ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το «Τεστ του Καφέ» πλέον περιλαμβάνει σεισμογράφους & ντεσιμπελόμετρα

89.814 Επισκέψεις στο άρθρο
Τα μοντέλα της δοκιμασίας καλούνται να περάσουν πάνω από 6 σαμαράκια με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα.
5 Φωτογραφίες »

Τα μοντέλα της δοκιμασίας καλούνται να περάσουν πάνω από 6 σαμαράκια με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα.

Αρκετοί θα θυμόσαστε το περίφημο «Τεστ του Καφέ» που πραγματοποιήσαμε στο παρελθόν, κάνοντας μια προσομοίωση των αποτελεσμάτων με πραγματικά παραδείγματα της καθημερινότητας. Με λίγα λόγια αποφασίσαμε να μετρήσουμε τι ποσότητα καφέ θα χυθεί από ένα ποτήρι όταν περάσουμε από μια ανωμαλία του δρόμου (σαμαράκι). Εξάλλου σε όλους μας έχει συμβεί κάποια στιγμή να χυθεί κάτι που πίνουμε μέσα στο αυτοκίνητό μας. Βέβαια είναι σημαντικό να τονίσουμε πως ακόμα και αν δεν πίνετε καφέ ή κάποιο άλλο ρόφημα, μη ξεχνάτε πως οι πιέσεις από τις αναταράξεις ασκούνται και στο σώμα μας, το οποίο καταπονείται αρκετά από αυτή τη διαδικασία.

Ο σεισμογράφος καταγράφει τις αναταράξεις που γίνονται μέσα στην καμπίνα κρατώντας το υψηλότερο σημείο δονήσεων της κλίμακας Μερκάλι (ΜΜΙ).
5 Φωτογραφίες »

Ο σεισμογράφος καταγράφει τις αναταράξεις που γίνονται μέσα στην καμπίνα κρατώντας το υψηλότερο σημείο δονήσεων της κλίμακας Μερκάλι (ΜΜΙ).


Όχι ένα αλλά έξι σαμαράκια
Πλέον η δοκιμασία έγινε ακόμα πιο σκληρή καθώς τα μοντέλα της δοκιμασίας καλούνται να περάσουν πάνω από 6 σαμαράκια αντί του ενός διπλού. Όπως βλέπετε και στη φωτογραφία τα τέσσερα πρώτα σαμαράκια έχουν τοποθετηθεί σε σχήμα πλάγιου παραλληλόγραμμου. Έτσι πιέζουμε την ανάρτηση εναλλάξ, από κάθε πλευρά, φροντίζοντας να μη βρεθούν ποτέ δύο τροχοί πάνω σε σαμαράκι την ίδια στιγμή. Τα δύο τελευταία είναι τοποθετημένα στην ίδια ευθεία, ώστε να περάσουν συγχρόνως οι δύο τροχοί από πάνω του. Φυσικά το πλάτος της διαδρομής ορίζεται ανάλογα με τα μετατρόχια κάθε μοντέλου, ώστε οι ρόδες να πατάνε ολόκληρες πάνω στο σαμαράκια.

Τι μετράμε και πως το κάνουμε;
Με κάθε μοντέλο λοιπόν παίρνουμε φόρα στο νοητό διάδρομο που βρίσκονται τα σαμαράκια και κρατάμε σταθερή πορεία με 40 χλμ./ώρα. Χωρίς να φρενάρουμε ή να σηκώσουμε ο πόδι από το γκάζι περνάμε τα σαμαράκια. Τη συγκεκριμένη διαδικασία την κάνουμε 4 φορές με το κάθε μοντέλο και κατόπιν αναλαμβάνουν οι βοηθοί μας:

1. Ο σεισμογράφος
Η πρώτη ένδειξη που εξετάζουμε είναι αυτή από το σεισμογράφο μας. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ο σεισμογράφος, που έχει τοποθετηθεί και στερεωθεί στο κάτω μέρος της κονσόλας, καταγράφει τις αναταράξεις που γίνονται μέσα στην καμπίνα κρατώντας το υψηλότερο σημείο δονήσεων της κλίμακας Μερκάλι (ΜΜΙ) που καταγράφηκε, έστω και στιγμιαία. Επειδή αρκετοί έχετε συνδέσει το σεισμό με βαθμούς Ρίχτερ, να σημειώσουμε πως η κλίμακα Ρίχτερ μετράει το μέγεθος, ενώ η Μερκάλι την ένταση του σεισμικού φαινομένου σε συγκεκριμένη τοποθεσία. Δεν εξαρτάται δηλαδή από στοιχεία όπως επίκεντρο, εστιακό βάθος κ.λπ.. Η κλίμακα Μερκάλι να το πούμε πιο απλά, προσμετρά τις επιπτώσεις ενός σεισμικού φαινομένου σε συγκεκριμένο σημείο. Μάλιστα μια ματιά στον πίνακα της επόμενης σελίδας θα σας κάνει να κατανοήσετε καλύτερα τι αντιπροσωπεύουν οι βαθμίδες του. Παράλληλα να σημειώσουμε πως δεν υπάρχει αναλογία στην κλίμακα. Δηλαδή ένας σεισμός 4 βαθμών της κλίμακας Μερκάλι δεν έχει διπλάσια ένταση από ένα άλλο δύο βαθμών, αλλά πολύ μεγαλύτερη. Συνεπώς σε αυτές τις κλίμακες ακόμα και αύξηση της τάξης του 0,1 είναι σημαντικές και αισθητές.

2. Το ντεσιμπελόμετρο
Πέρα από τις αναταράξεις εξίσου σημαντικό είναι και πόσο θόρυβο κάνει η ανάρτηση περνώντας μια ανωμαλία. Έτσι κατά τη διαδικασία που ακολουθούμε ο συνοδηγός κρατάει το ντεσιμπελόμετρο στο ύψος του προσώπου του και σημειώνει τον θόρυβο που ακούγεται στην καμπίνα με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα και κατόπιν όσο γίνεται η διαδικασία σημειώνει την υψηλότερη ένδειξη που έδωσε ο μετρητής. Σημαντικό και εδώ να τονίσουμε πως τα ντεσιμπέλ (dB), είναι μονάδα μέτρησης λογαριθμική. Αυτό σημαίνει ότι άνοδος της κλίμακας κατά τρία dΒ σε κάποιο ύψος θορύβου συνεπάγεται διπλασιασμό της έντασης του θορύβου. Το διπλάσιο, για παράδειγμα, των 85 dB δεν είναι τα 170 dB, αλλά τα 88 dB. ¶ρα για παράδειγμα αν ένα μοντέλο από τα 50 db πάει στα 60 και ένα άλλο από τα 60 στα 70, δεν έχουν και τα δύο ίση αύξηση. 

3. Το ποτήρι με το νερό
Επειδή η μέθοδος του σεισμογράφου είναι επιστημονική-εργαστηριακή, αποφασίσαμε να επαναλάβουμε και τη μέτρηση με ένα πιο πρακτικό τρόπο. Έτσι στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου (εκεί οι αναταράξεις είναι εντονότερες) τοποθετήσαμε μια ειδική βάση στην οποία στερεώσαμε ένα γεμάτο ποτήρι με νερό. Mε το συνολικό του βάρος να είναι 290 γρ., όπως έδειξε η ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας που είχαμε. Έτσι λοιπόν μετά τη διαδικασία ξαναμετρήσαμε το βάρος του ποτηριού για να δούμε πόσο νερό χύθηκε. Στην ουσία το συγκεκριμένο τεστ «επικυρώνει» τον σεισμογράφο, παρουσιάζοντας τις πρακτικές συνέπειες των δονήσεων σε ένα καθημερινό παράδειγμα.

Όπως διαπιστώσαμε τα μοντέλα με πιο μαλακή ρύθμιση κατάφεραν να περάσουν με μεγαλύτερη ταχύτητα το σαμαράκι, σε σύγκριση με τα πιο «σφιχτά», τα οποία ωστόσο ευνοούν την πιο δυναμική οδήγηση. 

Σελίδα 1Mega Test άνεσης ανάρτησης σε 10 οικογενειακά SUV (Μέρος 1ο)
Σελίδα 2Η ανάρτηση πρέπει να «σιδερώνει» τα σαμαράκια!
Σελίδα 3Το «Τεστ του Καφέ» πλέον περιλαμβάνει σεισμογράφους & ντεσιμπελόμετρα
Σελίδα 4Το Dacia Duster είχε τις λιγότερες αναταράξεις
Σελίδα 5Kuga & Sportage συμπλήρωσαν το «βάθρο»
Σελίδα 6Mercedes GLA & Toyota C-HR δεν καταλαβαίνουν από σεισμούς
Σελίδα 7Τι έκαναν οι υπόλοιποι;
Σελίδα 8TEST Θορύβου
KIA
FALKEN GAMA