Kia-Hyundai-Genesis
Η Kia φαίνεται πως ακολουθεί λιγότερο επιθετική τακτική. Αυτή τη στιγμή η κορεατική μάρκα διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά και όπως φαίνεται θα κινηθεί... βλέποντας και κάνοντας. Σχετικά με το μερίδιο των ηλεκτρικών μοντέλων το 2030, η μάρκα λέει: «Καθώς η ζήτηση επηρεάζεται πολύ από εξωτερικούς παράγοντες και επομένως υπόκειται σε σημαντικές αλλαγές, δεν θέλουμε να δεσμευτούμε σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό, αλλά αναμένουμε ότι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 30% του συνόλου των πωλήσεων».
Από τη μεριά της η Hyundai διαθέτει ήδη ηλεκτρικά μοντέλα και οχήματα υδρογόνου, ενώ έχει δεσμευτεί να γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2045. Βασικό μέρος της στρατηγικής είναι το υδρογόνο. Έχει ανακοινώσει ένα σύστημα κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς σε παραλλαγές 100 kW και 200 kW που θα κυκλοφορήσει το 2023. Ο δηλωμένος στόχος είναι τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου να έχουν παρόμοια τιμή με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία έως το 2030.
H Genesis στοχεύει να είναι 100% μάρκα οχημάτων μηδενικών εκπομπών έως το 2030 και ουδέτερου άνθρακα έως το 2035.
Mazda
Η Mazda επιδιώκει μια «προσέγγιση πολλαπλών λύσεων» στην οποία οι κινητήρες εσωτερικής καύσης υψηλής απόδοσης (με ηλεκτρισμό) διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο παράλληλα με τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία. Ο Ιάπωνας κατασκευαστής σχεδιάζει να είναι ουδέτερος ως προς τον άνθρακα έως το 2050. Η εταιρεία ανακοινώνει επίσης ότι έως το 2030, το ένα τέταρτο των αυτοκινήτων θα είναι πλήρως ηλεκτρικά και ότι όλα τα άλλα μοντέλα θα είναι μερικώς ηλεκτροκίνητα.
Mercedes
Από το 2025 κάθε μοντέλο της Mercedes θα έχει τουλάχιστον μία ηλεκτρική παραλλαγή. Είναι γνωστό πως η γερμανική μάρκα έχει ήδη παρουσιάσει κάποια από αυτά τα αυτοκίνητα (EQB, EQE, EQS, EQG Concept, EQS MAYBACH Concept, EQS 53 AMG, EQT Concept). Η Mercedes σχεδιάζει να γίνει 100% ηλεκτρική έως το 2030.
ΜΙΝΙ
Σύμφωνα με τις δηλώσεις των εκπροσώπων της ΜΙΝΙ σε Μέσα του εξωτερικού, η μάρκα θα λανσάρει για τελευταία φορά μοντέλο που θα εξοπλίζεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2025 μετά από αυτό θα ακολουθήσει μόνο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Στις αρχές της δεκαετίας του 2030, θα έχει μια αποκλειστικά ηλεκτρική γκάμα.
Opel
Από το 2028 η Opel θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία στην κύρια αγορά της, την Ευρώπη. Ο Γερμανός κατασκευαστής, θυγατρική του ομίλου Stellantis, σχεδιάζει να προσφέρει όλα τα μοντέλα με ηλεκτροκινητήρα από το 2024. Η Opel θα επαναφέρει επίσης το Manta ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τα μέσα της δεκαετίας.
Porsche
«Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πάνω από το 80% των σπορ αυτοκινήτων μας θα είναι ηλεκτροκίνητα, είτε υβριδικά είτε πλήρως ηλεκτρικά. Σύμφωνα με εσωτερικά σχέδια, τα μισά από αυτά θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2025. Μόνο η θρυλική 911 θα συνεχίσει να έχει κινητήρες εσωτερικής καύσης με συνθετικό καύσιμο», δήλωσε ο Oliver Blume, το αφεντικό της Porsche, σε συνέντευξή του σε γερμανικό μέσο, γνωστοποιώντας έτσι την κατεύθυνση της μάρκας.
Renault
Στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, η Renault στοχεύει να παρουσιάσει το πιο «πράσινο» μείγμα στην ευρωπαϊκή αγορά το 2025, με σχεδόν το 60% των μοντέλων της να έχουν εξηλεκτριστεί μέχρι τότε. Μέχρι το 2030 ο όμιλος σχεδιάζει να εξηλεκτρίσει το 90% των μοντέλων του. Τέλος, το Groupe Renault στοχεύει στην ουδετερότητα από διοξείδιο του άνθρακα (CO2) στην Ευρώπη έως το 2040 και στον κόσμο έως το 2050.
Rolls-Royce
Η βρετανική κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων Rolls-Royce πρόσφατα ανακοίνωσε το Spectre, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κάνει ντεμπούτο στα τέλη του 2023. Στόχος της από το 2030 να μην χρησιμοποιεί πλέον κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Skoda
Προς το παρόν, η Skoda δεν έχει δώσει ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα μοντέλα. «Αναμένουμε μερίδιο 50 έως 70% των πωλήσεων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030», δήλωσε σε ξένα Μέσα εκπρόσωπος της μάρκας.
Toyota
H Toyota φαίνεται πως είναι επικεντρωμένη σε μία ολιστική προσέγγιση για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα, χωρίς να δίνει αποκλειστικά βάση στα οχήματα. Στόχος της είναι να έχει μειώσει τις εκπομπές της κατά 90% έως το 2050. Πρόσφατα μιλώντας για αυτό το θέμα ένας εκπρόσωπός της τόνισε: «Η τεχνολογία υδρογόνου θα αντικαταστήσει το ντίζελ στα επαγγελματικά οχήματα. Δεν είμαστε προσηλωμένοι σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, δεν είναι αυτός ο δηλωμένος στόχος. Δεν πρόκειται μόνο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, πρέπει επίσης να σκεφτούμε τα εργοστάσια και την παροχή ενέργειας προκειμένου να επιτύχουμε ουδετερότητα CO2 ».
Volvo
Από το 2030, μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βγουν από τις γραμμές παραγωγής της Volvo, που έχει ταχθεί υπέρ της ηλεκτροκίνησης.
Volkswagen
Το ηλεκτρικό μέλλον ξεκίνησε εδώ και πολύ καιρό στη Volkswagen η οποία επενδύει πολλά σε αυτό. Οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ αποσύρονται αργά αλλά σταθερά, ενώ με μεγαλύτερη ταχύτητα ξεπηδούν ένα-ένα τα ηλεκτρικά μοντέλα. Μέχρι το 2030, ένα στα δύο νέα αυτοκίνητα στον κόσμο θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με ηλεκτροκινητήρα και, μέχρι το 2025, ο όμιλος θέλει να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Το αργότερο μέχρι το 2050, θα κάνουμε τον στόλο μας και ολόκληρη την εταιρεία μηδενικών εκπομπών CO2. Για να το πετύχει αυτό, η Volkswagen έχει θέσει σαφείς στόχους με τη στρατηγική Accelerate και το πρόγραμμα «Way to zero» που περιέχει. Μέχρι το 2030, το 70% όλων των νέων Volkswagen στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτό σημαίνει ότι η Volkswagen πιθανότατα θα παράγει τα τελευταία οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τις ευρωπαϊκές αγορές μεταξύ 2033 και 2035», δήλωσε εκπρόσωπος της Volkswagen.
Το «ηλεκτροκίνητο ημερολόγιο» των εταιρειών.
Οι μάρκες ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν σταδιακά τους κινητήρες βενζίνης-diesel και ένα πρώτο χρονοδιάγραμμα μας δείχνει το πλάνο που έχει καταρτίσει η πλειοψηφία των κατασκευαστών.
Εσύ τι λες θα επικρατήσει η ηλεκτροκίνηση ή οι κινητήρες βενζίνης-diesel θα βρουν τον τρόπο για να επιβιώσουν;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »