Leon Plug-in ή Leon Plug-in; Όχι, δεν έχει κάποιο λάθος η απορία μας. Μάλιστα, μπορούμε να την θέσουμε και διαφορετικά: Plug-in για οικονομία ή Plug-in για επιδόσεις; Γίνεται η ίδια βάση να έχει διαφορετική ταυτότητα και πρόσωπο; Ακολουθεί η απάντηση.
Ο όμιλος VW έχει καταφέρει αν μη τι άλλο να διαφοροποιήσει τις μάρκες που βρίσκονται υπό την σκέπη του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Κάθε εταιρία έχει την δική της ξεχωριστή ταυτότητα παρά το γεγονός πως τα αυτοκίνητα μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη. Αυτήν τη φορά όμως δεν έχουμε μια νέα μάρκα μέσα στον όμιλο, αλλά μια νέα μάρκα μέσα στην μάρκα. Ο λόγος για την CUPRA που από το 2018 ως αυτόνομη φίρμα της θυγατρικής SEAT έχει αφήσει ήδη το δικό της στίγμα στην αγορά.
Τελευταία προσθήκη μετά το εντυπωσιακό crossover Formentor, αποτελεί το CUPRA Leon, τo μικρομεσαίο hatchback με σπορ χαρακτήρα που -όπως υποδηλώνει και η ονομασία του- βασίζεται στο SEAT Leon. Ως CUPRA, το Leon ξεκινά την γκάμα του με την Plug-In Hybrid έκδοση των 245 ίππων, ενώ η κορυφαία έκδοση του SEAT Leon είναι η e-Hybrid που χρησιμοποιεί και αυτή το ίδιο σύστημα Plug-In Hybrid τεχνολογίας με 204 ίππους απόδοσης. Εμείς εξετάζουμε τις δύο αυτές διαφορετικές προτάσεις τις οποίες χωρίζουν μεταξύ άλλων και 8.000 ευρώ (από 38.990 το CUPRA Leon και από 30.990 ευρώ το SEAT Leon με έκπτωση) και το ρόλο τους στην SEAT.
Εμφάνιση: Σπορτίφ και τα δύο, με λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στο CUPRA Αισθητικά και τα δύο μοντέλα εκφράζουν ένα δυναμικό προφίλ μέσω των αναλογιών τους, αλλά και με τις λεπτομέρειές τους. Το SEAT Leon στην έκδοση FR (φωτό) μάλιστα που διατίθεται και αυτό στην ίδια τιμή με την Reference, προβάλλει ένα ιδιαίτερα δυναμικό προφίλ προσεγγίζοντας το αντίστοιχο του CUPRA Leon. Αυτό είναι και μια καλή αφορμή πάντως να τονίσουμε πως η FR αποτελεί μια έκδοση του Leon και συγκεκριμένα την κορυφαία του, ενώ το CUPRA Leon είναι αυτόνομο μοντέλο με premium και σπορ χαρακτήρα. Αισθητικά αυτό είναι κατά 30 χλστ. μεγαλύτερο, φέρει τη μάσκα και το σήμα της CUPRA, ενώ εφοδιάζεται με ξεχωριστής αισθητικής ζάντες 19 ιντσών που φιλοξενούν και τις δαγκάνες που αναγράφουν κι αυτές CUPRA. Οι «μπρονζέ» λεπτομέρειες στα σηματάκια και στις απολήξεις εξατμίσεων συμπληρώνουν τις διαφορές των δύο Leon.
Εσωτερικό-Χώροι: Ευχάριστος και σύγχρονος διάκοσμος, πιο premium αέρας στο CUPRA Η δομή και η βασική σχεδίαση του εσωτερικού είναι ίδια και στα δύο Leon, με την ποιότητα να είναι σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα προσεγμένη. Αντίστοιχα και ο high-tech διάκοσμος αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό και των δύο, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος infotainment να είναι τα ορατά στοιχεία και τα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης τα «αόρατα» στοιχεία αυτού. Εδώ συναντάμε και την πρώτη διαφοροποίηση που είναι στο γεγονός πως ο πίνακας του CUPRA Leon φέρει πιο σπορ γραφικά και επιλογές διαμόρφωσης, ενώ επιπλέον πληροφορίες για τα Plug-In Hybrid συστήματα και τις λειτουργίες τους συναντάμε και στα δύο Leon. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή σε κάθε περίπτωση, ωστόσο στο CUPRA Leon έχει πλαισιωθεί και από αντίστοιχης ποιότητας περιφερειακά πλαστικά, που το βάζει ξεκάθαρα στην πιο premium κατηγορία, ενώ και το φινίρισμα το δικαιολογεί με τις μπρονζέ κι εδώ λεπτομέρειες να το ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα Leon. Άλλο ένα βασικό σημείο διαφοροποίησης των δύο μοντέλων, είναι η παρουσία των εξαιρετικών και ιδιαίτερα ποιοτικών μπάκετ καθισμάτων στo CUPRA Leon που αναβαθμίζουν την οδηγική εμπειρία και τη σπορ υπόστασή του, παράλληλα με το ανασχεδιασμένο σπορ τιμόνι που διαθέτει πάνω του το μπουτόν της εκκίνησης/παύσης του κινητήρα και το μπουτόν CUPRA που μέσω αυτού ο οδηγός θέτει όλα τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος παραμετροποίησης στο κορυφαίο επίπεδο. Τέλος, καμία διαφορά δεν παρατηρείται σε χωροταξικό επίπεδο στα δύο μοντέλα, με επάρκεια χώρων για 4 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 270 λίτρων λόγω της μπαταρίας.