To νέο υβριδικό σύστημα της Toyota, που χρησιμοποιεί το ολοκαίνουργιο RAV4, υπόσχεται για την τετρακίνητη έκδοση μέση κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 100 γρ./χλμ.
Το 4ης γενιάς αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα της Toyota κάνει το ντεμπούτο του στο νέο Toyota RAV4 και υπόσχεται κορυφαία οικονομία στην κατανάλωση σε συνδυασμό με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2.
Το νέο υβριδικό σύστημα του Toyota RAV4 χαρακτηρίζεται από πιο compact και ελαφρύτερα βασικά του μέρη, όπως η κεντρική μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) και η μπαταρία. Ειδικά η τελευταία είναι 11% ελαφρύτερη από πριν και είναι φυσικά νικελίου υδριδίου μετάλλου. Σε αυτές τα ηλεκτρόδια αποτελούνται από νικέλιο και ένα κράμα μετάλλου, στο οποίο έχει αποθηκευτεί υδρογόνο.
Οι μπαταρίες NiMH έχουν αισθητά καλύτερη σχέση ισχύος-βάρους από τις μπαταρίες νικελίου-καδμίου (NiCd) και είναι πιο φιλικές για το περιβάλλον. Όλα τα κινούμενα μέρη του συστήματος έχουν αναβαθμιστεί για μείωση των ηλεκτρικών και μηχανικών απωλειών, ενώ μόνο οι απώλειες από την μετάδοση έχουν μειωθεί κατά 25%. Καρδιά του υβριδικού συστήματος όμως είναι ο νέος 2,5 λτ. θερμικός κινητήρας.
Νέος κινητήρας 2,5 λτ.
Η Toyota χαρακτηρίζει τον εντελώς νεό 2,5 λτ. κινητήρα ως «Hybrid Dynamic Force Engine». Ο κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Aτκινσον (οι 4 φάσεις του κλασικού κύκλου Όττο γίνονται σε μία περιστροφή του ειδικού στροφάλου και –κυρίως- υπάρχει καθυστερημένο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής με αποτέλεσμα τη μικρότερη συμπίεση, αλλά τη μεγαλύτερη εκτόνωση προς όφελος της κατανάλωσης και εις βάρος της ισχύος, που στα υβριδικά δεν είναι πρόβλημα μιας και καλύπτεται από τον ηλεκτροκινητήρα) και έχει μεγαλύτερη διαδρομή από τον προκάτοχό του.
Συγκεκριμένα, διατηρεί τα υποτετράγωνα χαρακτηριστικά του (μικρότερη διάμετρο εμβόλου από τη διαδρομή του) και έχει διάμετρο x διαδρομή 87,5x103,4 χλστ. έναντι 90x98 πριν. Επίσης η σχέση συμπίεσης από 12,5:1 αυξήθηκε στο 14,0:1. Χρησιμοποιεί τόσο άμεσο, όσο και έμμεσο ψεκασμό βενζίνης, καθώς και «έξυπνο» σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (ηλεκτρικά στις εισαγωγής και υδραυλικά στις εξαγωγής) με αύξηση του σχετικού εύρους.
Με όλα αυτά και σε συνδυασμό με μια σειρά τεχνολογικά εξελιγμένων επιλογών (ειδικά σχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή, ηλεκτρική αντλία νερού, ηλεκτρικός θερμοστάστης και μεταβλητή αντλία λαδιού κ.α) οι τεχνικοί της Toyota κατάφεραν να επιτύχουν μια θερμοδυναμική απόδοση από τον κινητήρα της τάξης του 41%, που είναι κορυφαία. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 120 ίππων με το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο να αποδίδει συνδυαστικά 222 ίππους και 221 Nm ροπής στην τετρακίνηση έκδοση (218 ίππους στην προσθιοκίνητη).
Mε αυτά και με αυτά, για την τετρακίνητη έκδοση η Toyota υπόσχεται 0-100 χλμ./ωρα σε 8,1 δλ. με μέση κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 100 γρ./χλμ/. Στο νέο υβριδικό RAV4 η ταχύτητα κίνησης με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία έχει αυξηθεί στα 120 χλμ./ώρα.
Αυτός που θα έχει να δώσει την πενηντάρα για να το πάρει, δεν θα σκεφτεί ούτε τα τέλη (που άμα είναι αυτοί που λένε οι ρύποι, θα είναι ψίχουλα), ούτε τα τεκμήρια, ούτε τον φόρο πολυτελείας, ούτε τίποτα. Θα το πάρει γιατί το γουστάρει και τέλος. Άλλωστε δεν είπε κανείς ότι είναι για το μέσο Ελληνα. Γι αυτούς άμα θέλουνε Toyota, υπάρχει το Aygo, το Yaris, άιντε και καμιά Corolla στο τσακίρ...
Και τσάμπα να το δίνανε δεν θα το έπαιρνε κανένας,τέλη κυκλοφορίας συν φόρος πολυτελείας,θα πάει ακλαφτο.
Αυτός που θα έχει να δώσει την πενηντάρα για να το πάρει, δεν θα σκεφτεί ούτε τα τέλη (που άμα είναι αυτοί που λένε οι ρύποι, θα είναι ψίχουλα), ούτε τα τεκμήρια, ούτε τον φόρο πολυτελείας, ούτε τίποτα. Θα το πάρει γιατί το γουστάρει και τέλος. Άλλωστε δεν είπε κανείς ότι είναι για το μέσο Ελληνα. Γι αυτούς άμα θέλουνε Toyota, υπάρχει το Aygo, το Yaris, άιντε και καμιά Corolla στο τσακίρ...
και το volvo xc90 υποσχεται 2.5 λιτρα/100 χλμ εργοστασιακα αλλα δεν πεφτει κατω απο 16 λιτρα σε πραγματικες συνθηκες