Όταν το πέλμα του ελαστικού φθείρεται, χάνει την ικανότητα πρόσφυσης στο δρόμο με αποτέλεσμα να αυξάνονται δραματικά οι αποστάσεις ακινητοποίησης. Αυτό αποδεικνύεται στο τεστ φρεναρίσματος που πραγματοποιήσαμε με φθαρμένα ελαστικά.
Έτσι λοιπόν, όπως και στην περίπτωση των ξεφούσκωτων ελαστικών και σε αυτή των φθαρμένων θελήσαμε να μάθουμε από πρώτο χέρι, πόσο αλλάζει η απόσταση στο φρενάρισμα. Με σύμμαχό μας λοιπόν τα ηλεκτρονικά μας όργανα ακριβείας και μια Citroen C4, πέρα από την καθιερωμένη μας μέτρηση του 100-0 χλμ/ώρα, πραγματοποιήσαμε την ίδια μέτρηση, σε ταχύτητα πόλης, δηλαδή από τα 50 χλμ./ώρα, αλλά και με πρόσθετο βάρος 350 κιλών μέτρηση. Στην τελευταία περίπτωση, η μέτρηση έγινε με πέλμα 7 χλστ. και ενός 1,6 χλστ.
Επειδή όμως έπρεπε να λάβουμε υπΆ όψιν όλες τις συνθήκες, τις παραπάνω μετρήσεις τις κάναμε και σε καλή, αλλά και σε γλιστερή άσφαλτο. Τα αποτελέσματα προκαλούν σοκ με την απόσταση φρεναρίσματος να μεγαλώνει κατά 10 μ. σε γλιστερή άσφαλτο και κατά 9,6 μ. σε καλή!