD (Electronic Brake Distribution): Συνδυάζεται με το ABS και κατανέμει την πίεση του συστήματος πέδησης ανάμεσα στους δύο άξονες. Τα εμπρός φρένα έχουν σε όλα τα αυτοκίνητα μεγαλύτερη πίεση από ότι τα πίσω. Για παράδειγμα, σε μια ευθεία το EBD αυξάνει την πίεση στους πίσω τροχούς ώστε το αυτοκίνητο να επιβραδύνει πιο σύντομα. Στις στροφές η αναλογία πίεσης στον πίσω άξονα είναι φυσικά μικρότερη ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο της υπερστροφής.
EDL (Electronic differential lock): Ηλεκτρονικό μπλοκέ, που μειώνει την ροπή στον τροχό που ολισθαίνει φρενάροντάς τον και μεταβιβάζοντάς την σε αυτόν με την καλύτερη πρόσφυση.
Ενεργητική ασφάλεια: Ως ενεργητική ασφάλεια ορίζεται το σύνολο των τεχνολογιών και των μερών που επιτρέπει στο όχημα και στον οδηγό να αποφύγει ένα ατύχημα. Τα φρένα είναι νούμερο ένα στη λίστα.
Pre-Fill: Λειτουργία φρένων, που λάνσαρε η Alfa Romeo στην Giulieta και η οποία ενεργοποιείται στη θέση Dynamic του συστήματος D.N.A. Όταν λοιπόν το σύστημα «αντιληφθεί» μια κατάσταση που απαιτεί άμεσο φρενάρισμα (π.χ. απότομη απομάκρυνση του ποδιού από το γκάζι), η πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα αυξάνεται πριν από το πάτημα του σχετικού πεντάλ, προετοιμάζοντας το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα.
Σωληνάκια φρένων: Ελαστικοί σωλήνες, που μεταφέρουν τα υδραυλικά υγρά προς τις δαγκάνες και έτσι με το πάτημα του μεσαίου πεντάλ αυτές πιέζουν τα τακάκια πάνω στις δισκόπλακες.
Σωληνάκια αεροπορικού τύπου: Τα σωληνάκια αεροπορικού τύπου ή υψηλής πίεσης, που αναλαμβάνουν να μεταφέρουν το υγρό των φρένων στη δαγκάνα, δεν παραμορφώνονται με την αύξηση της θερμοκρασίας και έτσι διατηρούν σταθερή την πίεση του υγρού, σε αντίθεση με τα κοινά πλαστικά σωληνάκια (μαρκούτσια).
Servo: Bρίσκεται τοποθετημένο πίσω από την κεντρική αντλία και είναι ένα υποβοηθητικό σύστημα με σκοπό τη μείωση της δύναμης που πρέπει να καταβάλει ο οδηγός κατά την πίεση του πεντάλ των φρένων. Αυτό γίνεται κατορθωτό είτε με την εκμετάλλευση μέρους της υποπίεσης που δημιουργείται στα έμβολα της μηχανής, είτε με τη βοήθεια αντλίας που παίρνει κίνηση από τη μηχανή.
Tακάκια: Τα τακάκια είναι οι μεταλλικές βάσεις πάνω στις οποίες εδράζεται το υλικό τριβής που έρχεται σε επαφή με την δισκόπλακα την ώρα της επιβράδυνσης.
Ταμπούρα: Τα ταμπούρα τοποθετούνται πλέον μόνο στους πίσω τροχούς, γιατί οι πιέσεις που ασκούνται σε αυτούς κατά τη διάρκεια ενός φρεναρίσματος είναι πολύ μικρότερες από αυτές των μπροστινών τροχών. Αυτό το σύστημα βασικά αποτελείται από το τύμπανο, τις σιαγόνες και τα ελατήρια επαναφοράς.
Τorque Vectoring: Σύστημα ανακατανομής της ροπής, όπου φρενάρονται κατάλληλα οι εκάστοτε εσωτερικοί προς την στροφή τροχοί με στόχο την διατήρηση της ιδανικής γραμμής.
Traction Control: Ειδικοί αισθητήρες -στην πραγματικότητα είναι οι ίδιοι με του συστήματος ABS- αντιλαμβάνονται την περιστροφική ταχύτητα του κάθε κινητήριου τροχού και όταν υπάρξει διαφορά περιστροφής τότε δίνεται εντολή ώστε να φρενάρει ο τροχός που σπινάρει. Αν αυτό δεν είναι αρκετό τότε η ηλεκτρονική μονάδα του κινητήρα επεμβαίνει και στο γκάζι .
Fading: Η δυσάρεστη συνέπεια της έντονης χρήσης των φρένων και η μείωση της απόδοσης του συστήματος πέδησης. Τα κεραμικά φρένα δεν την γνωρίζουν.
Χειρόφρενο: Μηχανικό κυρίως σύστημα, που επεμβαίνει στα πίσω φρένα με το τράβηγμα του ειδικού μοχλού ανάμεσα στα καθίσματα. Πλέον υπάρχουν και ηλεκτρικά χειρόφρενα με κουμπί.
Το αποτέλεσμα "ΣΟΚ" της δοκιμής είναι γνωστό και αποδεδειγμένο εδώ και αιώνες, δε νομίζω να ΣΟΚάρεται κάποιος το 2018.