Σωστή απόσταση ασφαλείας; Ο κανόνας των 2 δευτερολέπτων
92.555 Επισκέψεις στο άρθρο
Για να διατηρούμε όσο γίνεται ιδανικότερη απόσταση ασφαλείας, πρέπει να σκεφτούμε τα εξής. Αν το προπορευόμενο όχημα φρενάρει, τότε πρέπει να έχουμε απόσταση ίση με αυτή που διανύει το αυτοκίνητο σε 1 δλ. με την ταχύτητα που έχει. Αν, δηλαδή, κινούμαστε με 90 χλμ./ώρα, τότε είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε περίπου 25 μέτρα απόσταση. Φυσικά αυτό δεν είναι ποτέ αρκετό, καθώς πρέπει να συνοπολογίσουμε ένα ακόμη δευτερόλεπτο (δηλαδή άλλα 25 μέτρα περίπου), το οποίο χρειαζόμαστε από τη στιγμή που θα αντιληφθούμε τον κίνδυνο, μέχρι τελικά τη στιγμή που και εμείς θα πατήσουμε φρένο. Συνολικά λοιπόν, αυτό μεταφράζεται σε 2 δευτερόλεπτα, ή περίπου 50 μέτρα απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, αν θέλουμε να είμαστε ασφαλείς (με ταχύτητα κίνησης 90 χλμ./ώρα).
Όπως γίνεται αντιληπτό, οι υπολογισμοί αυτοί για την απόσταση ακινητοποίησης είναι γενικοί και δεν μπορούν να ισχύουν σε κάθε περίπτωση. Παράγοντες όπως η κατάσταση του οδοστρώματος, των ελαστικών αλλά και του κάθε αυτοκινήτου διαφοροποιούνται ανάλογα με την περίσταση. Ένας απλός τρόπος για τον υπολογισμό της απόστασης ασφαλείας είναι ο εξής: Χρησιμοποιούμε νοητά ένα σταθερό σημείο από το οποίο θα περάσει το προπορευόμενο όχημα (για παράδειγμα κάποια πινακίδα ή κάποιο στύλο φωτισμού) και μετράμε δύο δευτερόλεπτα (λέγοντας από μέσα μας 1001, 1002). Θα πρέπει να περνάμε και εμείς αυτό το σταθερό σημείο εκείνη τη στιγμή. Σε περίπτωση βροχής, θα πρέπει να αφήνουμε διάστημα τεσσάρων δευτερολέπτων, ενώ σε περίπτωση παγετού ακόμη περισσότερο.
Το αποτέλεσμα "ΣΟΚ" της δοκιμής είναι γνωστό και αποδεδειγμένο εδώ και αιώνες, δε νομίζω να ΣΟΚάρεται κάποιος το 2018.