Κινητήρας: 1.000 χλμ. αυτονομία στο diesel, πιο οικονομικό και με επιδόσεις το ηλεκτρικό
9.878 Επισκέψεις στο άρθρο (10/1/2023)
3 Φωτογραφίες »
Η ησυχία του ηλεκτροκινητήρα του e-2008 είναι βασικό ατού, όπως και το «τίναγμα» που νιώθεις σε κάθε βαθύ πάτημα του πεντάλ, ειδικά στο Sport πρόγραμμα.
Και φτάνουμε σε αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία στο συγκριτικό μας. Κατανάλωση, επιδόσεις, αυτονομία. Εδώ η «πίτα» μοιράζεται, με κάθε μοντέλο να έχει «+» και «-».
3 Φωτογραφίες »
Μπορεί να μην έχει τις επιδόσεις ή την ησυχία του ηλεκτρικού αλλά το αυτόματο πετρελαιοκίνητο 2008 λειτουργεί πολιτισμένα και αθόρυβα.
Αρχικά, αν μιλήσουμε για επιδόσεις το ηλεκτρικό 2008 υπερτερεί. Να επισημάνουμε ότι αναλόγως του προγράμματος παραμετροποίησης, διαφέρει και η τελική απόδοση του συστήματος, επιδόσεις και κατανάλωση. Το e-2008 αποδίδει 82 ίππους στο Eco, 109 στο normal και 136 ίππους στη θέση Sport. Σε κάθε mode, βέβαια, απολαμβάνεις άμεση απόκριση και θετικό τράβηγμα σε κάθε πίεση του πεντάλ του γκαζιού, με διαθέσιμη όλη τη ροπή των 260 Nm. Αυτό μεταφράζεται σε λιγότερα από 9 δλ. για επιτάχυνση ως τα 100 χλμ./ώρα και σε «σκάρτα» 5 δλ. για προσπέραση από τα 60-100 χλμ./ώρα. Μειονέκτημα του e-2008 είναι η ηλεκτρικά περιορισμένη ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα, όταν στο diesel με το καλό αυτόματο κιβώτιο EAT8 φτάνει τα 195 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά την κατανάλωση, έχει σημασία το πού κινείσαι. Για παράδειγμα, σε ένα μακρινό ταξίδι το diesel 2008 καταναλώνει μόλις 4,1 λτ., άρα «καίει» 7,4 ευρώ ανά 100 χλμ. (τιμή 1,79¤). Αντίστοιχα, το e-2008 καταναλώνει 21,5 kWh και κοστίζει 3,6 ευρώ (τιμή κιλοβατώρας ΔΕΗ 0,168¤ με ισχύουσες επιδοτήσεις, χωρίς στόχο ενεργειακής εξοικονόμησης). Στο ταξίδι, εξάλλου, οδηγώντας το πετρελαιοκίνητο 2008 είναι που νιώθεις και μεγαλύτερη άνεση για την αυτονομία σου που προσεγγίζει τα 1.000 χλμ., 4πλάσια από το ηλεκτρικό με την μπαταρία των 50 kWh (237 χλμ.). Σε ένα μακρινό ταξίδι, δηλαδή, θα χρειαστεί μία φορά να γεμίσετε σε κάποιο φορτιστή (30 λεπτά για ανάκτηση στο 80% σε ταχυφορτιστή 100 kW).
Εντός πόλης όμως, το ηλεκτρικό δείχνει την δυναμική του. Με επιλεγμένη την λειτουργία Brake Regeneration (Ανάκτηση περισσότερης ενέργειας με την πέδηση ή όταν δεν χρησιμοποιείται γκάζι) και πρόγραμμα Eco η κατανάλωση πέφτει και στις 14,5 kWh (2,4 ευρώ στα 100 χλμ.). Με το diesel «καις» 7 λτ., άρα θα πληρώσεις 12,6 ευρώ, πληρώνεις όμως τέλη κυκλοφορίας δεν μπορείς όμως να μπαίνεις κάθε μέρα στο Δακτύλιο (132 γρ. CO2/χλμ.).
¶ρα η τελική οικονομία για την τσέπη σου εξαρτάται από το πόσο συχνά ταξιδεύεις εκτός πόλης, υπολογίζοντας και την παράμετρο της φόρτισης. Το ηλεκτρικό e-2008 κοστίζει λιγότερο, θέλει όμως φόρτιση κάθε 280 χλμ. το περισσότερο (7 ώρες και 50 λεπτά σε WallBox ισχύος 7,4 kW). Από την άλλη πλευρά, με το diesel 2008 ταξιδεύεις ξέγνοιαστος για το εξοχικό σου αλλά πληρώνεις συνολικά περισσότερα, χωρίς και πάλι το κόστος να ανεβαίνει σε απαγορευτικά επίπεδα.
Σελίδα 1 | Ποιο Peugeot 2008 αγοράζω; Ηλεκτρικό ή diesel; |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, Εσωτερικό & Χώροι |
Σελίδα 3 | Κινητήρας: 1.000 χλμ. αυτονομία στο diesel, πιο οικονομικό και με επιδόσεις το ηλεκτρικό |
Σελίδα 4 | Οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας |
Σελίδα 5 | Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά |