Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ο νέος δακτύλιος «τελειώνει» τα μεταχειρισμένα diesel εισαγωγής

Ο νέος δακτύλιος «τελειώνει» τα μεταχειρισμένα diesel εισαγωγής

9.452 Επισκέψεις στο άρθρο (30/10/2021)

Επιμένεις diesel και βλέπεις ευκαιρία στα μεταχειρισμένα εισαγωγής; Μήπως να το ξανασκεφτείς τώρα που φαίνεται πως τα παλιά δεν την γλιτώνουν επειδή είναι diesel;

Το diesel ήταν η καλύτερη απάντηση στο πρόβλημα των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα στις αρχές της περασμένης δεκαετίας. Και οι χαμηλοί ρύποι το έκαναν προσιτό στα τέλη ενώ του έδιναν και δικαιώματα. Όχι πια. Και η ψαλίδα κλείνει κι'άλλο. Γιατί;

Όμως οι χαμηλοί ρύποι διοξειδίου είναι μόνο το ένα πρόβλημα της ρύπανσης, αυτό που έχει να κάνει με την υπερθέρμανση του πλανήτη. Για τους ρύπους που δηλητηριάζουν τον αέρα που αναπνέουμε, ΝΟx, σωματίδια, θείο, και αιθάλη, αυτούς δηλαδή που ελέγχονται από τις νόρμες Euro, τα diesel είναι τεράστιο πρόβλημα.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε μία κρίσιμη στιγμή από πλευράς αγοράς αυτοκινήτου. Ο στόλος πάει για μέσο όρο ηλικίας τα 17 έτη, που σημαίνει πως τα μισά από τα 5,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στη χώρα ταξινομήθηκαν πριν το 2004.

Την ίδια στιγμή η Ευρώπη ξεφορτώνεται με ταχύτατους ρυθμούς τα diesel της, και οι εδώ έμποροι βρίσκουν τρελά κελεπούρια στις εκεί αγορές, για εισαγωγή ως μεταχειρισμένα στην Ελλάδα. Όμως οι Ευρωπαίοι τα ξεφορτώνονται για κάποιο λόγο, εμείς γιατί να τα φορτωθούμε;

Μέχρι τώρα ένα χαμηλό όριο ρύπων CO2 άφηνε το παράθυρο σε αυτοκίνητα Euro 4 και Euro 5, με δεκάδες φορές περισσότερους ρύπους ΝΟx, αιθάλης κλπ από ένα Euro 6, να κινούνται ελεύθερα στο κέντρο. Όμως αυτό τελειώνει και ο νέος δακτύλιος κόβει όλα τα Euro παλιότερα του Euro 6, ενώ και εδώ περιορίζει τα 120 γρ. για την είσοδο.

Είναι το πρώτο βήμα σε μια πιθανή αλλαγή που προσπαθεί να αναχαιτίσει την κάθοδο των μυρίων παλιών (10 ετών τουλάχιστον) και ρυπογόνων  αυτοκινήτων. Φαίνεται πως οι αρμόδιοι αντιλήφθηκαν το πρόβλημα που θα δημιουργήσουν όλα αυτά τα πολύ ρυπογόνα αυτοκίνητα αν έρθουν στην Ελλάδα, και με αυτό το (πρώτο) μέτρο δείχνουν και τις προθέσεις τους για το μέλλον.

Στα επόμενα βήματα θα περίμενε κανείς να δει ολική απαγόρευση εισαγωγής οποιουδήποτε μοντέλου εκτός από Euro 6 για εμπορία. Κάτι που ισχύει και σε άλλες χώρες που πήραν μέτρα προστασίας από την μαζική εξαγωγή (ξεφόρτωμα) diesel μοντέλων από το βορά. Εξαίρεση είναι η ιδιωτική εισαγωγή με απαγόρευση πώλησης για ένα χρόνο.

Ειδικά η αγορά στα μεταχειρισμένα εισαγωγής μικρής κατηγορίας με κινητήρες diesel, που συνδυάζουν οφέλη από τη χαμηλή κατανάλωση σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος του diesel (σε σχέση με τη βενζίνη) στην Ελλάδα, το «φρένο» είναι άμεσο, αφού δεν μπορούν να κυκλοφορούν κάθε μέρα, όπως πριν στο δακτύλιο.

Είναι ο δακτύλιος από μόνος του αρκετός για να σας αποτρέψει από ένα diesel μεταχειρισμένο εισαγωγής; Μήπως το ότι δείχνει ότι και άλλες απαγορεύσεις στα παλιά diesel θα ακολουθήσουν; Και τελικά τι λέτε, είναι το diesel ακόμη η καλύτερη αγορά;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
MB PRO AFTER SALES HROES KALOKAIRIOY