Τόσο στο χειροκίνητο (που δοκιμάσαμε) όσο και στο αυτόματο Suzuki Swift εδράζεται ένας μη turbo κινητήρας 1.197 κ.εκ., όπως και στο 3ης γενιάς μοντέλο, μόνο που πλέον έχει 3 και όχι 4 κυλίνδρους στοχεύοντας την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Είπαμε και νωρίτερα πως τα δύο μοντέλα έχουν μεγάλη διαφορά στην τελική τους ιπποδύναμη, όμως σε επίπεδο κατανάλωσης υπάρχει και τα δύο υπόσχονται οικονομία στην τσέπη .
Ακόμα και αν τελειώσει η (μεγάλη για υβριδικό) μπαταρία του MG3, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει τη φόρτισή της και όχι την κίνηση.
Στο MG3 συνδυάζονται ένας 1.500άρης κινητήρας βενζίνης 103 ίππων με ένα ηλεκτρομοτέρ 138 ίππων, για συνολική ισχύ στα 194 PS. Και μπορεί τα άλογα να φαίνονται ανασταλτικά ως προς την τελική του κατανάλωση, όμως η ταυτόχρονη παρουσία ενός μεγάλου ηλεκτροκινητήρα αλλά και της μεγάλη μπαταρία των 1,84 kWh συνεπάγεται ότι πάντα θα υπάρχει επάρκεια ηλεκτρικού ρεύματος. Τουλάχιστον για μέσα στην πόλη, όπου τα συνεχή φρεναρίσματα θα φορτίζουν με ρεύμα (5,5 λτ. η μέση κατανάλωση στο AutoΤρίτη Test Center). Από εκεί και πέρα, ξεχωριστό τεχνολογικά είναι το κιβώτιο των 3 σχέσεων (με paddles χειροκίνητης εναλλαγής), το οποίο συγκριτικά με μία CVT κατασκευή έχει μικρότερο θόρυβο και πιο άμεση επιτάχυνση.
Περνάμε στο Suzuki Swift, στο οποίο βλέπουμε ένα 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ (1.197 κ.εκ.), συνδυαζόμενο με CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Σε σχέση με το 3ης γενιάς μοντέλο βλέπουμε νέο σύστημα πολλαπλού ψεκασμού και εξελιγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, τα οποία προσφέρουν ελαστικότητα και καλή απόκριση, καθώς και πολιτισμένη λειτουργία. Το μηχανικό σύνολο συμπληρώνει και ένα 12-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα (η τάση της αγοράς θέλει 48V) με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτεράκι. Αυτό είναι ενσωματωμένο στον 3κύλινδρο κινητήρα υποβοηθώντας το έργο του με 2,6 ίππους και 60 Νm ροπής. Το συγκεκριμένο σύνολο, ως χειροκίνητο, έχει μέση πραγματική κατανάλωση στα 5,7 λτ./100 χλμ..
Οι παραπάνω τεχνικές προδιαγραφές, τώρα, «ορίζουν» και το πεδίο δράσης των δύο αυτοκινήτων, συνυπολογίζοντας φυσικά με το συνολικό τους «στήσιμο». Για παράδειγμα, το MG3 μπορεί να κάνει πιο εύκολα και αβίαστα ένα μακρινό ταξίδι. Έχει την ισχύ να κινηθεί σε πιο υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, αρκούντως ήσυχα ακόμη και στα 120 χλμ./ώρα (69,5 dB). Εντός πόλης, έχει αρκετά απορροφητική και ήσυχη ανάρτηση, που μπορεί να ανταπεξέρχεται με άνεση, ακόμη και στους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους.
Περισσότερο αστικό προσανατολισμό έχει το Suzuki Swift, όπως είδαμε και στην δοκιμή του μοντέλου. Ο κορυφαίος κύκλος στροφής (μόλις 9,6 μ.) και οι compact διαστάσεις εγγυώνται απόλυτη ευελιξία, ενώ η περιμετρική ορατότητα κρίνεται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά. Κατά τα άλλα, ο fun to drive χαρακτήρας παραμένει στο επίκεντρο και σε αυτή τη γενιά του μοντέλου, απόρροια του άμεσου-κατευθυντικού μπροστινού και εξαιρετικά μικρού βάρους (1.032 κιλά).
Σελίδα 1 | Στα ίδια λεφτά: Suzuki Swift ή MG3 με 112 άλογα παραπάνω; |
Σελίδα 2 | Εσωτερικό: Προβάδισμα για το MG3 με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων & την πιο προσεγμένη κατασκευή |
Σελίδα 3 | Κινητήρας & Οδική συμπεριφορά: Οικονομικό στην πόλη & ικανό στο ταξίδι το MG3, ευέλικτο & fun to drive το Suzuki Swift |
Σελίδα 4 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |