Η τέταρτη γενιά Astra βασίστηκε στην πλατφόρμα Delta II της General Motors και έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στη Γερμανία το 2009. Το αυτοκίνητο είχε κοινή εταιρική ταυτότητα με το τότε νέο μεσαίο Opel Insignia. Το Astra αναπτύχθηκε στο Διεθνές Κέντρο Τεχνικής Ανάπτυξης (ITDC) της Opel στο Rüsselsheim και συνέχιζε τη γλώσσα σχεδιασμού της Opel, η «γλυπτική τέχνη συναντά τη γερμανική ακρίβεια» που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Insignia.
Κυκλοφόρησε ως 5θυρο και 5θυρο Station Wagon που ονομάζονταν Sports Tourer και σε 4θυρο Sedan. Για μία ακόμα φορά οι νέες τεχνολογίες έπαιζαν καθοριστικό ρόλο στην ταυτότητα του μοντέλου. Το Opel Eye αναγνωρίζει οδικά σήματα και ενημερώνει τον οδηγό για όρια ταχύτητας ή απαγορευτικά προσπέρασης. Επίσης, προειδοποιεί τους οδηγούς εάν κινδυνεύουν να βγουν εκτός της λωρίδας τους. Με το σύστημα προβολέων AFL+, το Astra μπορεί να βλέπει μετά τις στροφές και, αν χρειαστεί, χαμηλώνει αυτόματα το φωτισμό ή να αλλάζει σε μεγάλη σκάλα.
Στο εσωτερικό οι οδηγοί που το επωφελούνται επίσης από μία νέα γενιά εμπρός καθισμάτων που έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα στο τομέα της εργονομίας και της ασφάλειας και είναι πιστοποιημένα με τη σφραγίδα ποιότητας του ανεξάρτητου οργανισμού γιατρών και ειδικών της πλάτης.
Τέλος στον τομέα του εξοπλισμού, η βασική έκδοση περιλαμβάνει ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, traction control, ενώ το air-condition αποτελεί κομμάτι του προαιρετικού εξοπλισμού μαζί με τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, τις ζάντες αλουμινίου, το cruise control και το GPS.