Πρωταγωνιστής στο νέο Puma είναι ο πολυβραβευµένος 1.000άρης 3κύλινδρος Ecoboost κινητήρας σε δύο εκδόσεις ισχύος, µία µε 125 και µία µε 155 ίππους, σε συνδυασµό µε 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αµφότερες µε σύστηµα απενεργοποίησης του ενός από τους τρεις κυλίνδρους και ήπιο υβριδικό σύστηµα τεχνολογίας EcoBoost Hybrid.
Στη συγκεκριµένη τεχνολογία µια µίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW παίρνει κίνηση µέσω ιµάντα, αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη και επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας, που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισµα και το ρολάρισµα σε µία αερόψυκτη µπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Το σύστηµα αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm, µειώνοντας έτσι το απαιτούµενο φορτίο του βενζινοκινητήρα, για µείωση της κατανάλωσης ή συνεπικουρώντας τον κινητήρα, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιµη ροπή έως και 20 Nm πάνω και να προσφέρεται µέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαµηλότερες στροφές- για καλύτερες επιδόσεις. Επιπλέον το σύστηµα BISG επέτρεψε στους µηχανικούς της Ford να µειώσουν τη σχέση συµπίεσης του κινητήρα χρησιµοποιώντας παράλληλα ένα µεγαλύτερο υπερσυµπιεστή, περιορίζοντας το turbo-lag.
Η γκάµα του Puma συµπληρώνεται µε το ίδιο µοτέρ χωρίς το υβριδικό σύστηµα, σε απόδοση 95 και 125 ίππων, ενώ αργότερα αναµένουµε κα µια diesel επιλογή µε τον 1,5 EcoBlue κινητήρα σε απόδοση 120 ίππων.
Σπιρτόζο και οικονοµικό
Καλή η θεωρία ωστόσο ας δούµε τι γίνεται και στην πράξη. Κατά την παρουσίαση οδηγήσαµε σε πρώτη φάση την ισχυρότερη υβριδική επιλογή των 155 ίππων. Στην πράξη λοιπόν, η συµβολή του υβριδικού συστήµατος είναι εµφανής στην επιτάχυνση ειδικά µετά τις 1.700 σ.α.λ. όπου κάνει την εμφάνισή της η µέγιστη ισχύς, ενώ περισσότερο από ικανοποιητική είναι η επάρκεια ισχύος στις µεσαίες στροφές κινώντας σβέλτα το αµάξωµα σε κάθε περίσταση και διατηρώντας µέχρι και ψηλά τη δύναµή του, χωρίς να παρουσιάζει σηµάδια τραχύτητας ή κοµπιάσµατος. Επιπλέον, η ισχυρότερη έκδοση των 155 ίππων είναι «ανεβαστική» στο δρόμο, ταιριάζοντας µε το οδηγοκεντρικό προφίλ του µοντέλου. Αλλωστε τα 8,4 δλ. για το 0-100 χλµ./ώρα δείχνουν πως οι επιδόσεις ανήκουν στο παλµαρέ του συνόλου. Ελαστικό και εύρωστο από χαµηλά το σύνολο, µε ζωντανή απόκριση και ευκολία στο ανέβασµα στροφών επιτάχυνε µε εξαιρετικό τρόπο. Όσον αφορά στην κατανάλωση, αυτή ορίζεται λίγο πάνω από τα 6,5 λτ./100 χλµ. σε πραγματικές συνθήκες, ενώ οι εκποµπές ρύπων CO2 βρίσκονται στα 99 γρ./χλµ..
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)
αλλο ενα μοντελο με αξιωσεις απο τη ford που κοιταζει καταματα την κορυφη της κατηγοριας.
....Μη τρελλαθουμε τελειως. Αυτο ειναι ''suv'' μονο για να καβαλας πεζοδρομια.
Εσωτερικό hi end! Που το είδατε? Σαν να βλέπω hyundai...
σαν λατινικοαμερικα φαινεται ..δεν ξερω.πολλα fake suv τελευταια ,μοδα ...
Εντυπωσιακό το άπλωμα της ροπής σε μεγάλο εύρος στροφών στην δυνατή έκδοση. Δυνατό χαρτί και η προσοχή στο "στήσιμο". Ικανοποιητικότατοι οι χώροι και οι έξυπνες λύσεις (megabox). Απομένει η τιμή. Μέχρι στιγμής πάντως, μονόδρομος στην κατηγορία για "ένα-σε-όλα" αυτοκίνητο, και του σαλονιού και του αλωνιού.