Το μήκος του νέου SUV φθάνει τα 4.630 χλστ., ενώ η σχεδίασή του, πιστή στην πιο πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, ξεχωρίζει για το δυναμισμό της.
ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Lexus NX
16.257 Επισκέψεις στο άρθρο (7/10/2014)
Το νέο Lexus ΝΧ, με επιρροές από τη φουτουριστική σχεδίαση του πρωτότυπου LF-NX, εισάγει την ιαπωνική εταιρεία στην κατηγορία των μεσαίων crossover / SUV, με highlight την υβριδική έκδοση.
Η τάση της αγοράς στην Ευρώπη θέλει τις πωλήσεις των premium crossover ολοένα και να αυξάνονται. Αυτή την τάση της αγοράς θέλει να εκμεταλλευτεί η πολυτελής θυγατρική της Toyota, καθώς και την καθιέρωσή της στην ευρωπαϊκή αγορά, «βάζοντάς» τα, με τον σκληρό γερμανικό ανταγωνισμό, με απώτερο σκοπό να γίνει best seller στην Γηραιά Ήπειρο.Η Lexus, με την παρουσίαση του ΝΧ, για πρώτη φορά κάνει το μεγάλο βήμα προς την μεσαία κατηγορία των πολυτελών crossover. Για να επιτύχει αυτό το βήμα, συνδυάζει την αιχμηρή σχεδίαση, με την μαεστρία της Toyota στην υβριδική τεχνολογία, προικίζοντας το νέο NX και με υβριδικό σύστημα (στην έκδοση 300h) για χαμηλούς ρύπους και οικονομική κατανάλωση καυσίμου. Εμφάνιση: Επιρροές από το concept LF-NXΣτον τομέα της εξωτερικής εμφάνισης, οι σχεδιαστές θέλησαν να κατασκευάσουν ένα αμάξωμα το οποίο δεν θα έχει το παρουσιαστικό ενός συμβατικού crossover (όπερ και εγένετο), ενώ παράλληλα δεν θα δυσκολεύει τον οδηγό του στην καθημερινή χρήση. Έτσι, λοιπόν, πήραν ένα μέρος από την συνταγή του πρωτότυπου LF-NX και δημιούργησαν το Lexus ΝΧ. Το μήκους 4,63 μέτρων αμάξωμα, διαθέτει ένα μπροστινό μέρος στο οποίο δεσπόζει η τεράστια μάσκα και το επιθετικό ρύγχος. Τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα σε τρία επίπεδα, με τα κυρίως φώτα ψηλά, ενώ ακριβώς από κάτω υπάρχουν τα LED ημέρας σε σχήμα L και στο κατώτερο μέρος του προφυλακτήρα οι προβολείς ομίχλης.Αφήνοντας το βλέμμα να τρέξει στο πλαινό μέρος του αμαξώματος, ξεχωρίζουν οι έντονες ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα από άκρη σε άκρη και οι οποίες συμβάλλουν στον έντονο δυναμισμό του μοντέλου, αλλά και οι φουσκωμένοι θόλοι που φιλοξενούν τους ακροβολισμένους τροχούς των 17 ή 18 ιντσών. Εξαιρετικό χαρακτηρίζεται και το πίσω μέρους του ΝΧ, με τα πίσω φωτιστικά σώματα να είναι τεχνολογίας LED, ενισχύοντας την high tech εικόνα του μοντέλου. Πέρα από το σχεδιαστικό κομμάτι, όμως, πολύ δουλειά έριξαν και οι αεροδυναμιστές, οι οποίο εξασφάλισαν έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή (ο χαμηλότερος της κατηγορίας μαζί με το Audi Q5) που αγγίζει το 0,32.Εσωτερικό: Πολυτελές, πληθωρικό και high techΜπαίνοντας στην καμπίνα του Lexus ΝΧ (η έλλειψη ορατών κλειδαριών στις πόρτες αποτελεί πρωτιά στην αυτοκινητοβιομηχανία, με την χειρολαβή να φωτίζεται από ένα LED, όταν πλησιάζει ο οδηγός), βρίσκεσαι μπροστά σε άλλο ένα δείγμα εντυπωσιακού σχεδιασμού και απτής ποιότητας. Η καμπίνα των επιβατών ξεχωρίζει με την πολυτέλεια, την υψηλή ποιότητα, τη στιβαρή συναρμογή, αλλά και λόγω της προηγμένης τεχνολογίας.Σε ό,τι έχει να κάνει με το σχεδιαστικό κομμάτι, αναμφίβολα εντυπωσιάζει η κεντρική κονσόλα, η οποία είναι αρκετά φορτωμένη, μιας και φιλοξενεί τους περισσότερους διακόπτες, ενώ στο ανώτερο σημείο της υπάρχει οθόνη 6,2 ιντσών. Η κεντρική κονσόλα στο κατώτερο σημείο της έχει επένδυση μαλακού δέρματος και στις δυο μεριές της, με την διχρωμία των δερμάτινων επενδύσεων να σπάει την μονοτονία.Οι σχεδιαστές της Lexus, φάνηκαν γαλαντόμοι και εξόπλισαν το νέο NX, με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Μια από αυτές είναι και το Human Machine Interface (HMI), που επιτρέπει το χειρισμό όλων των διακοπτών και χειριστηρίων, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Ο εξοπλισμός ασφαλείας και άνεσης περιλαμβάνει ό,τι πιο σύγχρονο έχει στη διάθεσή της η μάρκα. Ξεκινάμε με το Head-Up Display, το οποίο στο παρμπρίζ μπροστά από τον οδηγό απεικονίζει ό,τι πληροφορία χρειάζεται ο οδηγός, ενώ highlight αποτελούν οι διακόπτες για τον εσωτερικό φωτισμό, οι οποίοι είναι αφής και ενσωματώνονται για πρώτη φορά σε μοντέλο Lexus. Αίσθηση (για το χαρακτήρα του μοντέλου) προκαλούν και οι αισθητήρες για την καταγραφή δυνάμεων G. Η εποχή μας θέλει στενή επαφή με το Internet, κάτι που η Lexus φαίνεται να το ασπάζεται πλήρως, αφού, σε ορισμένες εκδόσεις, το ΝΧ θα είναι διαθέσιμο με σύστημα Lexus Wi-fi hotspot. Κι αν σας τελειώσει η μπαταρία του smartphone σας μην σας νοιάζει, μιας και στο εσωτερικό του ΝΧ υπάρχει βάση ασύρματης φόρτισης. Οι άκρως πολυτελείς εκδόσεις του NX, διαθέτουν επένδυση (φτιαγμένη στο χέρι) από ειδικό ξύλο (Shimamoku), η επίστρωση του οποίου αποτρέπει τις γυαλάδες από τον ήλιο.Χώροι: Οι μεγαλύτεροι στην κατηγορίαΤο πρώτο συναίσθημα που σου έρχεται στο μυαλό μόλις κάτσεις στα καθίσματα του Lexus NX, είναι αυτό της ευρυχωρίας, τόσο στις εμπρός όσο και στις πίσω θέσεις. Σε εξαιρετικά επίπεδα βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 555 λτ. για τις υβριδικές εκδόσεις και φτάνει μέχρι και τα 580 λτ. για τις εκδόσεις βενζίνης. Στο Lexus NX, για πρώτη φορά στην κατηγορία των μεσαίων crossover, τα πίσω καθίσματα έχουν την δυνατότητα αναδίπλωσης κατά 40:60. Η αναδίπλωση μπορεί να γίνει ακόμα και ηλεκτρικά από τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα.Κινητήρες: Βενζινοκίνητο & υβριδικόΠερισσότερα από τα μισά Lexus που πωλήθηκαν στη Γηραιά Ήπειρο το 2013 ήταν υβριδικά, κάτι που σημαίνει πως η θυγατρική εταιρεία της Toyota δίνει μεγάλο βάρος στη συγκεκριμένη τεχνολογία, ως «αντιπρόταση» στην πετρελαιοκίνηση. Το Lexus ΝΧ διατίθεται με τρεις κινητήρες σε δικίνητες, αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις.Η έκδοση NX 300h προσφέρεται με υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο στοιχειοθετούν ένας κινητήρας βενζίνης 2,5 λίτρων και ένας ηλεκτρικός κινητήρας, με τη συνδυασμένη ισχύ να αγγίζει τους 197 ίππους. Η έκδοση NX 200t χρησιμοποιεί έναν νέο δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 235 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 360 Nm ροπής από τις 1.650 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει ήδη ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα εξαντλητικών δοκιμών. Τέλος, η έκδοση NX 200 έχει στη διάθεσή της έναν ατμοσφαιρικό δίλιτρο κινητήρα, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S-CVT/Multidrive. Ανεξάρτητα από τον τύπο του κινητήρα, το ΝΧ μπορεί να συνδυαστεί και με 4κίνηση.Τεχνολογία ασφάλειαςΤο νέο Lexus NX, ενσωματώνει πληθώρα τεχνολογιών ασφάλειας. Στη διάθεση του οδηγού υπάρχει ενεργό cruise control (ACC), εξελιγμένο σύστημα Pre-Crash (PCS), όπως και σύστημα ελέγχου ευστάθειας (VSC), ελέγχου ακούσιας εγκατάλειψης λωρίδας (LKA), σύστημα ελέγχου του τυφλού σημείο του καθρέπτη, καθώς και σύστημα Cross Traffic Alert, για όταν ξε-παρκάρετε και κινείστε με την όπισθεν.Εντυπωσιακός είναι ο πανοραμικός έλεγχος 360 μοιρών, με τον οποίο ο οδηγός μπορεί να δει και το παραμικρό εμπόδιο, που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν σε τυφλό σημείο. Το συγκεκριμένο σύστημα βασίζεται σε 4 μικροκάμερες (δυο κάτω από τους πλευρικούς καθρέπτες και από μια εμπρός και πίσω), οι οποίες στέλνουν σήμα σε μια μονάδα κεντρικού ελέγχου που βρίσκεται στην πίσω κολόνα. Αυτή αναλύει και προβάλει τα δεδομένα στην κεντρική οθόνη κι έτσι ο οδηγός βλέπει το Lexus του... αφ υψηλού.Στο δρόμο: Αρχοντικό πάτημα & ποιοτική κύλισηΣτην παγκόσμια παρουσίαση που έγινε στην μαγευτική Αυστρία, είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε την υβριδική έκδοση του Lexus NX, την 300h, η οποία εξοπλίζεται με τον 2,5 λτ. βενζινοκινητήρα, που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνδυαστικά 197 ίππους.Στο δρόμο το φουτουριστικό ΝΧ, τα πάει όπως ακριβώς θα περίμενες από ένα crossover της κατηγορίας. Πατάει με σιγουριά, με την ποιότητα κύλισης να είναι εξαιρετική, ενώ ο ανοιχτός αυτοκινητόδρομος είναι βούτυρο στο ψωμί του ΝΧ. Οι 197 ίπποι κινούν ικανοποιητικά το φουτουριστικό αμάξωμα, με τα χιλιόμετρα στο κοντέρ να ανεβαίνουν αρκετά γρήγορα.Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση, αλλά θα το θέλαμε ελαφρώς πιο επικοινωνιακό με τον οδηγό. Εξίσου αποτελεσματικό είναι και το σύστημα πέδησης, με τα φρένα να είναι αρκετά δυνατά. Στις στροφές, το ΝΧ έχοντας ως προσανατολισμό την άνεση παίρνει μικρές κλίσεις, αλλά όση κεκτημένη ταχύτητα κι αν έχεις, αυτό θα στρίψει με ασφάλεια και σε καμία περίπτωση δεν θα τρομάξει οδηγό κι επιβάτες.Για να διαβάσετε τις τιμές ανά έκδοση του νέου Lexus NX, πατήστε εδώ.
Στην παγκόσμια παρουσίαση που έγινε στην μαγευτική Αυστρία, είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε την υβριδική έκδοση του Lexus NX, την 300h.