Ποιες είναι οι χειρότερες εμμονές των κατασκευαστών αυτοκινήτου; Είναι η ταυτότητα κάθε μάρκας ή τα κουσούρια της;
Τα κολλήματα των κατασκευαστών
7.519 Επισκέψεις στο άρθρο (2/12/2016)
Είναι προσκόλληση στο παρελθόν ή υπάρχει πραγματικός λόγος; Γιατί οι κατασκευαστές έχουν συγκεκριμένες «εμμονές», όπως η Porsche με την μίζα που βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι;
Παραδείγματα τέτοιων «εμμονών» από τη μεριά των κατασκευαστών υπάρχουν πολλά στον κόσμο της αυτοκίνησης. Τα Porsche για παράδειγμα έχουν τη μίζα αριστερά από το τιμόνι (κουσούρι που τους έμεινε από το Le Mans - οι οδηγοί ξεκινούσαν τρέχοντας προς τα αυτοκίνητα και έχοντας τη μίζα αριστερά κέρδιζαν πολύτιμο χρόνο στην εκκίνηση), τα Mercedes έχουν ποδόφρενο (το οποίο έχει εξελιχθεί σε ηλεκτρικό, αλλά πάλι βρίσκεται πάνω από το αριστερό γόνατο του οδηγού), ο ήχος των flash των BMW είναι ο ίδιος εδώ και πόσες δεκαετίες, όπως και το πορτοκαλί χρώμα στον πίνακα οργάνων, στα Citroen -πιο παλιά κυρίως- το τιμόνι είχε μία ακτίνα, ωστόσο ακόμη και σήμερα έχουν πιο «περίεργα» τιμόνια και ου τω καθεξής.
Γιατί όμως οι κατασκευαστές έχουν τις παραπάνω «εμμονές»; Κάποιοι θα ισχυριστούν πως με αυτό τον τρόπο κρατούν αναλλοίωτη την ταυτότητά τους και τους πελάτες τους ευχαριστημένους. Γιατί είναι πολύ σημαντικό για μία μάρκα να κρατάει πιστούς πελάτες. Θυμούμαστε, που όταν οι διακόπτες της E-Class μεταφέρθηκαν από την κονσόλα στις πόρτες, κάποιοι «ξίνισαν».
Αλλοι, πάλι θα ισχυριστούν πως οι «εμμονές» αυτές υπάρχουν για το θεαθήναι και μόνο, για εμπορικούς σκοπούς. Ποιος ο λόγος, δηλαδή, να βρίσκεται η μίζα αριστερά από το τιμόνι. Την ταυτότητά της μία μάρκα μπορεί να την διατηρήσει με άλλα πιο σημαντικά. Με την ποιότητα, την σχεδίαση, την οδική συμπεριφορά. Με παράγοντες σημαντικούς που συνθέτουν το χαρακτήρα της.
Εσείς, όμως τι λέτε; Σας έρχονται στο νου άλλα τέτοια παραδείγματα «εμμονών» των κατασκευαστών; Και πως το κρίνετε; Υπάρχουν μόνο για το θεαθήναι, ή συμβάλλουν στην διατήρηση της ταυτότητας μίας μάρκας;
Η μόνη "εμμονή" κατασκευαστή προς όφελος του οδηγού είναι το πάθος της Toyota με την αξιοπιστία. Όλα τα υπόλοιπα είναι "φρου φρου και αρώματα". Ευχαριστώ
Γεια σας και καλό μήνα,νομίζω και η Saab έχει ένα δικό της χαρακτηριστικό,η μίζα είναι στο κέντρο ανάμεσα στα δυο καθίσματα.Επίσης νομίζω και η Alfa Romeo έχει ένα κόλλημα με το σχήμα της μπροστινής γρύλιας.
Αυτες οι εμμονες υπαρχουν απο τις εκαστοτε αυτοκινητοβιομηχανιες, για να πρεσβευουν ενα μοναδικο στοιχειο για καθε μια. Πχ οπως τελεια και πολυ σωστα τονισατε, η Porsche με αυτη της την ιδιαιτεροτητα, μπορεις να καταλαβεις αμεσα για τι μαρκα προκειται. Εννοειται βεβαια πως προκειται για μια κορυφαια φιρμα απο καθε αποψη. Επισης λατρευω το αναλογικο ρολοι που τοποθετειται ακομη στο κεντρο του ταμπλο ορισμενων Mercedes, κατι που κανει αυτα τα μοναδικα αριστουργηματα, ακομη πιο υπεροχα και ομορφα. Ξεχωριζω επισης την εμμονη της Subaru με τους αξιοπιστους και αποδοτικους boxer ατμοσφαιρικους κινητηρες μαζι με τη συμμετρικη της τετρακινηση. Επισης η Mazda, με τους εντυπωσιακους Wankel κινητηρες, οι οποιοι χαρη στους δυο ροτορες που διαθετουν, παραγουν πολλα αλογα απο χαμηλα κυβικα. Ποιος θα ξεχασει το υπεροχο RX-7, το οποιο στην τελευταια του γενια απεδιδε 231 αλογα απο μολις 1.300 κυβικα. Μετα φορεθηκε και στο πανεμορφο RX-8. Ξεχωριζω τελος και την κινηση της Audi, να συνδυαζει απαραιτητως τις κορυφαιες εκδοσεις των μοντελων της με τη φημισμενη τετρακινηση quattro, η οποια επαιρνε τιτλους και πρωταθληματα στο WRC συνεχεια και εσπασε ολα τα ρεκορ, ιδιως στο Group B με το ομωνυμο μοντελο.
Είναι ένας συνδυασμός στυλ, διαφορετικότητας και παράδοσης που προφανώς "πουλάει", παρόλο που σ' όλες σχεδόν τις περιπτώσεις οι "ιδιομορφίες" αυτές έχουν αποδειχτεί αντιεργονομικές και γι' αυτό εξάλλου δεν επικράτησαν. Με την ευκαιρία, ελπίζω ότι η Peugeot δεν θα συνεχίσει τη "μόδα" με τα όργανα να διαβάζονται πάνω από το τιμόνι.
Είναι πάντως καιρός οι κατασκευαστές να τυποποιήσουν κάποιες θέσεις ή λειτουργίες, όπως για παράδειγμα τη θέση του στροφόμετρου σε σχέση με το ταχύμετρο, τον χειρισμό των υαλοκαθαριστήρων (ως προς την κατεύθυνση) και του τρόπου αλλαγής μεσαίας / μεγάλης σκάλας των φώτων.
Η μόνη "εμμονή" κατασκευαστή προς όφελος του οδηγού είναι το πάθος της Toyota με την αξιοπιστία. Όλα τα υπόλοιπα είναι "φρου φρου και αρώματα". Ευχαριστώ
Γεια σας και καλό μήνα,νομίζω και η Saab έχει ένα δικό της χαρακτηριστικό,η μίζα είναι στο κέντρο ανάμεσα στα δυο καθίσματα.Επίσης νομίζω και η Alfa Romeo έχει ένα κόλλημα με το σχήμα της μπροστινής γρύλιας.
και τα ιταλικα εχουν κολλημα στο να χαλανε συνεχεια. ειναι το ενα φετιχ και αυτο!
Αυτες οι εμμονες υπαρχουν απο τις εκαστοτε αυτοκινητοβιομηχανιες, για να πρεσβευουν ενα μοναδικο στοιχειο για καθε μια. Πχ οπως τελεια και πολυ σωστα τονισατε, η Porsche με αυτη της την ιδιαιτεροτητα, μπορεις να καταλαβεις αμεσα για τι μαρκα προκειται. Εννοειται βεβαια πως προκειται για μια κορυφαια φιρμα απο καθε αποψη. Επισης λατρευω το αναλογικο ρολοι που τοποθετειται ακομη στο κεντρο του ταμπλο ορισμενων Mercedes, κατι που κανει αυτα τα μοναδικα αριστουργηματα, ακομη πιο υπεροχα και ομορφα. Ξεχωριζω επισης την εμμονη της Subaru με τους αξιοπιστους και αποδοτικους boxer ατμοσφαιρικους κινητηρες μαζι με τη συμμετρικη της τετρακινηση. Επισης η Mazda, με τους εντυπωσιακους Wankel κινητηρες, οι οποιοι χαρη στους δυο ροτορες που διαθετουν, παραγουν πολλα αλογα απο χαμηλα κυβικα. Ποιος θα ξεχασει το υπεροχο RX-7, το οποιο στην τελευταια του γενια απεδιδε 231 αλογα απο μολις 1.300 κυβικα. Μετα φορεθηκε και στο πανεμορφο RX-8. Ξεχωριζω τελος και την κινηση της Audi, να συνδυαζει απαραιτητως τις κορυφαιες εκδοσεις των μοντελων της με τη φημισμενη τετρακινηση quattro, η οποια επαιρνε τιτλους και πρωταθληματα στο WRC συνεχεια και εσπασε ολα τα ρεκορ, ιδιως στο Group B με το ομωνυμο μοντελο.
Είναι ένας συνδυασμός στυλ, διαφορετικότητας και παράδοσης που προφανώς "πουλάει", παρόλο που σ' όλες σχεδόν τις περιπτώσεις οι "ιδιομορφίες" αυτές έχουν αποδειχτεί αντιεργονομικές και γι' αυτό εξάλλου δεν επικράτησαν. Με την ευκαιρία, ελπίζω ότι η Peugeot δεν θα συνεχίσει τη "μόδα" με τα όργανα να διαβάζονται πάνω από το τιμόνι. Είναι πάντως καιρός οι κατασκευαστές να τυποποιήσουν κάποιες θέσεις ή λειτουργίες, όπως για παράδειγμα τη θέση του στροφόμετρου σε σχέση με το ταχύμετρο, τον χειρισμό των υαλοκαθαριστήρων (ως προς την κατεύθυνση) και του τρόπου αλλαγής μεσαίας / μεγάλης σκάλας των φώτων.
Εμμονη ειναι να εχεις premium αμαξι Audi,BMW,Mercedes να εισαι κορυφη και να παλευεις να κανεις το τελειο , τελειοτερο! Ολα τα αλλα ειναι τενεκεδες...