ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ρεπορτάζ AutoΤρίτη: 8 στους 10 με ακατάλληλα ελαστικά

50.920 Επισκέψεις στο άρθρο
Ρίσκάρεις τη ζωή σου και πετάς τα λεφτά σου όταν κυκλοφορείς με ακατάλληλα ελαστικά. Δες τι (απ)έδειξε η Μεγάλη Έρευνα του AutoΤρίτη!
6 Φωτογραφίες »

Ρίσκάρεις τη ζωή σου και πετάς τα λεφτά σου όταν κυκλοφορείς με ακατάλληλα ελαστικά. Δες τι (απ)έδειξε η Μεγάλη Έρευνα του AutoΤρίτη!

Το 80% των οδηγών κυκλοφορούν με ακατάλληλα ελαστικά, φθαρμένα ή με λάθος πίεση.
Tα φθαρμένα ελαστικά αυξάνουν την απόσταση φρεναρίσματος μέχρι και 21%, ενώ τα ξεφούσκωτα αυξάνουν την κατανάλωση κατά 20%.
Την πίεση των ελαστικών την μετράμε όταν τα λάστιχα είναι ΚΡΥΑ (όχι εξωτερικά το λάστιχο αλλά εσωτερικά ο αέρας).
Η επιλογή της χρήσης καθαρού αζώτου αντί για αέρα είναι μια καλή επιλογή για όσους θέλουν το καλύτερο από τα ελαστικά τους.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η καταλληλότητα των ελαστικών και η σωστή λειτουργία τους εξαρτάται από 2 απλά πράγματα: να μην φαγωθεί το πέλμα τους και να έχουν σωστή πίεση αέρα. 

Τα ελαστικά με την πάροδο του χρόνου χάνουν φυσιολογικά ένα μέρος της πίεσής τους, ακόμα και αν το αυτοκίνητο σας είναι ακίνητο.

Τα ελαστικά με την πάροδο του χρόνου χάνουν φυσιολογικά ένα μέρος της πίεσής τους, ακόμα και αν το αυτοκίνητο σας είναι ακίνητο.

 
Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου σας με το οδόστρωμα είναι τα ελαστικά, συνεπώς αυτά ορίζουν την συμπεριφορά του στο δρόμο; Η πρόσφυση, η επιτάχυνση, το κράτημα, η άνεση κ.ο.κ. καθορίζονται από τη μικρή επιφάνεια των τεσσάρων ελαστικών, ίσης με το μέγεθος ενός σφουγγαριού κουζίνας, που ακουμπούν στο δρόμο και που διατηρούν το αυτοκίνητο σταθερό στην πορεία του. 
 
Αυτομάτως λοιπόν καταλαβαίνει κανείς πως η ασφάλεια οδηγού και επιβατών, αλλά και των άλλων εποχούμενων ή πεζών, που κινούνται γύρω μας είναι άμεσα εξαρτώμενη από τα λάστιχα που έχουμε. Και φυσικά όχι μόνο η ασφάλεια, αλλά και η τσέπη μας, αφού και η κατανάλωση καυσίμων επηρεάζεται άμεσα από τα αυτά. 
 
Τα ελαστικά χάνουν 1,5 psi αέρα το μήνα
Τα ελαστικά με την πάροδο του χρόνου χάνουν φυσιολογικά ένα μέρος της πίεσής τους, ακόμα και αν το αυτοκίνητό σας είναι ακίνητο, καθώς η φύση του αέρα είναι έτσι που τα μόρια του ξεφεύγουν.
 
Αυτή η απώλεια αέρα έχει υπολογιστεί πως συντελείται με ρυθμό περίπου 0,1 bar ή 1,45 psi (λίβρα ανά τετραγωνική ίντσα) το μήνα, η οποία είναι τόσο μικρή και λαμβάνει χώρα σταδιακά που ο οδηγός, όσο έμπειρος και αν είναι, είναι αδύνατο να το αντιληφθεί. 
 
Φυσικά η απώλεια ενδέχεται να είναι μεγαλύτερη αν διανύετε συχνά μεγάλες αποστάσεις, οδηγείτε σε ανώμαλα οδοστρώματα και αν μεταφέρετε βαριά φορτία, καθώς επίσης και σε υψηλότερες θερμοκρασίες. 
 
Αρνητικές επιπτώσεις σε τσέπη και ασφάλεια
Η οδήγηση με ελαστικά που έχουν λάθος πίεση πολλαπλασιάζει την πιθανότητα εμπλοκής μας σε κάποιο ατύχημα, αφού αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης σε ένα απότομο φρενάρισμα, ενώ παράλληλα μειώνει και το κράτημα του αυτοκινήτου. Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, υπολογίζεται πως 1 στα 10 ατυχήματα οφείλεται σε λανθασμένη πίεση ελαστικών. Φυσικά στο συγκεκριμένο τομέα, τις ίδιες και ακόμα χειρότερες αρνητικές επιπτώσεις έχουν και τα φθαρμένα ελαστικά. 
 
Οδηγώντας όμως με ελαστικά, που έχουν λάθος πίεση δεν είναι μόνο επικίνδυνο, αλλά επίσης ασύμφορο για την τσέπη και το περιβάλλον μιας και το αυτοκίνητο καταναλώνει επιπλέον καύσιμο και κατά συνέπεια επιβαρύνει σημαντικά με εκπομπές CO2 την ατμόσφαιρα. Πάλι, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια, η ζημιά στην τσέπη σας από την κατανάλωση μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 360 ευρώ το χρόνο. Μάλιστα αν σε αυτό συνυπολογίσουμε και τον παράγοντα της πρόωρης φθοράς των ελαστικών, τότε το κόστος αυξάνεται ακόμα περισσότερο. Όπως έχει υπολογιστεί αν το ελαστικό έχει 20% χαμηλότερη πίεση, η χιλιομετρική του απόδοση μειώνεται κατά 30%.
 
Για αυτό δεν πρέπει να εφησυχάζουμε αν βάλαμε σωστή πίεση στα ελαστικά μια φορά. Απαιτείται συνεχής έλεγχος της πίεσης των ελαστικών με ρυθμό τουλάχιστον μία φορά κάθε 15 μέρες και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι.

Μέτρηση πάντα με ΚΡΥΑ ελαστικά
Την πίεση των ελαστικών την μετράμε όταν τα λάστιχα είναι ΚΡΥΑ (όχι εξωτερικά το λάστιχο αλλά εσωτερικά ο αέρας) για μία απόσταση 3 χιλιομέτρων από το ξεκίνημα του αυτοκινήτου το πρωί ή σε ταξίδι εάν σταματήσετε για περίπου 2-3 ώρες). Όταν θερμανθούν τα ελαστικά ανεβαίνει η πίεση κατά 4-5 psi. Δηλαδή εάν μετρήσετε την πίεση του ελαστικού με ζεστό τον αέρα και ο κατασκευαστής συνιστά 32 psi θα πρέπει να έχετε πίεση 32+5 = 37 psi.

Η λύση του αζώτου
Η επιλογή της χρήσης καθαρού αζώτου αντί για αέρα είναι μια καλή επιλογή για όσους θέλουν το καλύτερο από τα ελαστικά τους. Με το άζωτο η πίεση διατηρείται σταθερή για αρκετό χρόνο, ενώ επίσης δε διαφοροποιείται η θερμοκρασία του (ζεστά και κρύα ελαστικά) και έχει καλύτερη συμπεριφορά σε γρήγορους ρυθμούς. Βέβαια, από την άλλη, δεν τον βρίσκεις παντού και έχει κάποιο κόστος.
Σελίδα 2Εφαρμόζετε πάντα την πίεση που προτείνει ο κατασκευαστής
Σελίδα 3Σύστημα ελέγχου αέρα (TMPS)
Σελίδα 4Πως επηρεάζεται το κράτημα
Σελίδα 5Ελέγξτε τη φθορά και αντικαταστήστε τα όταν πρέπει
Σελίδα 6Το μεγάλο ρεπορτάζ-αυτοψία του autoΤρίτη
Σελίδα 7Έως 366 ευρώ/έτος περισσότερα σε καύσιμα και έως 3,1 μ. παραπάνω στο φρενάρισμα με μειωμένη πίεση στα ελαστικά!
Σελίδα 8Έως και 10 μέτρα μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος με φθαρμένα ελαστικά
Σελίδα 9Πως κάναμε τις δοκιμές
Ford
3 MIKRA E-VANS