Η χαμηλή πίεση του αέρα επηρεάζει αρνητικά την αντίσταση κύλισης του ελαστικού και για να διαπιστώσουμε στην πράξη λοιπόν πόσο επηρεάζονται η κατανάλωση και το φρενάρισμα με μειωμένη πίεση αέρα, αποφασίσαμε να κάνουμε μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες. Αυτές έδειξαν αύξηση της μέσης κατανάλωσης έως και 1,6 λτ./100 χλμ. αλλά και έως 3,1 μέτρου στην απόσταση φρεναρίσματος, απόσταση ικανή να σκοτώσει ένα πεζό. Αναλυτικότερα:
Το VW Polo 1,0 TSI Bluemotion με τον 1.000άρη 3κύλινδρο κινητήρα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία καυσίμου, με μέση κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ., η οποία όμως με μειωμένη πίεση αέρα έφτασε έως και τα 6,6 λτ./100 χλμ. το οποίο μεταφράζεται έξτρα κόστος 273 ευρώ, (μέση τιμή αμόλυβδης 1,52 ευρώ/λτ.). Στο τεστ φρένων το Polo χρειάστηκε 1,8 μ. παραπάνω.
Αντίστοιχα στο Opel Astra 1,6 CDTi με τον 1.600άρη turbodiesel κινητήρα η αύξηση στην κατανάλωση ήταν της τάξης του 1,1 λτ./100 χλμ., ή αν προτιμάτε 206 ευρώ ετησίως (μέση τιμή diesel 1,25 ¤/λτ.) και η απόσταση ακινητοποίησης στο φρενάρισμα έφτασε τα 3,1 μ.
Tέλος στο Nissan Qashqai με τον 1,2 DIG-T βενζινοκινητήρα των 115 ίππων η κατανάλωση από τα 8,0 λτ./100 χλμ. εκτοξεύτηκε στα 9,6! Όπερ και σημαίνει πως σκορπάτε 366 ευρώ το χρόνο στον αέρα! Όσον αφορά στα φρένα του, αυτά χρειάστηκαν 2,3 μέτρα παραπάνω για να σταματήσουν το ιαπωνικό SUV.