Το να καταφέρνεις, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα και αναλόγως φορτίου να λειτουργεί ένας κινητήρας με 2 κυλίνδρους και μόλις 666 κυβικά έχει μια επίπτωση αναμφίβολα θετική στην κατανάλωση και συνεπαγόμενα στους εκπεμπόμενους ρύπους. Η Ford δηλώνει ότι με αυτό το σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου επιτυγχάνει μείωση των εκπομπών CO2 και αντίστοιχα της κατανάλωσης κατά 6%. Το σύστημα στην πράξη είναι ενεργό για μερικά δευτερόλεπτα κάθε φορά, αυτό όμως επιτρέπει ένα θετικό αθροιστικό αποτέλεσμα. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι η ενεργειακή απόδοση του νέου κινητήρα ενισχύεται από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ενεργοβόροι άξονες εξισορρόπησης για να αντιμετωπίσουν τις ταλαντώσεις που εγγενώς διαθέτουν οι τρικύλινδρες μηχανές, αλλά αντί αυτού, χρησιμοποιείται κατάλληλα τοποθετημένος στροφαλοφόρος άξονας και σφόνδυλος.
Πως το καταφέρνει;
Ο τρικύλινδρος κινητήρας είναι εγγενώς ένας δύσκολος κινητήρας για να διαχειριστεί κάποιος τα λεγόμενα N (Noise), V (Vibration), H (Harshness) που παράγει, δηλαδή θόρυβο, ταλαντώσεις και τραχύτητα. Το γεγονός της απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου σε συνθήκες χαμηλών φορτίων συνεπάγεται και κάποια αναγκαία μέτρα που πρέπει να παρθούν για να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του κινητήρα και η άνεση των επιβατών. Έχοντας αυτά στο νου η Ford, εξοπλίζει το νέο κινητήρα με νέο σφόνδυλο (βολάν) διπλής μάζας, δίσκο συμπλέκτη με ιδιαίτερα αποσβεστική δράση κατά των ταλαντώσεων, νέους άξονες μετάδοσης και επιμέρους μετατροπές στην έδραση του κινητήρα και σε μέρη της ανάρτησης. Επίσης, κατά την δικύλινδρη λειτουργία και ενώ οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής στον πρώτο κύλινδρο είναι κλειστές, τα εγκλωβισμένα αέρια μέσα στον κύλινδρο υπό την επίδραση της κίνησης του εμβόλου λειτουργούν σαν ελατήριο με αποτέλεσμα να εξισορροπούνται οι δυνάμεις μεταξύ των τριών συνολικά κυλίνδρων.