Το εσωτερικό του Kia EV3 έχει πολύ καλό φινίρισμα, καλαίσθητους συνδυασμούς υφών και κορυφαία συναρμογή, στοιχεία που απογειώνουν την αίσθηση απτής ποιότητας.
Oι θετικές εντυπώσεις που είχαμε αποκομίσει τον Απρίλιο του 2024 όταν είχαμε την 1η επαφή με το Kia EV3 στην Φρανφούρτη λίγο πριν την ανακοίνωσή του τονίστηκαν από τη φυσική επαφή μαζί του στα πλαίσια της οδηγικής παρουσίασης του νέου ηλεκτρικού μοντέλου στην Πορτογαλία. Παρότι σκληρά, τα υλικά του εσωτερικού (κάποια εξ αυτών προέρχεται από την ανακύκλωση πλαστικών που περισυλλέχτηκαν από τους ωκεανούς) έχουν πολύ καλό φινίρισμα, καλαίσθητους συνδυασμούς υφών και κορυφαία συναρμογή, στοιχεία που απογειώνουν την αίσθηση απτής ποιότητας. Φυσικά, το μάτι πέφτει στην τεράστια οθόνη στο ταμπλό που έχει συνολική διάσταση περίπου 30 ιντσών και αποτελείται από 3 επιμέρους μέρη: Ένα 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων και ένα ισομεγέθες με λειτουργία αφής στο κέντρο του ταμπλό για τον χειρισμό του infotainment. Ένα τμήμα 5,3 ιντσών αφής υπάρχει ανάμεσα στα προηγούμενα και αφορά στη χρήση του κλιματισμού.
Φυσικά, το μάτι πέφτει στην τεράστια οθόνη στο ταμπλό που έχει συνολική διάσταση περίπου 30 ιντσών και αποτελείται από 3 επιμέρους μέρη.
Η εργονομία δε μας πονοκεφάλιασε (βοηθούν και οι διακόπτες αφής στο ταμπλό κάτω από την κεντρική οθόνη που σε στέλνουν απΆ ευθείας στα… πιο καίρια μενού), παρά την ελάχιστη εξοικείωση που είχαμε με το σύστημα, το οποίο έχει και «ψηφιακό» βοηθό AI Assistant. Το EV3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό Kia με την συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία υπόσχεται καλύτερη αλληλεπίδραση και αποτελεσματικότητα σε σχέση με άλλα, υπάρχοντα συστήματα φωνητικού ελέγχου. Αυτή η αποτελεσματικότητα οφείλεται στην τεχνητή νοημοσύνη, μιας και ο AI Assistant βασίζεται στο γνωστό σε όλους ChatGPT. Κάπως έτσι, ο οδηγός μπορεί να έχει μία καθαρά ανθρώπινη συνομιλία με το Kia AI Assistant, που προτείνει μέρη για να πιεις καφέ και διασκέδαση, δίνει πληροφορίες για πτήσεις.
Full της πρακτικότητας
Μόλις καθίσεις πίσω από το τιμόνι νιώθεις αμέσως πως η προσπάθεια δημιουργίας ενός «ζεστού» και άνετου εσωτερικού έχει στεφθεί με επιτυχία. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κάνουν την καμπίνα ιδιαίτερα φωτεινή, τη στιγμή που οι μπροστά επιβάτες κάθονται πολύ άνετα. Σε αυτό βοηθούν τα καθίσματα, αλλά και το αισθητό φάρδος. Υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, αλλά το κεντρικό υποβραχιόνιο είναι διαφορετικό: Αυτό αν το επιλέξεις μπορεί να είναι ένα συρόμενο τραπεζάκι (δυστυχώς καταργείται ο χώρος αποθήκευσης που υπάρχει κανονικά), που όταν εκταθεί μπορεί να δεχθεί μέχρι και ένα λάπτοπ. Έτσι όσο το EV3 φορτίζει ο οδηγός μπορεί είτε να δουλεύει, είτε να κάθεται ξαπλωμένος αναπαυτικά στο κάθισμα (μπορεί να γείρει πολύ προς τα πίσω) και να βλέπει στην κεντρική οθόνη μια σειρά στο Netflix.
Αν και περιμέναμε κάτι ακόμα καλύτερο με δεδομένο το μεταξόνιο των 2.680 χλστ., πίσω υπάρχει αρκετός χώρος προς όλες τις κατευθύνσεις, ωστόσο τις εντυπώσεις κερδίζει ο χώρος αποσκευών. Αυτός είναι όντως μεγάλος (έχει χωρητικότητα 460 λίτρα), διαθέτει απόλυτα κανονικό σχήμα και μπορεί να «σταθεί» απέναντι ακόμα και σε παραδοσιακά οικογενειακά SUV με μεγαλύτερο μήκος. Όσο για τα καλώδια, υπάρχει και μπροστά ένας μικρός χώρος 25 λίτρων που αρκεί ώστε να τα έχεις εκεί τακτοποιημένα και εύκολα διαθέσιμα.
Σελίδα 1 | Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο ηλεκτρικό Kia EV3 με έως 605 χλμ. αυτονομία |
Σελίδα 2 | Ξεχωριστό και πολύ αεροδυναμικό |
Σελίδα 3 | Κινητήρας-Αυτονομία: Με 204 άλογα έχει έως 604 χλμ. υποσχόμενη αυτονομία |
Σελίδα 4 | Eσωτερικό-Χώροι: Εντυπωσιάζει με οθονάρα, συναρμογή και πρακτικότητα |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Ήσυχο, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και εξαιρετικά αποτελεσματικό |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Τεχνικά Χαρακτηριστικά |