Ο κινητήρας κύκλου Atkinson του Hyundai Kona Hybrid.
Ο κινητήρας Βενζίνης
35.136 Επισκέψεις στο άρθρο
Το θερμικό κομμάτι του Kona Hybird αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.580 κ.εκ. που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Ο κύκλος αυτός είναι ο αποδοτικότερος σε ό,τι αφορά την βενζίνη, ωστόσο έχει χαμηλή πυκνότητα ισχύος. Ο τυπικός βαθμός απόδοσης στην προκείμενη είναι στο 40%, 8-10% καλύτερος από συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της έντονα υποτετράγωνης αρχιτεκτονικής (διάμετρος 72 χιλιοστά, διαδρομή 97) και το αργό κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, που επιτρέπει ποσοστό του αέρα να διαφεύγει στον οχετό εισαγωγής. Χονδρικά λιγότερος αέρας μέσα στον κύλινδρο=λιγότερο καύσιμο. Όμως λιγότερος αέρας συνεπάγεται και μικρότερη συγκέντρωση ισχύος και ροπής καθώς είναι σαν να μειώνουμε τα κυβικά του κινητήρα.
Στην περίπτωσή μας, η μέγιστη ισχύς είναι στους 105 ίππους και η ροπή στα 147 Nm υψηλά αποδιδόμενη στροφικά, στις 4.000 σ.α.λ.. Ο κινητήρας διαθέτει όλα τα επιμέρους σύγχρονα τεχνολογικά καλούδια όπως άμεσο ψεκασμό καυσίμου στα 200 bar, συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των εκκεντροφόρων, ανακυκλοφορία καυσαερίων και ξεχωριστή ψύξη για σώμα και κυλινδροκεφαλή κάτι σημαντικό αφού οι χαμηλότερες θερμοκρασίες που επιτυγχάνονται στην κυλινδροκεφαλή αποτρέπουν την προανάφλεξη του καυσίμου. Τέλος, η γεωμετρική συμπίεση του κινητήρα είναι στο 13:1.
....Τοση φασαρια για το τιποτα. Συμφωνα με τις εργοστασιακες τιμες, το βενζινοκινητο καιει 5.2 λτ/100χλμ, ενω το hybrid 5 λτ/100χλμ (!!!!!) Δηλαδη δινεις 7-8000 ευρω παραπανω για να εχεις κερδος 0.2 λιτρα στα 100 χλμ???? Δεν αξιζει ουτε καν να το συζηταμε.
....Τοση φασαρια για το τιποτα. Συμφωνα με τις εργοστασιακες τιμες, το βενζινοκινητο καιει 5.2 λτ/100χλμ, ενω το hybrid 5 λτ/100χλμ (!!!!!) Δηλαδη δινεις 7-8000 ευρω παραπανω για να εχεις κερδος 0.2 λιτρα στα 100 χλμ???? Δεν αξιζει ουτε καν να το συζηταμε.