Ford δεν σημαίνει μόνο fun to drive. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία με το οβάλ σχήμα έχει στοχεύσει και στην μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, κάτι που πετυχαίνει με την ήπια υβριδική τεχνολογία της. Πώς, όμως, δουλεύουν τα mild hybrid μοντέλα της Ford;
Βασικός λόγος που τα τρία ήπια υβριδικά μοντέλα της Ford «καίνε τα μισά» είναι ο αποδοτικός κινητήρας τους. Και στα τρία mHEV (Fiesta, Focus και Puma) κάτω από το καπό βρίσκεται ο πολυβραβευμένος 1.000άρης EcoBoost. Ένας κινητήρας που έχει αναδειχθεί 3 φορές ως ο Καλύτερος Κινητήρας της Χρονιάς και άλλες 6 ο Καλύτερος Κινητήρας στην κατηγορία 1,0 λίτρου και κάτω. Αποδίδει 125 και 155 άλογα, συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο και 7άρι αυτόματο Powershift κιβώτιο και έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης ενός εκ των 3 κυλίνδρων του.
Θέλοντας να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητά του κινητήρα της, η Ford τοποθέτησε στο μηχανικό σύνολο του 1,0 EcoBoost ήπια υβριδική τεχνολογία των 48 Volt. Όσα μοντέλα έχουν το συγκεκριμένο mild hybrid κύκλωμα διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα αντί του στάνταρ εναλλάκτη. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 16 ίππων (11,5 kW) και 50 Nm ροπής. Παράλληλα, έχει τοποθετηθεί και μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 0,38 kWh στην οποία γίνεται ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του οχήματος.
Τι κερδίζουν τα mild hybrid μοντέλα της Ford;
Το σύστημα BISG συνεργάζεται με τον 1,0 EcoBoost και μετατρέπεται σε ένα απαλό boost από τις χαμηλές στροφές για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης. Επιπλέον, ένας μετατροπέας τάσης 48-12V DC/DC converter αναλαμβάνει να μετατρέπει την ενέργεια από την μπαταρία σε ενέργεια τροφοδοσίας διαφόρων συστημάτων ισχύος 12V (π.χ. κλιματισμός). Κάπως έτσι, απαλλάσσει το θερμικό μοτέρ από την τροφοδοσία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών αέριων ρύπων. Εκτός των παραπάνω, χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία, οι μηχανικοί της Ford μείωσαν τη σχέση συμπίεσης του 1.000άρη EcoBoost και προσέθεσαν έναν μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι εξηγείται και η αύξηση της ισχύος που αγγίζει τα 155 άλογα (σε Fiesta και Puma). Ταυτόχρονα, μειώνεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που περιστρέφει τον κινητήρα ταχύτερα, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο τούρμπο.