Κινητήρες-Επιδόσεις: Plug-In Hybrid για επιδόσεις και οικονομία
Το SEAT Leon e-Hybrid αποδίδει συνδυαστικά 204 άλογα και 350 Nm ροπής
Κοινός παρονομαστής των δύο Leon είναι πως χρησιμοποιούν Plug-In Hybrid τεχνολογία για το συνδυασμό επιδόσεων - οικονομίας και το καταφέρνουν και τα δύο πολύ καλά. Το SEAT Leon e-Hybrid αποδίδει συνδυαστικά 204 άλογα και 350 Nm ροπής, ενώ το CUPRA Leon αποδίδει 245 άλογα και 400 Nm ροπής συνδυάζοντας αμφότερα τον 1,4 λίτρων TSI κινητήρα του ομίλου με ηλεκτροκινητήρα. Με τις μπαταρίες φορτισμένες, η ηλεκτρική αυτονομία τους στον κύκλο WLTP ανέρχεται στα 60 χλμ. (40-50 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες σύμφωνα με τις μετρήσεις μας), ενώ και οι δύο χαρακτηρίζονται από θετικό τράβηγμα και εξαιρετικές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, εκμεταλλευόμενοι το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Για την φόρτισή τους χρειάζονται 5 ώρες από απλή οικιακή πρίζα 2,3kW ή 3 ώρες και 42 λεπτά από πρίζα 3 kW, ενώ η κατανάλωση του SEAT Leon ανέρχεται σε πραγματικές συνθήκες σε 5,5 λτ./100 χλμ. βενζίνης, με το CUPRA Leon να είναι πιο απαιτητικό με 6,5 λτ./100 χλμ.
Το CUPRA Leon εφοδιάζεται με σύστημα ρυθμιζόμενης ανάρτησης DCC.
Στο δρόμο: Αισθητός ο πιο σπορτίφ προσανατολισμός του CUPRA Leon Τόσο η SEAT όσο και η CUPRA κατάφεραν η καθεμία για λογαριασμό της να δώσει στις Plug-In Hybrid εκδόσεις του Leon τον χαρακτήρα που χρειαζόταν. Έτσι παρά το αυξημένο βάρους τους, η οδηγική αίσθηση και η συμπεριφορά τους είναι εξαιρετικά ακριβής και ευχάριστη. Το δύσκολο σε αυτή την περίπτωση ήταν να διαφοροποιηθούν μεταξύ τους. Και γιΆ αυτό λοιπόν η CUPRA προσφέρει εκτός των επιπλέον ίππων, σύστημα ρυθμιζόμενης ανάρτησης DCC. Η σπορ ανάρτηση του SEAT Leon FR μπορεί να μην φιλτράρει απόλυτα τις ανωμαλίες, ελέγχει όμως εξαιρετικά το αμάξωμα. Το μπροστινό σύστημα είναι άμεσο και ακριβές και όλα τα στοιχεία του χαρίζουν μια ουδέτερη συμπεριφορά με συγκρατημένη κλίση και στιβαρό «πάτημα» ακόμα και σε πιεσμένο ρυθμό. Το CUPRA Leon από την άλλη αποτελεί την πιο σπορ πρόταση της αγοράς με Plug-In Hybrid τεχνολογία. Έχει σπορ αίσθηση και καταφέρνει να κρύψει το έξτρα βάρος από την μπαταρία, χωρίς να νιώθεις στη στροφή το βάρος να σε τραβάει προς την υποστροφή. Στρίβει πειστικά, έχει ωραίο ήχο στη λειτουργία CUPRA, ενώ η πίσω ανάρτηση είναι «ζωντανή» και επιτρέπει στο πίσω μέρος να συμμετέχει στη διαδικασία διακριτικά αλλά και αποτελεσματικά.
Η σπορ ανάρτηση του SEAT Leon FR μπορεί να μην φιλτράρει απόλυτα τις ανωμαλίες, ελέγχει όμως εξαιρετικά το αμάξωμα
Η γνώμη μας Η βάση είναι η ίδια: Η Plug-in τεχνολογία. Από εκεί και πέρα ο στόχος να διαφοροποιηθούν οι δύο διαφορετικές εκφάνσεις αυτής επιτεύχθηκε. Το «σκέτο» Leon είναι το φθηνότερο και VFM plug-in στην αγορά, το Cupra Leon καταφέρνει να δείξει σπορ χαρακτήρα κρατώντας χαμηλά οικονομία και κόστη.