quick info
- 5η γενιά Clio
- Πλατφόρμα CMF-B 12 χλστ. πιο κοντό από πριν
- Ποιότητα και ευρυχωρία καμπίνας
- Και σε υβριδική έκδοση
- Τεχνολογίες ασφάλειας και αυτονομία
- Από τον Οκτώβριο στην Ελλάδα
Το Renault Clio στην ολοκαίνουργια και τεχνολογικά προηγμένη πέμπτη του γενιά βάζει τα θεμέλια για ακόμη πιο λαμπρή καριέρα από αυτή που είχε μέχρι σήμερα στην 30ετή ιστορία του.
Η 5η γενιά του Clio είναι χτισμένη πάνω στη νέα CMF-B πλατφόρμα του ομίλου Renault-Nissan με τους σχεδιαστές να πετυχαίνουν πιο συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (θυμίζουμε πως το Clio ήταν από τα πρώτα μικρά που ξεπέρασαν τα 4,0 μ.), μειώνοντας το μήκος κατά 12 χλστ. και το βάρος του πλαισίου κατά 22 κιλά. Το συνολικό μήκος είναι πλέον στα 4.050 χλστ., τη στιγμή που το αμάξωμα έχει χαμηλώσει από 8 έως 48 χλστ. (στην άκρη της πίσω αεροτομής) προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική (ειδικά σε συνδυασμό με την καινοτομία για την κατηγορία των εκτροπών αέρα στους θόλους των μπροστινών τροχών, το εντελώς καλυμμένο πάτωμα και το στενότερο πίσω μετατρόχιο) και πιο δυναμικό χαρακτήρα. O τελευταίος τονίζεται από το ανάγλυφο στυλ του «νευρώδους» καπό, τη μεγάλη γρίλια της μάσκας, τον αιχμηρό προφυλακτήρα και τον αισθητό κεντρικό αεραγωγό. Φυσικά το μοτίβο με τις κρυμμένες χειρολαβές των πίσω πορτών συνεχίζει ακόμη πιο κομψό και χαρίζοντας μια κουπέ αισθητική. Τα νέα, α λα Megane, φώτα σχήματος «C» (100% LED από τη βασική έκδοση) τονίζουν το δυναμισμό, όπως και τα πίσω φώτα άλλωστε με επίσης C-Shape μοτίβο. To νέο Renault Clio θα διατίθεται και στην έκδοση RS-Line με σπορτίφ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά (αντικαθιστά την GT-Line).
Και σε υβριδικό
H γκάμα των κινητήρων του νέου Renault Clio εστιάζει κυρίως στα σύνολα βενζίνης. Στη βάση υπάρχει ο 1.000άρης ατμοσφαιρικός SCe απόδοσης 65 ή 75 ίππων, αλλά το εμπορικό ενδιαφέρον πέφτει κυρίως στον 1,0 λτ. τούρμπο TCe κινητήρα των 100 ίππων, ο οποίος μάλιστα θα προσφέρεται και ως διπλού καυσίμου με δυνατότητα καύσης LPG. Οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο σασμάν, ενώ η έκδοση των 100 ίππων αποκλειστικά με βενζίνη, θα προσφέρεται και με κιβώτιο CVT. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο νέος 1.300άρης κινητήρας της γαλλικής εταιρείας, εξελιγμένος στο πλαίσιο συνεργασίας της Συμμαχίας Renault Nissan με τη Daimler, με ισχύ 130 ίππων και 240 Nm ροπής, αποκλειστικά με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Από πλευράς diesel το παρών δηλώνει και ο νέος 1,5 Blue dCi πετρελαιοκινητήρας (με σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης που χρησιμοποιεί υγρό εξάτμισης AdBlue) 85 ή 115 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το σημαντικό νέο της γκάμας είναι φυσικά το νέο, in-house εξελιγμένο, υβριδικό σύνολο που έχει ως βάση έναν 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα με λειτουργία σε κύκλο Miller και δύο ηλεκτρικά μοτέρ: To ένα θα κινεί αμιγώς ηλεκτρικά το Clio και το άλλο θα λειτουργεί ως γεννήτρια. Η συνδυαστική απόδοση του εν λόγω συστήματος είναι 130 ίπποι. Το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα έχει τη δυνατότητα να κινεί αμιγώς ηλεκτρικά το Clio μέχρι και 3 χλμ. από την ενέργεια που αποθηκεύεται στην, χωρητικότητας 1,2 kWh, μπαταρία. Το υβριδικό Clio θα παρουσιαστεί αργότερα μέσα στο χρόνο και υπόσχεται 40% χαμηλότερη κατανάλωση.
Ριζικά διαφοροποιημένο και hi-tech εσωτερικό
Μπορεί η εξωτερική εμφάνιση να δείχνει ως εξέλιξη του προηγούμενου Renault Clio, ωστόσο η καμπίνα του νέου Clio έχει αλλάξει ριζικά, τόσο σχεδιαστικά, όσο και ποιοτικά. Έτσι θα συναντήσουμε μια νέα διάταξη στο ταμπλό εν ονόματι «Smart Cockpit» με σημείο αναφοράς τη νέα, κάθετα τοποθετημένη και με κλίση προς τον οδηγό οθόνη αφής 7 ή 9,3 ιντσών του συστήματος infotainment. Πέραν αυτής, στοιχείο που ξεχωρίζει είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 7 έως 10 ιντσών (στη μεγάλη οθόνη υπάρχει και απεικόνιση του συστήματος πλοήγησης) με τον οποίο εφοδιάζεται για πρώτη φορά το γαλλικό μικρό. Το μοντέρνο χαρακτήρα τονίζουν οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι η ποιοτική αναβάθμιση, η οποία τονίζεται από την εκτεταμένη χρήση αφρώδους πλαστικού στο χωρισμένο σε 3 επίπεδα ταμπλό. Σημαντική βελτίωση έχει επιτευχθεί και σε τομείς όπως η ευρυχωρία της καμπίνας, η πρακτικότητα και η περιφερειακή ορατότητα. Εντυπωσιακό είναι το νούμερο της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ διπλού πάτου, που φτάνει τα 391 λτ., όντας πλέον το κορυφαίο της κατηγορίας.
Στο δρόμο δείχνει… μεγαλύτερο
Το πρώτο πράγμα που προκαλεί εντύπωση πίσω από το τιμόνι είναι η έκδηλη ποιοτική αναβάθμιση, τόσο σε υλικά, όσο και σε φινίρισμα-συναρμογή. Η έκδοση με τον 3κύλινρο 1,0 TCe των 100 ίππων (αναμένεται να είναι και η πιο εμπορική στην Ελλάδα) τραβάει μια χαρά και έχει καλή απόκριση, στη Sport λειτουργία τουλάχιστον. Στην Eco είναι εμφανής η ραθυμία, αλλά και η συγκράτηση της κατανάλωσης. Τα οφέλη από την νέα πλατφόρμα είναι έκδηλα τόσο από την ακαμψία του πλαισίου, όσο και από την στιβαρότητα του Clio στο δρόμο, δείχνοντας πιο ώριμο από ποτέ και δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Φυσικά η ευκολία χρήσης και η ευελιξία στην πόλη παραμένουν. Πλέον, διαθέσιμο είναι και το σύστημα Highway and Traffic Jam Companion, που δίνει χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης στο νέο Renault Clio και το οποίο λειτουργεί άψογα προσφέροντας άνεση και χαλαρότητα σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και όχι μόνο.