H κόντρα της κορυφής: To Nissan Juke σημειώνει μια μεγάλη επιστροφή, το Peugeot 2008 λανσάρει τη δεύτερη γενιά του με ακόμα πιο πολλές φιλοδοξίες. Αμφότερα θα συναντήσουν στον εμπορικό στίβο το VW T-Roc, το οποίο έχει προλάβει να εδραιωθεί εμπορικά στην κατηγορία του.
Επαναλαμβανόμαστε, αλλά δε γίνεται αλλιώς: η κατηγορία των B-SUV δεν είναι απλώς η πιο σημαντική στην τρέχουσα κατάσταση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου αλλά έχει κι ένα ρυθμό καλπασμού σε ό,τι αφορά το άμεσο μέλλον. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι τα επόμενα χρόνια θα τρέξει με έναν βηματισμό +30% έως το 2023. Aυτό το είχε προφανώς οραματιστεί πολύ καλά η Nissan όταν το 2010 λάνσαρε το πρώτο Juke σε μια εποχή όπου ανταγωνισμός πρακτικά δεν υπήρχε. Η κλάση δομήθηκε μέσα στα επόμενα χρόνια και είναι ενδεικτικό ότι, ένας άλλος βασικότατος παίκτης του segment, το Peugeot 2008, εισήλθε πρόσφατα στο δεύτερο κιόλας κεφάλαιο της ιστορίας του. Η Volkswagen από την άλλη πλευρά καθυστέρησε να μπει στο παιχνίδι και το έκανε, αρχικά, με το T-Roc. Το μοντέλο αυτό πρόλαβε σχετικά γρήγορα να κερδίσει μια καλή θέση στους πίνακες πωλήσεων και να δημιουργεί έτσι συνθήκες «ντέρμπι» στη συνάντησή του με το νέο Nissan και το νέο Peugeot.
Σε πρώτο ρόλο η σχεδίαση
Μας το λένε συνέχεια στις παρουσιάσεις: ο χώρος του B-SUV έχει εν δυνάμει αγοραστές με πολύ περισσότερο ανοιχτή νοοτροπία σε θέματα σχεδίασης και δίνει μεγαλύτερη ελευθερία στα σχεδιαστικά στούντιο της εκάστοτε εταιρείας. Αυτό δίνει μεγάλη αβάντα στο νέο Juke, το οποίο δεν ξεχνά το ριζοσπαστικό παρελθόν του, απλώς έχει βάλει οριακά περισσότερο «νερό στο κρασί του», τόσο όσο χρειάζεται για να γίνεται πιο εύκολα αποδεκτό από ευρύτερες μάζες του αγοραστικού κοινού. Το ύφος του είναι δυναμικό, «δένει» πιο καλά πλέον δίπλα σε ένα Qashqai ενώ έχει και καλές δόσεις κουπέ αισθητικής στο πίσω μέρος. Όλα αυτά σε μια νέα φόρμα αμαξώματος με «όπλο» το αυξημένο μήκος του μεταξονίου. Ωστόσο, όσο κι αν πρόκειται για έναν τομέα τύπου «περί ορέξεως…», την επικράτηση στον τομέα της σχεδίασης θα τη δώσουμε στο νέο 2008.
Η Peugeot πήρε το γοητευτικό μοτίβο του 3008, το προσάρμοσε στα B-SUV, ανέβασε πολλά σκαλιά την ένταση της εικόνας με πιπεράτες λεπτομέρειες στα φώτα εμπρός και πίσω και έφτιαξε κάτι το οποίο, δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να μην το θαυμάσει. Η άτυπη «αδικία» είναι ότι, ο τρίτος της παρέας έχει κατά καιρούς χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο όμορφα οχήματα της φίρμας του. Η VW πήρε στοιχεία από το Arteon αλλά και από τα υπόλοιπα μεγαλύτερα SUV και έφτιαξε ένα πληθωρικό μικρό SUV με πολύ ωραίο παρουσιαστικό. Χωρίς όμως την προφανή φαντασία της Peugeot (πρωτίστως) και την ρηξικέλευθη προσέγγιση της Nissan, όσο κι αν αυτή είναι συγκρατημένη.