Η Porsche θέλοντας να συνεχίσει την επιτυχία της Cayenne, λάνσαρε την μικρότερη Macan η οποία και μέσω των πιο κόμπακτ διαστάσεών της εκφράζει πιο εύστοχα το DNA της φίρμας. Ασχετα αν «φοράει» δίλιτρο turbo μοτέρ 252 ίππων από το VW Group.
H Porsche είναι μια εταιρεία που για τους μισητούς της αντιπάλους (έχει βλέπετε πολλούς που την φθονούν) αποτελεί την πρωταθλήτρια στην… κυβίστηση. «Δεν θα βγάλουμε ποτέ SUV, δεν νοείται Porsche και diesel, δεν θα εγκαταλείψουμε τους boxer κινητήρες» μας λέγανε… και όλα αυτά μαζί με άλλα θυσιάστηκαν στον βωμό της εμπορικότητας. Και εκεί που η 911 ήταν η εμβληματική παρουσία στις λιγοστές εκθέσεις της εταιρείας, άνοιξαν κι άλλες σε όλο τον κόσμο και φιλοξένησαν την Boxster, μετέπειτα την Cayenne και την Cayman, μετά την Panamera και αργότερα την Μacan.
Επειδή όμως τίποτα δεν είναι τυχαίο για εταιρείες όπως η Porsche και προς ακόμα μεγαλύτερη απογοήτευση των αντίζηλών της, το ζεστό χρήμα που έφερε η Cayenne επενδύθηκε κατά τέτοιο τρόπο ώστε ακόμα και σήμερα η 911 όχι μόνο να ενισχύσει την αίγλη της εταιρείας, αλλά να μεταλαμπαδεύσει και στα υπόλοιπα μοντέλα της, τις αξίες της μοναδικής αυτής κατασκευής.
Φτάνοντας στην Macan που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2014, η Porsche έκανε το downsizing που απαιτεί η σύγχρονη εποχή (ισχύει και σε αυτή την τάξη τιμών). Μετά λοιπόν την 718 Βoxster και την 718 Cayman, ήρθε η σειρά της Μacan να δανειστεί τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του ομίλου VW για την βασική της έκδοση. Από το group προήλθε και η πλατφόρμα (η MLB Evo) και πριν βιαστείτε να συμπεράνετε πως πρόκειται για άλλη μια συνταγή του γκρουπ με διαφορετικό περιτύλιγμα, να σας προλάβουμε γράφοντας πως η Porsche εξέλιξε «in house» τα περισσότερα μέρη της Macan προκειμένου να μην θέσει υπό αμφισβήτηση τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά του μοντέλου της.
Το έκανε αυτό το λάθος στο παρελθόν (με τις 924 και 944), το πλήρωσε και έμαθε από αυτό και έτσι το κάθε επόμενο μοντέλο που θεωρητικά «καταπατούσε» τις αρχές της, δεν ήταν «λιγότερο» Porsche όσο κι αν αυτό ήθελαν να πιστεύουν οι «αλεπούδες» του ανταγωνισμού.
Αθλητική σαν υπερυψωμένη 911
Η Macan είναι μια Porsche και αυτό το κάνει άμεσα αισθητό μέσω της εμφάνισής της. Συμπαγής παρά τις διαστάσεις της (4.697 χλστ. σε μήκος και 1.923 χλστ. σε πλάτος), με αθλητική περιβολή που διαμορφώνεται από τους έντονους ώμους στο πλάι και με την κουπέ λογική του ανασηκωμένου πίσω μέρους. Γενικότερα θυμίζει αρκετά την κλασσική πλέον γραμμή της 911 όμως έρχεται κοντά αισθητικά και στην Cayenne συμπληρώνοντας στοχευμένα και μέσω της εμφάνισης το κενό της γκάμας μεταξύ των δυο μοντέλων.
Εγώ με 65Κ θα έπερνα το XC60 με αερανάρτηση ... και τα ρέστα (15Κ) θα τα είχα για βενζίνες και ταξιδάκια - σιγά το Q5 ... σιγά το αμάξι που θα τους δώσω και 80Κ για ένα 2λιτρο Audi ...
STELVIO με τα 280 και την μονοδικη ομορφια της(και μετα απο 10χρονια να την χαζευω ακομα) και τα απιστευτα κρατηματα για SUV.Εκτος αν ηθελα πιο πολυ πολυτελεια και ανεση θα επαιρνα DS7 με τεχνολογια που θα εχει η γκρουπ σε 5-6+ χρονια σε αυτα τα λεφτα και κατηγορια...
Το Q5 ειναι η καλυτερη επιλογη σε αυτη την κατηγορια. Δεν ειναι τυχαιο που ειναι best seller παγκοσμιως και μαλλιστα με μειονεκτημα τιμης. Το stelvio ειναι ομορφο και με καλο σασι αλλα τεχνολιγικα ειναι πολυ πισω απο την audi. Και οταν τα 9 στα 10 αυτοκινητα που βλεπουμε στο δρομο διαχρονικα να εχουν παρει φωτια ειναι alfa δεν δινεις τοσα λεφτα για να ζεις με το φοβο. Ασε τη μηδενικη αξια μεταπωλησης.
Με τα 80Κ που ξεκινά η macan παίρνω το Q5 full extra και με αερανάρτηση. Την ίδια πλατφόρμα έχουν και η αερανάρτηση μεταμορφώνει το αυτοκίνητο όπως το θέλεις.
Εγώ με 65Κ θα έπερνα το XC60 με αερανάρτηση ... και τα ρέστα (15Κ) θα τα είχα για βενζίνες και ταξιδάκια - σιγά το Q5 ... σιγά το αμάξι που θα τους δώσω και 80Κ για ένα 2λιτρο Audi ...
STELVIO με τα 280 και την μονοδικη ομορφια της(και μετα απο 10χρονια να την χαζευω ακομα) και τα απιστευτα κρατηματα για SUV.Εκτος αν ηθελα πιο πολυ πολυτελεια και ανεση θα επαιρνα DS7 με τεχνολογια που θα εχει η γκρουπ σε 5-6+ χρονια σε αυτα τα λεφτα και κατηγορια...
Το Q5 ειναι η καλυτερη επιλογη σε αυτη την κατηγορια. Δεν ειναι τυχαιο που ειναι best seller παγκοσμιως και μαλλιστα με μειονεκτημα τιμης. Το stelvio ειναι ομορφο και με καλο σασι αλλα τεχνολιγικα ειναι πολυ πισω απο την audi. Και οταν τα 9 στα 10 αυτοκινητα που βλεπουμε στο δρομο διαχρονικα να εχουν παρει φωτια ειναι alfa δεν δινεις τοσα λεφτα για να ζεις με το φοβο. Ασε τη μηδενικη αξια μεταπωλησης.
Με τα 80Κ που ξεκινά η macan παίρνω το Q5 full extra και με αερανάρτηση. Την ίδια πλατφόρμα έχουν και η αερανάρτηση μεταμορφώνει το αυτοκίνητο όπως το θέλεις.
Μα καλά πώς αντλεί η Macan γονίδια απο την 911??? Απο το αμάξωμα του Q5 δηλαδή αμιγώς VW ή απο τον αμιγώς VW κινητήρα που φοράει το Golf???
Προφανώς έχει γίνει λάθος για το 0-120 χλ/ώρα. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι θέλει 17,1 δλ ενώ για το 0-100 θέλει 6,7 δλ
Μα καλά απο πώς αντλεί η Macan γονίδια απο την 911??? Απο το αμάξωμα του Q5 δηλαδή αμιγώς VW ή απο τον αμιγώς VW κινητήρα που φοράει το Golf???