Ξεκάθαρα πλέον τα crossover αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών είναι κατασκευασμένα κυρίως για χρήση σε άσφαλτο. Αυτό θέλουν οι καταναλωτές και αυτό τους δίνουν οι κατασκευαστές. Η ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι το σημαντικότερο στοιχείο που διαθέτουν τα μικρά crossover και που στην πράξη τους επιτρέπει να καβαλήσουν ένα πεζοδρόμιο -σαμαράκι, ή να κινηθούν για λίγο σε πατημένο χώμα προς αναζήτηση μιας απομακρυσμένης παραλίας. Εμείς ψάχνουμε τα δικίνητα crossover της μικρής κατηγορίας που μπορούν να πάνε λίγο πιο μακριά καταλήγοντας στην 5άδα που θα δείτε παρακάτω.
Για την εύρεσή τους επισκεφθήκαμε το κατάλληλο τερέν (4Χ4 Attart Off Road Park στο 3ο χλμ. της Λεωφόρου Κερατέας – Λαυρίου, περιοχή Ντάρδεζα), υποβάλλοντάς τα σε τρεις με κλιμακωτή δυσκολία δοκιμασίες. Αυτή της διάσχισης υδάτινου κωλύματος με βάθος 30 εκατοστών, αυτή των ανισόπεδων εμποδίων υδάτινου κωλύματος, και της τσιμεντένιας ανισόπεδης ράμπας.
Σε πίστες δοκιμών όπου στο τιμόνι βρίσκεται ένας έμπειρος οδηγός τετρακίνητων οχημάτων όπου αν κολλήσεις δεν τρέχει τίποτε, αυτά τα πράγματα μπορούν να γίνουν. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΔΙΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, πρώτον μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι και δεύτερον μπορεί να κάνεις σοβαρή ζημιά στο αυτοκίνητο είτε χτυπώντας την κοιλία στο έδαφος σπάζοντας ένα κάρτερ, είτε μπορεί το αυτοκίνητο να βρει στο έδαφος σπάζοντας ένα προφυλακτήρα, έναν άξονα κλπ. Ακόμα το ψυγείο στα συγκεκριμένα οχήματα βρίσκεται χαμηλά, αν πάρει κρύο νερό κάποια στιγμή λόγω θερμοκρασίας, θα υποστεί βλάβη. Επιπλέον τα ασφάλτινα ελαστικά που εξοπλίζονται τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα γίνονται πίστα πατινάζ αν το αυτοκίνητο μπει σε πολύ λάσπη, συνεπώς μπορεί να γλιστρήσεις, να βγεις εκτός δρόμου κάνοντας είτε σοβαρή ζημιά στο αυτοκίνητο είτε να κινδυνεύσει και η ακεραιότητα των επιβαινόντων. ΘΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ.
Τι σχέση έχουν τα γαλλικά με τα νερά,τις λάσπες ,τα βουνά και τα λαγκάδια?Αν βάλεις μια γαλλική κουδουνίστρα στο νερό,έσβησε για πάντα.Εδώ στην άσφαλτο και στο ισιάδι είναι αναξιόπιστα,στα κατσάβραχα θα αντέξουν?Μας δουλεύετε?
Σε πίστες δοκιμών όπου στο τιμόνι βρίσκεται ένας έμπειρος οδηγός τετρακίνητων οχημάτων όπου αν κολλήσεις δεν τρέχει τίποτε, αυτά τα πράγματα μπορούν να γίνουν. Όταν όμως βρίσκεται κάποιος σε ερημιές και βουνά ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΔΙΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, πρώτον μπορεί να κολλήσεις και να ταλαιπωρείσαι και δεύτερον μπορεί να κάνεις σοβαρή ζημιά στο αυτοκίνητο είτε χτυπώντας την κοιλία στο έδαφος σπάζοντας ένα κάρτερ, είτε μπορεί το αυτοκίνητο να βρει στο έδαφος σπάζοντας ένα προφυλακτήρα, έναν άξονα κλπ. Ακόμα το ψυγείο στα συγκεκριμένα οχήματα βρίσκεται χαμηλά, αν πάρει κρύο νερό κάποια στιγμή λόγω θερμοκρασίας, θα υποστεί βλάβη. Επιπλέον τα ασφάλτινα ελαστικά που εξοπλίζονται τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα γίνονται πίστα πατινάζ αν το αυτοκίνητο μπει σε πολύ λάσπη, συνεπώς μπορεί να γλιστρήσεις, να βγεις εκτός δρόμου κάνοντας είτε σοβαρή ζημιά στο αυτοκίνητο είτε να κινδυνεύσει και η ακεραιότητα των επιβαινόντων. ΘΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ.
Τι σχέση έχουν τα γαλλικά με τα νερά,τις λάσπες ,τα βουνά και τα λαγκάδια?Αν βάλεις μια γαλλική κουδουνίστρα στο νερό,έσβησε για πάντα.Εδώ στην άσφαλτο και στο ισιάδι είναι αναξιόπιστα,στα κατσάβραχα θα αντέξουν?Μας δουλεύετε?