Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι κάνει αυτό το καπάκι που έχουν στον προφυλακτήρα πολλά αυτοκίνητα;

12.670 Επισκέψεις στο άρθρο (27/8/2024)
Τι κάνει αυτό το καπάκι που έχουν στον προφυλακτήρα πολλά αυτοκίνητα;
7 Φωτογραφίες »

- Μία στάνταρ και οι 2... σπάνιες τάπες αυτοκινήτου
- Κάλυμμα για τον γάντζο ρυμούλκησης
- Πιτσιλιστήρια φαναριών
- Τάπα στα aftermarket υγραεριοκίνητα

Μία στάνταρ και οι 2... σπάνιες τάπες αυτοκινήτου

Παλιότερα τα αυτοκίνητα είχαν σιδερένιους και μετά πλαστικούς προφυλακτήρες, μικρούς σε μεγεθος που εξείχαν από το αμάξωμα. Πλέον τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας αγκαλιάζει τα «μούτρα» του αυτοκινήτου φτάνοντας χαμηλά. Στο εμπρός μέρος λειτουργεί σαν συνέχεια της μάσκας, ενώ πίσω φτάνει μέχρι την απόληξη της εξάτμισης και σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα την κρύβει.

Αυτό γίνεται τόσο για λόγους σχεδίασης όσο και βελτίωσης της αεροδυναμικής του οχήματος στον καλύτερο δυνατό βαθμό, όπου και η παραμικρή λεπτομέρεια παίζει ρόλο. Η κατανάλωση και οι ρύποι άλλωστε αποτελούν τον Nο.1 πονοκέφαλο για τους κατασκευαστές.

Έτσι λοιπόν σχεδόν κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο έχει και από μια τέτοια τάπα τόσο στον μπροστά όσο και στον πίσω προφυλακτήρα. Που χρησιμεύει όμως;

Η τάπα αυτή λοιπόν «κρύβει» το σπείρωμα που βιδώνει ο γάντζος ρυμούλκησης. Σε περίπτωση που χρειαστεί να τραβηχτεί το όχημα, ο οδηγός (ή ο υπάλληλος της οδικής βοήθειας) θα πρέπει να ξεκουμπώσει αυτήν την τάπα είτε σπρώχνοντας την προς τα μέσα είτε απελευθερώνοντας τη με ένα μικρό κατσαβίδι ώστε να φανεί το σπείρωμα. Η συγκεκριμένη διαδικασία πρέπει να γίνει με σχετική προσοχή ώστε να μην σπάσει η τάπα.

Ο γάντζος βρίσκεται στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου (συνήθως μαζί με τα εργαλεία της ρεζέρβας) και να τον βιδώσει στο σπείρωμα αρχικά με το χέρι και μετά να τον σφίξει καλά χρησιμοποιώντας το μπουλονόκλειδο ή ένα λοστό.

Στα παλιότερα αυτοκίνητα δεν υπήρχε ούτε γάντζος ούτε σπείρωμα, παρά μόνο μια θηλειά κολλημένη με ηλεκτροκόλληση σε κάποιο ενισχυμένο σημείο του αμαξώματος που προεξείχε κάτω ή μέσα από τον προφυλακτήρα.


Εκτός της κλασικής τάπας του γάντζου ρυμούλκησης υπάρχουν και τουλάχιστον άλλες δύο συχνές τάπες που βρίσκουμε στους προφυλακτήρες των αυτοκινήτων.

Πιτσιλιστήρια φαναριών

Η πρώτη έχει να κάνει με τα πιτσιλιστήρια των φαναριών, το έχουν σχετικά λίγα αυτοκίνητα συνήθως μεγάλα σε όγκο και με premium  στοιχεία. Έτσι λοιπόν κάτω από τα εμπρός φανάρια υπάρχουν δύο μικρές τάπες που κρύβουν μέσα δύο μπεκάκια. Όταν χρησιμοποιείς την συγκεκριμένη λειτουργεία βγαίνουν προς τα έξω πετώντας νερό με πίεση στο φανάρι για να διώξουν λάσπες και άλλες βρωμιές.

Τάπα στα aftermarket υγραεριοκίνητα

Τέλος σε πολλά αυτοκίνητα γύρω μας μπορεί να έχουμε προσέξει μια (συνήθως) μάύρη τάπα στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα. Δουλειά της να κρύψει και να προστατέψει από βρωμιές το στόμιο ανεφοδιασμού του υγραερίου και το συναντάμε κυρίως σε αυτοκίνητα που έχουν γίνει μετατροπή σε υγραέριο και δεν έχουν το συγκεκριμένο κιτ από το εργοστάσιο. Σε αυτή την περίπτωση το στόμιο ανεφοδιασμού LPG βρίσκεται στον ίδιο χώρο με το αντίστοιχο βενζίνης, μέσα στο ντουλαπάκι.

AutoΤριτη
Autotriti.gr